Een via chipset, met 2 chips: VT82C598MVP en VT82C586B. Ik kan deze combo. nergens vinden op de site van Via. Weet iemand hier wat dit is?
Een Supersocket 7 zeker, Via Apollo MVP3? De eerste is de 'Northbridge' de tweede de 'Southbridge'.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Als het een MVP3 is, staat dat op één van die twee chips. Als het er niet op staat, is het één van de voorlopers er van.
Als er ergens een sticker met "VX-pro" of "UDMA33" op zit, is het waarschijnlijk een oud "Microstar" (MSI in den beginne, het International zat er nog niet bij) frummel bordje. Een beetje een fop bord. Maar ik dacht dat dat bord 498 type VIA chips had...
Mijn advies dan is alleen de AGP driver van VIA te installeren, en de harde schijven op PIO mode 4 te laten staan.
Maar ik denk dat het gewoon de MVP (1 of 2) chipset is, de voorloper van de MVP3, gewoon de VIA 4in1 drivers gebruiken dan.
Als er ergens een sticker met "VX-pro" of "UDMA33" op zit, is het waarschijnlijk een oud "Microstar" (MSI in den beginne, het International zat er nog niet bij) frummel bordje. Een beetje een fop bord. Maar ik dacht dat dat bord 498 type VIA chips had...
Mijn advies dan is alleen de AGP driver van VIA te installeren, en de harde schijven op PIO mode 4 te laten staan.
Maar ik denk dat het gewoon de MVP (1 of 2) chipset is, de voorloper van de MVP3, gewoon de VIA 4in1 drivers gebruiken dan.
Ik kon vergelijken met een ander bord waarvan ik zeker weet het het een MVP3 is, en het zijn dezelfde chips dus dan zal dat ook wel hetzelfde chipset zijn.
vreemd dat er op de site van VIA niks over staat.
vreemd dat er op de site van VIA niks over staat.
Voorloper van de MVP3 was de VP3 (verschil: VP3 ondersteunde max 83MHz FSB, MVP3 de 100MHz). Er waren dus helemaal geen MVP1 en 2. Kortom, als er MVP op staat is het MVP3 of MVP4- met AGP slot is MVP3, zonder slot met Trident Blade on-die=MVP4.Op zaterdag 13 oktober 2001 11:15 schreef Hooi het volgende:
Als het een MVP3 is, staat dat op één van die twee chips. Als het er niet op staat, is het één van de voorlopers er van.
Met AGP-slot: gewoon de laatste 4-in-1
Met Blade: specifieke MVP4 drivers.
Oslik blyat! Oslik!
de borden met VX Pro, TX pro etc. zijn volgens mij niet van MSI hoor, maar van PC-Chips/Elpida (Elpina?) etc.Op zaterdag 13 oktober 2001 11:15 schreef Hooi het volgende:
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Pagina: 1