VPN twee kanten uit, maar 1 router kan niet NATten

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hey.. We willen een VPN opzetten tussen twee kantoren. Beide hebben een DSL-verbinding. Op kantoor A heeft de DSL-router een statisch IP dat aan de binnen- en buitenkant hetzelfde is; er staat een server achter die NAT doet voor het LAN.
Op kantoor B is een ADSL-router die een extern statisch IP heeft, maar zelf NAT doet voor het LAN. Hier kan de router niet aangepast worden (ivm beleid).

Is het mogelijk om een VPN-verbinding te maken tussen A en B zodat beide kantoren elkaar constant kunnen zien?

M.a.w.: kan ik uit kantoor A op een computer in het LAN van B komen via VPN en andersom, 24/7?

/Edit
Beetje foute topictitel eigenlijk.. Maar goed. Het VPN van A naar B verwijst naar een server in LAN B.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

http://www.netscreen.com

VPN threw NAT.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
"Hier kan de router niet aangepast worden (ivm beleid)."

L.e.z.e.n.

Mogen al helemaal geen andere router neerzetten.

Bloed, zweet & koffie

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:02 schreef Vilenin het volgende:
Hoe kan je dan een VPN aanleggen? :]

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Als de router VPN-functionaliteit heeft, moet dat geen probleem zijn. Zet het op beiden aan en voila. Kan dat niet, zul je toch echt een VPN-device (Netscreen bijvoorbeeld, geen slechte suggestie!) neer moeten zetten - of een Linuxbak die je VPN opzet.

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 14:02 schreef Vilenin het volgende:
"Hier kan de router niet aangepast worden (ivm beleid)."

L.e.z.e.n.

En daarom zeg ik ook eens lezen want de netscreen routers kan je achter je ADSL router zetten om dan een VPN op te zetten naar beide kanten achter de NAT firewall router. DUS ERACHTER.

L.E.Z.E.N bij http://www.netscreen.com

dus jij hebt A en B aan A en B verander je geen HOL! Je koopt twee netscreens zet er 1 Achter A en Achter B en hoppa connect naar elkaar en je hebt je VPN dwars door de NAT/Firewall constructie.

Dus nogmaals L.E.Z.E.N. :r
Pagina: 1