dual athlon systeem op hcc kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
ik zit te denken of ik een dual athlon systeem ga kopen op de hcc dagen of nog ff zal wachten, als ik naar de pricewatch kijk zie ik allemaal mooie xp cpu's die ik eigenlijk vergeleken met een mooie tb1400 AYHJA veel te duur vind aangezien je de laatste toch veel verder kan overklokken. Mijn vraag is welk moederbord (tyan tiger mp waarschijnlijk ondanks klote overclock mogenlijkheden) en welke set cpu's erop prijs is niet heel erg belangrijk maar de prijs/kwaliteit verhouding dus wel. Als er tegen die tijd nog andere mp mobo's uit zijn kan ik uiteraard altijd nog voor een mooi abit of asus plankje met oc gaan.

het systeem is bedoelt om te overclocken en om als workstation te dienen (ja rare combinatie maar toch, ik heb er wel vertrouwen in) iemand ervaring :? of iemand meer georienteerd dan ik? alvast bedankt.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 11:51 schreef killercow het volgende:
ik zit te denken of ik een dual athlon systeem ga kopen op de hcc dagen of nog ff zal wachten, als ik naar de pricewatch kijk zie ik allemaal mooie xp cpu's die ik eigenlijk vergeleken met een mooie tb1400 AYHJA veel te duur vind aangezien je de laatste toch veel verder kan overklokken. Mijn vraag is welk moederbord (tyan tiger mp waarschijnlijk ondanks klote overclock mogenlijkheden) en welke set cpu's erop prijs is niet heel erg belangrijk maar de prijs/kwaliteit verhouding dus wel. Als er tegen die tijd nog andere mp mobo's uit zijn kan ik uiteraard altijd nog voor een mooi abit of asus plankje met oc gaan.

het systeem is bedoelt om te overclocken en om als workstation te dienen (ja rare combinatie maar toch, ik heb er wel vertrouwen in) iemand ervaring :? of iemand meer georienteerd dan ik? alvast bedankt.
Ik zat meer te denken aan Tyan Thunder
>:)

• killercow
jah zou ook kunnen, en dan 4x 256MB PC2100 DDR SDRAM Registered FL 115,- erop right? dat moet volgens mij wel goed draaien, maar uhm welke cpu's?

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

CPU ligt puur aan je budget en wat je ermee wil gaan doen.(overclocking en workstation is nou niet echt een goede beschrijving van wat de pc voor functie zal gaan krijgen).

Maar goed, met een socket-a plankje ben je voorbereid op de toekomst met of zonder XP.

Dus ja, als je geld zat hebt zou ik zeggen doe er 1,53 op. Anders gewoon twee keer 1400.

Of je koopt eerst 1 cpu en spaar je voor de volgende.

Succes

• killercow
tjah workstation, renderen, dtp, game server, je kent t wel gewoon een krachtige bak die server kan zijn als t moet. en af en toe wat games maar dan moet ik toch ook een nieuwe gpu kopen (tnt2 ultra op dit moment)

maar uhm iedereen begrijpt dat een 1800+ te duur is vergeleken met een 1700+ en nu is de vraag eigenlijk is een 1700+ het extra geld ten op zichte van een zwaar overklokbare tb1400 waard, want als ik die tb1400 naar 1800 oid kan overclocken (zal wel niet) dan zit ik kwa performance toch echt een heel eind hoger dan bijvoorbeeld een gewone tb1500 en al helemaal hoger dan een 1700+ denk ik. iemand andere ideeen, tuurlijk kan je gewoon de duurtste kopen maar als je met een goedkopere cpu verder kan komen dan gaan we uiteraard voor de goedkopere.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

ja met renderen heb je ene krachtoge bak nodig maar als je niet vaak rendert zou ik gewoon twee keer 1400 erin doen. Misschien zelfs nog langzamer. 1200 ofzo.

Gewoon veel geheugen en een geforce 3

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Je hebt het dan wel leuk over overclocken van 1400 naar 1800... maar vergeet niet dat je met een dual systeem zit dan, dus dubbel zo veel warmte in je kast!!
Dat lijkt me dus nog best wel een gedoe om het allemaal goed koel te gaan houden...

Please do not contact me telepathically.

• killercow
dat moet op zich wel lukken denk ik, heb nog wat dikke 12cm fans liggen hier dus... verder ben ik bezig met watercooling en ik kan ook wel een redelijke radiator regelen, maar 1400 ayhia is wel de beste keus dan toch?

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 12:33 schreef killercow het volgende:
dat moet op zich wel lukken denk ik, heb nog wat dikke 12cm fans liggen hier dus... verder ben ik bezig met watercooling en ik kan ook wel een redelijke radiator regelen, maar 1400 ayhia is wel de beste keus dan toch?
ja, lijkt mij de beste oplossing, je kan dan over een jaar altijd nog overschakelen, als je iets krachtigers nodig hebt.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51

hneel

denkt er het zijne van

Op dit moment is Tyan de enige met Dual-Athlon mobo's.
Maar er zijn er een hoop andere aangekondigd. Artikel hierover stond pas op Tweakers.net.

Alleen, de HCC beurs is al over bijna een maand. Ik denk niet dat die nieuwe mobo's dan al beschikbaar zijn...

• maratropa
  • Niet online
maar thunderbird athlons hebben geen optimalizaties voor SMP, en de XP's en morgans durons wel.

specs

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 13:05 schreef gladiool het volgende:
maar thunderbird athlons hebben geen optimalizaties voor SMP, en de XP's en morgans durons wel.
Je bedoelt de MP of niet

:?

• maratropa
  • Niet online
ja die ook natuurlijk. de morgan, XP en de MP hebben dezelfde core. Ze hebben in ieder geval geen prestatieverlies in dual zoals de thunderbird. (in sommige gevallen)

specs

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ze hebben inderdaad alledrie dezelfde SMP optimalisaties alleen word de Athlon MP uitgebreid in een MP-omgeving getest, dat doen ze met XP's niet, daarom zijn die ook veel goedkoper (dat testen gebeurt kennelijk nogal uitgebreid en kost dus veel tijd/geld).

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Het is heel leuk overklokbaarheid te overwegen als je een tyan amd mobo wilt, maar dat boeit geen r*k. Het Tyan mobo kan NIET meer overklokt worden, tenzij je er 2 duron's 1000's opzet en ze het op 1333 doen ;-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmmm, even kijken...

Tyan Thunder K7 rocks bigtime, ook met 2 T-Birds >:)
Tyan Tiger is prijs/prestatie beter voor jou (Tenzij je gebruik gaat maken van SCSI U160 en dergelijke grappen) :9
Tyan = geen oc mobo :'(
Tyan = superstabiel *D

Doe het dan met 2 mp procs, is idd geoptimaliseerd voor dual (Duh)

Vraagje, hij gaat als work station draaien, ga je ook games spelen?, want er zijn games die kunnen er niet zo goed over, over smp, en dan bedoel ik dat ze dus helemaal niet draaien, ik zit momenteel met het probleem namelijk. :(

Westwood is bezig om een oplossing voor me te zoeken, maar ja, wie weet hoelang dat gaat duren.....

==Just keep that in mind==

Veel suc6 met de keus. (eigenlijk geen, maar goed)

• killercow
hmf dit zuigt eigenlijk wel. tyan kan je dus niet oc'en? ik had het idee dat je toch iig wel iets kon doen ermee. naja dan moet ik waarschijnlijk toch wachten tot na de hcc dagen want het moet wel te tweaken zijn uiteraard.

hopenlijk zijn er dan toch wat bordjes.

openkat.nl al gezien?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 13 oktober 2001 18:37 schreef killercow het volgende:
hmf dit zuigt eigenlijk wel. tyan kan je dus niet oc'en? ik had het idee dat je toch iig wel iets kon doen ermee. naja dan moet ik waarschijnlijk toch wachten tot na de hcc dagen want het moet wel te tweaken zijn uiteraard.

hopenlijk zijn er dan toch wat bordjes.
Tja je hoort niet tot de target groep waarvoor deze profie borden bedoeld zijn

Abit etc. doelt misschien meer op jouw.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• killercow
tjah heb alleen vorig jaar al drie abit borden om gebracht dus ben niet zo happig meer op abit, en asus is ook al eens slachtoffer geworden van mijn oc activiteiten :(
naja ik zie wel, thanx anyways.

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1