Toon posts:

Welke microfoon gebruik jij?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een microfoon gaan kopen, om tijdens Counterstrike met elkaar te kunnen praten...

Welke microfoon kan ik nu het beste aanschaffen?? Welk merk en prijs/kwaliteit etc.

Wat is beter? Een losse of eentje op een hoofdtelefoon..?

Alvast bedankt *D

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
ik heb er een gekregen bij m'n Live! Full Retail (dus de pre-platinum met addon kaart) en die doet het beter dan de gemiddelde mike. lijkt op die dingen met een voetje van target, maar veel beter geluid.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

SideWinder Game Voice

is dat wat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er eigenlijk één zonder koptelefoon...

Eentje die je neer kunt zetten...

Iemand nog suggesties..?

Verwijderd

Neem zo'n Trust ding op een standaardje :P

Verwijderd

En mocht je er toch eentej gevodnen hebben, doe ook iets aan je instellingen. En dan bedoel ik niet alleen het volume. Het is mij simpelweg nog nooit gelukt om ook maar 1 voice-msg te verstaan...

Verwijderd

SM58 :)
of een HD25+ (ofzoiets, iig een HD25 met micro erin... alleen moet je ff een verloopje naar mini-jack solderen :P )

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 00:30 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Het is mij simpelweg nog nooit gelukt om ook maar 1 voice-msg te verstaan...
Lachen toch!!! beetje naar elkaar ijlen... }:O

• Jag
  • Laatst online: 13-08 13:53

Jag

Ik heb de voice messages tot nu toe wel kunnen verstaan. Klinken wel niet geweldig, maar wel verstaanbaar. Ik ga trouwens zelf m'n Behringer condensor gebruiken :).

Verwijderd

Ik heb gewoon een mic op een standaardje. No-Name volgens mij. Koste nieteens 10gld. Alles werkt perfect. Je hoeft niet duur spul te kopen om je met CS ect. goed verstaanbaar te maken.

• Jag

Jag

Op zondag 14 oktober 2001 00:39 schreef Aico het volgende:
Ik heb gewoon een mic op een standaardje. No-Name volgens mij. Koste nieteens 10gld. Alles werkt perfect. Je hoeft niet duur spul te kopen om je met CS ect. goed verstaanbaar te maken.
Sterker nog, je hebt er geen reet aan. Het wordt toch volledig verpest door alle compressie. Waarschijnlijk blijft het frequentie bereik beperkt tot iets van 250-5KHz ofzo. En er wordt nog wel meer aan verneukt. Het klinkt voor geen meter iig, maar nog wel verstaanbaar.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Op zondag 14 oktober 2001 00:39 schreef Jag het volgende:
Ik heb de voice messages tot nu toe wel kunnen verstaan. Klinken wel niet geweldig, maar wel verstaanbaar. Ik ga trouwens zelf m'n Behringer condensor gebruiken :).
Hoe wil je die condensator dan van fantoom voorzien? Batterijtje? En is die mic trouwens niet net iets te gevoelig voor een dergelijke toepassing?

Trouwens Jag... Behringer? :r :)

Specs? Zie ondertitel...

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Haha, heb er hier eentje gehaald bij een knaken tent.
Zo'n ding met standaard, en speciale voetjes die je bijv op je monitor kan plakken.

Fl. 2,50 dus.

Heb er geen problemen mee, en in netmeeting klinkt het echt heel helder...

Als ie maar werkt, denk ik zelf.
Aleen als je een hele luxe exclusieve tafel mic. kan vinden
dan zou ik dat wqel stoer vinden.

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb een plantronics hs-1 ( zo'n nieuwe versie met 110 db en geen leeren oordoppen maar schuim )

Afbeeldingslocatie: http://www.alchemyzone.com/plantronics/hs1/hs1_lg.jpg

zeeeeeeeeer fijne headset helaas zijn er maar een paar dealers in de NL en kost de headset ook aardig wat geld
108 exl btw

review kan je hier vinden : http://www.alchemyzone.com/plantronics/hs1/home.htm

en hier kan je de dealers vinden :
http://www.pcheadsets.nl/index2.htm

veel suc6
nog wat specs

Type: Stereo hoofdtelefoon

Driverafmeting: 40 mm diameter
Gevoeligheid: 97dBSPL re1mW
Magneet: Neo Dymium
Kabel: 3m. lengte met vergulde 3,5mm plug

Microfoon:
Type: Electret Condensator
Gevoeligheid: -38+/- 4 dBV/Pa
Noisecancelling: Hyper Cardioid
Frequentiebereik: 50Hz - 10KHz

• Jag

Jag

Op maandag 15 oktober 2001 02:48 schreef DaDaJoker het volgende:

[..]

Hoe wil je die condensator dan van fantoom voorzien? Batterijtje? En is die mic trouwens niet net iets te gevoelig voor een dergelijke toepassing?

Trouwens Jag... Behringer? :r :)
Behringer maakt een hoop zooi, maar de Ultracurve is een mooi product en die meetmic van hun ook. Hij klinkt gewoon echt goed.
Hoe ik die phantoom geef? Simpel: hij zit op mijn GL2 aangesloten, die gooit group out 3&4 naar mijn Pioneer versterker (die ik gebruik voor de speakers bij mijn pc), en die gooit het naar de line in van mijn sb. En ik gebruik als record source de line in. En zo heb ik mijn mic :).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik gebruik dat witte slappe stokje van mn creative geluidskaart *D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op maandag 15 oktober 2001 06:50 schreef dreeke het volgende:
ik gebruik dat witte slappe stokje van mn creative geluidskaart *D
'k heb er 1 van Compaq :)

tis eigenlijk dezelfde als die creative, maarja :)

inc. zo'n voetje btw :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Jag: ;) Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan...

Best wel lekker ding voor thuis ja, zo'n Allen & Heath.

Maar uh gaatie ook mee op lokaalnetwerkfeestjes? >:)

Specs? Zie ondertitel...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:00
Ik heb een sennheiser hd570 en dus niet echt behoefte aan een headset. slechts een redelijke Mic. Liefst een die dan niet op me buro hoeft te staan, maar ergens op of aan kan zodat het ingesproken volume beetje constant is.

Iets als die clip-on mic uit de conrad gids (pagina 199 gids 2002) mischien?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

een Hosiden CDM 1441, met een zelf gekuntselde microfoon standaard :) van een oude staande lamp gemaakt :)

specs:
Frequentie response : 100 ~ 10000hz
impedance: 600ohm

verrekte duidelijk voor counterstrike denk alleen niet meer dat je deze mic meer ergens vind, hij is al meer dan 10 jaar oud ;)

• Jag

Jag

Op maandag 15 oktober 2001 08:16 schreef DaDaJoker het volgende:
Jag: ;) Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan...

Best wel lekker ding voor thuis ja, zo'n Allen & Heath.

Maar uh gaatie ook mee op lokaalnetwerkfeestjes? >:)
Ik heb wel eens een Lan gehad waarbij ik met twee EAW's boveenop elkaar gestapeld zat (2.54m hoog!), plus twee 604's links en rechts van het bureau. Met Crest Vs1500 amp en Pioneer voor de B&W's. Dat was echt sick >:).
Maar dat was omdat het bij mij thuis was, ik zou echt niet al die dingen meenemen, niet in de laatste plaats omdat je daar een aanhangwagen voor nodig hebt.

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

da's nie ziek meer, da's dodelijk :D

Specs? Zie ondertitel...

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

da's nie ziek meer, da's crimineel :D

Specs? Zie ondertitel...

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Jammer is dat die standaardjes bijna altijd nix wegen, en ze zijn tenslotte om zo'n ding rechtop te houden. Klein stootje en je mic ligt om.

Ik heb een Sennheiser M@M60, die kost F50,- Mijn zus had die gebruikt (Bouwkunde presentatie) in powerpoint. Vond het best helder klinken voor F50,- Dus zelf gekocht. Blijkt ook nog eens dat ze een flink hoge gevoeligheid hebben, das natuurlijk altijd meegenomen :) Maar een mic op je koptelefoon is toch echt VEEL makkelijker hoor. Die staat altijd goed gericht, en hoeft geen hoge gevoeligheid te hebben omdat hij zo dicht bij je mond staat. Voordeel daarvan is weer dat je bijna geen omgevingsgeluiden hoort, daar zul je bij en losstaand micje meer last van hebben.

Dat plantronics ding van F120,- incl. ziet er wel stevig uit, (tenminste geen bungelende zooi) en het design kan er ook mee door. Voor F120,- lijkt mij dat geen miskoop. Voicemessage's verstaanbaar ligt aan je compressie, er bestaan er heel veel verschillende. Sommige vervormen je stem enorm, maar ze blijven verstaanbaar. En daar gaat het tenslotte om.

Maar kan men geen realtime mp3 compressie gebruiken? 40kbit is nog goed te verstaan. Of mag je echt maar een paar kbit uploaden omdat je anders lag krijgt...

Verwijderd

Ik geef liever geld uit aan goeie boxen, dan hoor ik het zelf goed, als iemand anders mij moet horen, boeit het me niet (en daar is een microfoon toch voor :D bij netmeeting)

Ik zou trouwens voor los gaan, ik hou niet van draden aan mn kop! (en het staat zo lomp :P )

• Yokozuna
Draden aan je kop? Wat heb je aan je hooft als je een koptelefoon draagt? 2 draden (soms bij mekaar, dus 1). Staat dat slecht, niet bepaald.

Waar maak je je druk om? Als je je voor zulke dingen gaat schamen, pfff.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de M@M 60 ook gekocht...

Doet ut zeer goed... :9

In ieder geval bedankt voor alle reacties...

• Bramster
  • Laatst online: 07:24
de Plantronics HS1 is echt een fijn microfoontje

bij mij zijn de speakertjes kapot, ik heb dus alleen nog maar een microfoontje, doet het goed

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik heb zo'n hele simpele :)

Kwaliiteit kan wel wat beter, maarja wat wil je ook vna een ding van een tientje :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Yokozuna
Denk wel dat dat een goeie keus is. Althans, voor vocals vind ik het een prima microfoon. Ik heb hem nu 3 maanden gebruikt om wat drumsamples op te nemen, nou elke keer als ik de bass drum attackte maakte hij er weer een lekkere vervormde zooi van :0

Maarjah, wat verwacht je ook van een van F50,- terwijl je voor een beetje drummic set totaal al snel wat ruggen kwijt bent.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:20 schreef Yokozuna het volgende:
Denk wel dat dat een goeie keus is. Althans, voor vocals vind ik het een prima microfoon. Ik heb hem nu 3 maanden gebruikt om wat drumsamples op te nemen, nou elke keer als ik de bass drum attackte maakte hij er weer een lekkere vervormde zooi van :0

Maarjah, wat verwacht je ook van een van F50,- terwijl je voor een beetje drummic set totaal al snel wat ruggen kwijt bent.
Ja maar ik gebruik hem dus alleen voor CS.. en via MSN of iets dergelijks..

Ik ben er wel tevreden mee....! ;)

• Jag

Jag

Op dinsdag 16 oktober 2001 11:20 schreef Yokozuna het volgende:

Dat ligt waarschijnlijk niet aan de mic, maar aan de preamp. Een mic kan meestal wel tegen iets van 120 dBspl ofzo (geloof ik). Een preamp kan je wel heel makkelijk laten clippen. En ik weet niet wat je als preamp gebruikte, ik hoop niet degene in je sb ofzo :P.

• Yokozuna
Mic = direct op me SbLive! aangesloten :)

Verwijderd

De Sennheiser M@M40
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/mam_40_application-woman_gross.jpg
Ik zocht iets voor om me nek, want ik heb al een goeie koptelefoon. (die ik ook om wil)
Besteld bij PC Media maar dan via deze website

• warp
  • Niet online
Ik heb alleen maar een paar AKG's ;)

• juanp
  • Nu online
ik gebruik ook een senheiser, alleen die hangt dan ook om mn nek.

Verwijderd

juanp schreef op 02 september 2002 @ 17:49:
ik gebruik ook een senheiser, alleen die hangt dan ook om mn nek.
Welke heb jij dan??

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik gebruik de microfoon van me USB webcam van philips, hij is lekker gevoelig, en het klinkt lekker...

tenzij je een setje bedoelt ;)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Ik gebruik geen moderne lichtgewicht mike. In tegendeel, ik gebruik een nostalgisch exemplaar. De bijna onge-evenaarde AKG uit de zestiger jaren. De "Gimini-capsule". Zag je bij veel professionals naast de sennheyser.
De mike heeft een separate hoog-, midden-, en laag spoel. Voor spraak is het laag terug te regelen.

Dit exemplaar is van Tom Manders (Dorus) geweest, heb daarom goede herinneringen aan de mike en gebruik hem dus ook.
Ja ik heb Tom persoonlijk gekend, in zijn Rotterdamse theaterperiode.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:57:
Ik gebruik geen moderne lichtgewicht mike. In tegendeel, ik gebruik een nostalgisch exemplaar. De bijna onge-evenaarde AKG uit de zestiger jaren. De "Gimini-capsule". Zag je bij veel professionals naast de sennheyser.
De mike heeft een separate hoog-, midden-, en laag spoel. Voor spraak is het laag terug te regelen.

Dit exemplaar is van Tom Manders (Dorus) geweest, heb daarom goede herinneringen aan de mike en gebruik hem dus ook.
Ja ik heb Tom persoonlijk gekend, in zijn Rotterdamse theaterperiode.
:'(

• AstrAir
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

jazekerja !! ... linux geinstalleerd, en nu .... ??

Pagina: 1