Toon posts:

Dual PIII of wachten op Dual PIV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topic titel zegt eigenlijk alles al...

Eindelijk is er een beetje financiele ruimte om mijn MB + CPU uit het spinrag in mijn kast te trekken en te vervangen door (nog) glimmende minder rokende exemplaren...
Het plan ligt er al een poosje om naar een dual cpu setup te gaan. Ik wou wachten op de Tualatin, maar dat bleek tevergeefs te zijn.
Is het op dit moment slim om een Dual PIII 1Ghz te kopen?
Kan ik beter wachten op prijsverlaging pIII? (altiealkomt!)
Is er binnen nu en 2 maanden zicht op evt. Dual P IV?

Het steekt me een beetje om naar Dual pIII te gaan omdat een cpu PIII 1Ghz 549 kost in pricewatch, en ik voor dat bedrag ook een 1,6 Ghz PIV heb....wat is wijsheid....

Voordat de reply's komen:
sowieso Dual.... Ik draai Win2k Server....
Als bord had ik de Asus VP6 in gedachten of de Tyan Tiger 230, omdat dit de enige 2 borden zijn met zowel dual CPU als IDE-Raid... Of is een asus cuv4x-d met losse ide raid ook goed, misschien wel beter?

De kast heb ik reeds binnen... Een fonkelende Lian Li PC-70.
Als alles draait en gemod is post ik wel een zooi pics..
komt een digidoc in en lasercut aluminium cdfrontjes...

/back on topic/
dual Piii?
Wachten?
dual piv?

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ik zou toch voor een dual-Tualatin gaan, veel sneller dan een PIV. Alleen moet je dan iets anders uitzoeken als een VP6 of die Tyan.

En heel misschien zou je stiekem eens kunnen denken aan een dual Athlon systeem?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
een beetje raar als je voor dual cpu gaat kan je nu beter voor een dual athlon mp of xp gaan is toch goedkoper en met waterkoeling gooi je er nog een paar 100 mhz boven op. ik heb zelf een athlon 1400 en dat ding is te overclocken naar 1900 mhz dus zal je die athlon xp1800 (1530 mhz wel naar de 2 ghz kunnen krijgen heb je dus bij dual 4 ghz :P)

Verwijderd

Topicstarter
De Tyan Tiger 230T is een dual Tualatin ready bordje.
Ik kan alleen de hoge prijs van de tualatin niet plaatsen. Er zit wel lekker veel cache in, maar het bord is ook nog eens duurder, en intel gaat toch verder op de P4? Ook heeft de p4 veel grotere geheugen bandbreedte, aargh, ik weet het echt niet meer. Ik weet alleen dat het 100% zeker een Intel wordt... No flame intended....

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
een dual tualatin is goeie shit. Hij trekt op veel dingen een dual p4 xeon systeem er uit, en komt ook dicht bij de dual athlons. Het licht er ook allemaal maar aan wat je er mee wilt gaan doen, vertel dat es. En waarom geen dual AMD? Ikzelf ga binnenkort een dual AMD systeempje bouwen, omdat die veel sneller renderen dan intels.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik er mee ga doen... ok... ehm...
Het wordt mijn workstation die ook als server voor 2 andere huisgenoten moet fungeren.
Hij komt helemaal strotvol met HD's. 4x 61,5 GB Maxtor voor Mp3's en DIVX, en wat kleinere hd's voor proggy's, games etc.
Ik ga zelf gamen, (CS, Q3 etc.) en gelijktijdig moeten er dus vanaf mijn machine mp3's via 100Mb netwerk en DIVX te bekijken zijn.
Verder doe ik licht video editing met dc-30, geluid mixen met Fostex FD-4 digi multitracker op sblive platinum.
verder uiteraard een }:O, e-donkey, en de gebruikelijke shit...
Als OS heb ik win2k adv. server en de clients 2k server...

/offtopic
De clients draaien alleen maar server omdat ik dan een Term. Server sessie naar hun kan openen... kan dit niet anders??
/end offtopic

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:04
Tja, als het per sé Intel moet worden wordt het een dure grap. Dual P4 kan niet; P4's zijn niet SMP enabled, daar moet je de P4Xeon voor nemen. P4Xeon's zijn prijzig maar de bijbehorende i860 moederborden al helemaal (te beginnen bij 2500,-). Blijft over P!!!. De Coppermine's gaan tot 1GHz (ze zijn er ietsje sneller, maar slecht verkrijgbaar) en zijn toch al weer een beetje achterhaald. Van de Tualatins werken alleen de dure 'S' versie's met 512Kb L2 in SMP. Ik weet niet, maar twee 1266MHz Tuali's kosten je ook al minstens 2300,-, en dan moet je nog een bord plus ram er bij op tellen. En reken niet op een P!!! prijsverlaging; Intel maakt ze bijna niet meer waardoor ze schaars zijn/worden, en er is toch vrij veel vraag naar die dingen. Zou toch een alternatief overwegen als ik jou was.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• YGDRASSIL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou even op firingsquad.com kijken en de Tyan Tiger met dual duron mp overwegen. Goedkoper en sneller volgens mij. Enige wat je mist is RAID, en daar kun je een extra controller voor kopen.......

Verwijderd

Topicstarter
Komt er uberhaubt een Dual P4? en dan geen xeon natuurlijk?
Iedereen heeft het wel over die xeon, en dat de p4 niet ondersteund wordt in dual setup's, maar is het al zeker dat de p4 niet binnen 3 maanden in dual uitvoering leverbaar is?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

iNtel wil een harde product scheiding tussen desktop en worktation markt

Als je P4 smp enabled worden de Xeon(p4) overbodig

op de server markt kan intel meer vangen voor hetzelfde

Daarom heeft intel de P4 SMP gestript en voor dual 'n andere socket ingeroepen Socket 603 Xeon

AMD is op dat markt segment pas bezig en heeft die luxe nog niet om de markt te pushen en moet dus redelijk flexible blijven en vult hiermee 'n gat in de markt het gebied tussen desktop en workstation waar vroeger de Dual PIII in zat die krijgt dus van intel nog geen directe opvolger de PIII-S komt in dat opzicht het dichste in de buurt maar zijn toekomst is nog vaag.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er komt _geen_ dual P4. Daarvoor hebben ze nu de Xeon (Foster) die gelijk presteert aan de P4, maar alleen iets meer kost. De grote probleem is op dit moment de erg hoge prijs van de i860 mobo's. De Xeon+i860 presteert overigens wel iets beter dan een P4+i850, maar dat komt door de i860 chipset.

Misschien is SMP met de P4 bus wel zo gecompliceerd dat dit niet met een goedkope desktop chipset mogelijk is?

De situatie is wel grappig omdat AMD tot voor kort achter liep op SMP omdat het gewoon niet mogelijk was, terwijl dual Socket A nu qua prijs en performance aantrekkelijker is dan dual Socket 370 en dual Socket 603.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

een msi 694d pro is ook dual en heeft ook wel ata raid :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
femme hebben jullie een dual AMD draaien tbv tweakers?

specs

Pagina: 1