Hallo allen,
Wie kan mij helpen? Voor de verwerking van een mail formulier gebruik ik een script die kennelijk niet kan omgaan met email aliassen.
De code is alsvolgt:
<?php
// als alles netjes is ingevuld gaan we verzenden //
// de isset controle vindt in de form plaats //
if ($email != "" and $subject !="" and $mail !="")
{
// stuur een mailtje aan mijzelf//
$to = "mijzelf@mijnwebsite.com";
$from = "$email";
$message = "mail via website";
mail ($to, $subject, $message, "From: webmaster@mijnwebsite.com\nReply-To: $from\nX-Mailer: PHP/" . phpversion()) or print "Mail was not send";
}
print"
<form>
// een form die de variabelen from en subject aanbied //
</from>
?>
Probleem is nu dat als de from variable ingevuld is met een 'echt' email adres er niks aan de hand is, als daarintegen het email adres een alias is krijg ik een foutmelding. namelijk mail was not send. Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat alle email adressen geacepteerd worden??
Alvast bedankt,
Michiel
p.s. Als iemand nog een functie heeft die een adres op validiteit controleert (beetje uitgebreide check) hou ik me aanbevolen. Dit zou nog in de code moeten maar ik heb nog geen tijd gehad die te programmeren.
Wie kan mij helpen? Voor de verwerking van een mail formulier gebruik ik een script die kennelijk niet kan omgaan met email aliassen.
De code is alsvolgt:
<?php
// als alles netjes is ingevuld gaan we verzenden //
// de isset controle vindt in de form plaats //
if ($email != "" and $subject !="" and $mail !="")
{
// stuur een mailtje aan mijzelf//
$to = "mijzelf@mijnwebsite.com";
$from = "$email";
$message = "mail via website";
mail ($to, $subject, $message, "From: webmaster@mijnwebsite.com\nReply-To: $from\nX-Mailer: PHP/" . phpversion()) or print "Mail was not send";
}
print"
<form>
// een form die de variabelen from en subject aanbied //
</from>
?>
Probleem is nu dat als de from variable ingevuld is met een 'echt' email adres er niks aan de hand is, als daarintegen het email adres een alias is krijg ik een foutmelding. namelijk mail was not send. Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat alle email adressen geacepteerd worden??
Alvast bedankt,
Michiel
p.s. Als iemand nog een functie heeft die een adres op validiteit controleert (beetje uitgebreide check) hou ik me aanbevolen. Dit zou nog in de code moeten maar ik heb nog geen tijd gehad die te programmeren.