Toon posts:

DVD's afspelen op een PII 350 MhZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik erbij kopen wil mijn systeem dvd's vlot en vloeiend afspelen (een mpeg2-kaart of een 3d-kaart)? Ik hep een:
Pentium 2 350 mhz
288 mb intern
4x ricoh dvd speler
er zit wel iets van een 3d kaart in maar die stamt uit het jaar 1995.
Het geluid is goed, ondanks een soundblaster 16.
Alvast bedankt

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48
ik zou maar gelijk een nieuwe 3d kaart en mpg kaart nemen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 11:35 schreef marteltor het volgende:
ik zou maar gelijk een nieuwe 3d kaart en mpg kaart nemen
Ja dat zou mooi zijn als ik het kon betalen. Ik zoek een beetje goedkopere mogelijkheid. Welke is nu het hardst nodig voor het 'dvd-watching', kan ik dan ook div-x-jes maken?

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Volgens mij hebben de grafische kaarten uit de geforce serie een stukje hardware matige MPEG decoding aan boord, kweet het alleen niet zeker, dat zou in principe genoeg moeten zijn. Ik heb hier een PII 350 met een on board ati rage pro 4 meg staan, en volgens mij speelt die goed DVD's af.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die dit wel zeker weet; dan weet ik al waar ik voor moet gaan sparen

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:10

Roy

Hobbies?

Op zich moet het wel lukken als je een videokaart koopt met mpeg-decoding, heb ik hier namelijk ook.
Maar als je echt super-kwaliteit en zeker geen geschok wil hebben zou ik voor een mpeg2-kaart gaan, heb ik voorig jaar ook gekocht, en ik moet zeggen dat ie mij zeer goed bevalt! En het is waarschijnlijk wel goedkoper dan een nieuwe videokaart.

Inderdaad...

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

2e hands mpeg2 kaartje voor 100 piekkies en klaar ben je.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat je kan proberen is een cinemaster based decoder gebruiken dan moet je met je huidige systeem een heel eind komen.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op zaterdag 13 oktober 2001 11:31 schreef Jigglewood het volgende:
Wat moet ik erbij kopen wil mijn systeem dvd's vlot en vloeiend afspelen (een mpeg2-kaart of een 3d-kaart)? Ik hep een:
Pentium 2 350 mhz
288 mb intern
4x ricoh dvd speler
er zit wel iets van een 3d kaart in maar die stamt uit het jaar 1995.
Het geluid is goed, ondanks een soundblaster 16.
Alvast bedankt
Moet lukken, ik heb bij iemand geprobeerd met een celeron 300 ofzo. Lukt ook prima, zelfs met 64mb ram.

Verwijderd

Koop een hollywood plus Mpeg kaart dan weet je zeker dat je zonder problemen naar DVD kunt kijken.
Als je een nieuwe 3D kaart koopt schiet je niet veel op .
Ten eerste zal je systeem het DVD gedeelte toch niet zonder schokken kunnen afspelen ( je hebt echt een bakbeest nodig).
Ten tweede kan je met de meeste 3D kaarten niet zonder problemen een volledig vullend scherm krijgen, bij DVD playback.
Een voordeel van een hollywood plus is dat deze 5.1 geluid aankan, zodat je niet ook een nieuwe geluidskaart hoeft te kopen voor dat bioscoop effect.

Verwijderd

ATi kaarten schijnen ook erg goed te zijn daarvoor. Radeon en zo. Je zou al vanaf een PII 266 DVD's moeten kunnen kijken met zo'n kaart.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 13 oktober 2001 20:53 schreef HlpDsK het volgende:
ATi kaarten schijnen ook erg goed te zijn daarvoor. Radeon en zo. Je zou al vanaf een PII 266 DVD's moeten kunnen kijken met zo'n kaart.
Daar zit motion compensation (oid) op.. Zorgt voor een semi hardware acceleratie.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Yo dankjewel iedereen. Ik ga eens kijken wat zo'n mpeg2 kaart me gaat kosten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die kaartjes zijn toch nie zo duur.

het is me trouwens gelukt om op een 200 MMX dvds te spelen (zei het via de TVkaart en een externe DVD speler :P

Verwijderd

Industry best DVD playback

Process full-frame rate, full-screen DVD or MPEG-2 video

Hardware DVD saves the expense of buying a separate MPEG-2/DVD decoder card

Integrated IDCT and motion compensation allows for DVD decoding with minimum CPU usage

HDTV ready

Da's m'n Radeon. Hardware bob-n-weave en zo

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer van die 2-in-1-kaarten waar een 3d kaart gecombineerd is met een mpeg2 kaart, liefst met een tv-out & video-in?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
probeer asus v 7100 pro

...

Verwijderd

nee alleen ati heeft er in zitten de anderen kaarten hebben versnelling in hun chip zitten
maar matrox heeft ook goed dvd beeldkwalitijd
en welk julie niet verwachten is i740 van intel echt mooie dvd beeldkwalitijd (heb hier liggen speciaal voor dvd)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-03 10:29

WiD

'k heb een tijdje terug een Rage Pro Turbo gekocht voor 30,- op ibazar. DVD's draaien prima op m'n celeron 400. Vroeger met m'n voodoo banshee ook wel, maar de beeldkwaliteit van dat ding was nogal slecht.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
nou ik heb op mijn vaders computer (p1 233 MMX met 32MB edo ram en een pci video kaart (ik dacht dat deze 4 of heel misschien 8MB geheugen had)) nog vloeiend dvd kunnen afspelen zie het met een mpeg-kaart (van Het Dvd encore kit 6x van creative)
ik denk dus zelf dat een mpeg de beste oplossing is wat als je een goede videokaart neemt dan moet de prosessor nog steeds veel berekeningen en dan loopt het nog steeds niet vloeiend.

PS ik heb niet alle reply's door gelezen.
Mocht ik toevallig hetzelfde posten dan dat er al eerder is gedaan.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Als je echt zeker wilt weten dat het gaat werken moet je Hollywood + kaart of creative DXR3 kopen.(zijn identiek alleen andere drivers worden erbij geleverd)

Verwijderd

ale ati's hebben een aparte chip er op zitten voor mpg2 (van af ati rage )
Dus of je nu een apparte mpg2 koopt of een ati radeon ze zullen allebij het zelfde doen met dvd .
Alleen heb je met een ati radeon gelijk alles
perfecte games en dvd .

anders moet je maar even kijken op www.ati.com het staat er bij

Verwijderd

Toen ik nog een PII350 had met een SB PCI128 en een TNT2U, kon ik perfect DVD's afspelen. Tenminste als ik overklokt op 112*3.5 draaide (altijd dus 8-) ), zou je dus kunnen proberen..

Oja, nog een tip: laat je audio via DirectSound lopen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:38
Op zaterdag 13 oktober 2001 12:05 schreef Jigglewood het volgende:

[..]

kan ik dan ook div-x-jes maken?
je kan ze altijd maken zonder kaart. alleen afspelen gaat niet op een 350 denk ik, of echt net.

Verwijderd

Topicstarter
Yo wederom grote dank aan iedereen

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
DIVX afspelen lukt ook nog wel hoor.... Spyro heeft een celeron 466 en daarmee lukt het prima (coderen ook, duurt maar 14 uur per film)

En over die DVD: met diezelfde cel466 heb ik in den beginne gewoon DVD's zitten kijken. Ging prima. Daarnawel een hollywood plus gekocht, maar dat was puur voor de tv-out en DTS-out. Dus...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Na alle adviezen tot me te hebben genomen (of zoiets) heb ik een ATI Rage Fury Pro 32MB TV in/out besteld :D Duurt nog een week voordat ik hem aankrijg |:(
Pagina: 1