Toon posts:

[PHP] Wel of geen slashes voor het zoeken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder iets over m'n site gepost...over het zoeken in m'n database naar een bepaalde nummer (mp3). Ik add voordat ik ga zoeken eerst slashes bij een nummer dus zo

de url is bijvoorbeeld zo : download.php3?a=Eminem&s=Stan

dan is dit een gedeelte van download.php3:

$a = addslashes($a);
$s = addslashes($s);

require("variables.php3");

$sql = "select * from mp3s where Artist = '$a' AND Song = '$s' ORDER BY Artist ASC LIMIT 0, 10";

Maar ik heb 2 verschillende tabellen met zoekresultaten, deze is voor de zg. 100% match, dus dat artiest en titel PRECIES overeen komen met wat ik in de database heb, en eentje waar ik met soundex zoek in een query. Maar als $a of $s een ' bevat, dan zet ie 'm niet in de 100% match tabel, maar in de tabel eronder voor de niet 100% matches...terwijl de match toch echt 100% is. Ik denk zelf dat dat iets te maken heet met die ', maar als ik de slashes strip dan krijg ik een error.

En de nummer staan ook zo in de database, bv Alicia Keys - Faillin\'

dus ik zou zeggen, met addslashes krijg je dus ook Alicia Keys - Faillin\'

dus $s = gelijk aan song uit database en hij zou 'm bij de 100% match moeten zetten, maar dat doet ie dus niet. Iemand enig id hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:33
Zorg eerst dat je data goed in je DB komt..

In je DB hoort: Alicia Keys - Faillin\'
te staan. Zonder de \ dus!

PHP doet standaard al addslashes(). Data die via een form binnen komt hoef je dus niet zelf nog een keer te addslash-en. Of ja, je moet aan het begin van je script wel checken of die gpc_magic_quotes aan staan anders krijg je allemaal interessante security problemen :)

Maar zorg dus eerst dat je DB goed in elkaar zit en dan praten we verder ;)

Verwijderd

Topicstarter
DAar heb ik geen controle over, dat soort dingen doet m'n host...dat heb ik namelijk alles gevraagd. Maar in m'n database staat dus wel een \

Verwijderd

bartvb: PHP doet standaard al addslashes(). Data die via een form binnen komt hoef je dus niet zelf nog een keer te addslash-en.
Oh? :?
Of ja, je moet aan het begin van je script wel checken of die gpc_magic_quotes aan staan anders krijg je allemaal interessante security problemen :)
Hmm....

Persoonlijk vind ik het handiger om zelf die slashes wel en niet te doen (afhankelijk van of ik ze nodig heb of niet).

[search=Arien slashes printf database] ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hier schiet ik nix mee op :) Is het mogelijk om nog dat goeie zoekresultaat te krijgen of niet? Als ze mét slashes in m'n db staan?