Ik ben nu van plan om een nieuwe website te gaan ontwerpen voor een bandje. Maar de layout is alleen nog een probleem om te ontwerpen
. Nu is dan mijn vraag: weet iemand nog een leuke/mooie layout voor mijn nieuwe site? Of weet iemand nog een leuke/mooie site waar ik dit van kan kopieren ofzo? (likker lullig, maar ja...
www.coolhomepages.com
en verder... slotje.
we gaan niet kopieren he... inspiratie zoeken mag... maar kopieren niet!
en verder... slotje.
we gaan niet kopieren he... inspiratie zoeken mag... maar kopieren niet!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Het hoort er allemaal bij. Volgens mij ben je gewoon niet erg geschikt als website-bouwer als je geen inspiratie hebt.Op zaterdag 13 oktober 2001 12:30 schreef HaVi het volgende:
Ik ben nu van plan om een nieuwe website te gaan ontwerpen voor een bandje. Maar de layout is alleen nog een probleem om te ontwerpen.
Rot maar waar. Kopieren van hele kleine stukjes is wel te doen, maar neem het niet als basis voor 'jouw' ontwerp.
jazekers, kijk maar eens op www.guistuff.com allemaal templates
Verwijderd
OzBoz schreef in mijn vorige tread over zo een onderwerp:
Sorry, maar je zult echt zelf creatief moeten wezen in het verzinnen van een onderwerp. Tis niet de bedoeling dat W&Gers energie steken in conceptjes voor anderen
Begin bij het bekijken van het logo van de band. Ik hoop voor ze dat ze dat überhaupt hebben 
Voorbeeld: Zie het Radio 538 logo.
De kleuren zijn zwart, groen en paars. Om het figuur zelf zit een zwarte rand heen en het hele logo heeft een lichte bevel over zich.
Ga dan bekijken welke dingen jij kunt gebruiken. Gifgroene achtergrond? Wel passend, maar doet pijn aan je ogen. Paars dan? Ja, paars zou kunnen. Want dat is de tegenkleur en als je op een paarse site een groen logo zet, springt dat er wel uit. Overal een zwart randje omheen? Jouw keus. Maar dan wordt het weer erg 'hokjes' achtig. De ronde vormen van het logo kun je weer wel dmv vage lijnen laten terugkomen. Het beveltje kun je ook wel erin verwerken, maar het kost je meer laadtijd door de vele plaatjes die je moet maken en het maakt je site zo'n heuvellandschap.
Goed, dat ter voorbeeld. Nu zelf aan de slag. Heb je kleuren? Heb je vormen, die erbij passen of in het logo zitten? Kies een hoofdkleur. Voor een rockband zou ik geen oranje met groene stipjes nemen. De site is niet voor 85plussers, dus geef het een strakke layout. Gebruik twee of drie kleuren plus een achtergrondkleur. Die laatste mag per vlak/tabel iets van donkerte wisselen zodat het wat effect krijgt. Speel er verder met de andere kleuren doorheen zodat het een geheel blijft.
Let ook goed op wat je aangeleverd krijgt; krijg je grote lappen tekst met biografiëen, kies dan geen klein piepscherm om alles in te stouwen. Hebben ze foto's van de band, blur en fade ze en maak ze tot achtergrond.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Voorbeeld: Zie het Radio 538 logo.
De kleuren zijn zwart, groen en paars. Om het figuur zelf zit een zwarte rand heen en het hele logo heeft een lichte bevel over zich.
Ga dan bekijken welke dingen jij kunt gebruiken. Gifgroene achtergrond? Wel passend, maar doet pijn aan je ogen. Paars dan? Ja, paars zou kunnen. Want dat is de tegenkleur en als je op een paarse site een groen logo zet, springt dat er wel uit. Overal een zwart randje omheen? Jouw keus. Maar dan wordt het weer erg 'hokjes' achtig. De ronde vormen van het logo kun je weer wel dmv vage lijnen laten terugkomen. Het beveltje kun je ook wel erin verwerken, maar het kost je meer laadtijd door de vele plaatjes die je moet maken en het maakt je site zo'n heuvellandschap.
Goed, dat ter voorbeeld. Nu zelf aan de slag. Heb je kleuren? Heb je vormen, die erbij passen of in het logo zitten? Kies een hoofdkleur. Voor een rockband zou ik geen oranje met groene stipjes nemen. De site is niet voor 85plussers, dus geef het een strakke layout. Gebruik twee of drie kleuren plus een achtergrondkleur. Die laatste mag per vlak/tabel iets van donkerte wisselen zodat het wat effect krijgt. Speel er verder met de andere kleuren doorheen zodat het een geheel blijft.
Let ook goed op wat je aangeleverd krijgt; krijg je grote lappen tekst met biografiëen, kies dan geen klein piepscherm om alles in te stouwen. Hebben ze foto's van de band, blur en fade ze en maak ze tot achtergrond.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
zelf verzinnen levert vaak betere resulaten
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()