Toon posts:

Khad zojuist een bootdisk failure..is dat ernsitg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb namelijk gelezen dat aardig wat mensen met maxtor schijven daar last van hebben gehad.

Betekend dit nu dat vandaag of morgen mn hdd de soep in draaid, want ik heb verhalen gelezen op GoT dat hele harde schijven er van naar de knoppe liepen :'(!

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 19:42

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

draai je windows2000?
kreeg je een INACCESSIBLE BOOT DEVICE STOPmessage?
dat heb ik laatst ook gehad, en ik heb 2x 20GB Maxtorschijven

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is denk ik hetzelfde als wat ik met XP had:

Meer zoiets: DISK BOOT FAILURE , INSERT SYSTEM DISK!

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Check je bios even, of daar alles ok is. Ach het kan betekenen dat alle gegevens van je HD af zijn, maar das meestal niet het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 09:53 schreef MOL het volgende:
Check je bios even, of daar alles ok is. Ach het kan betekenen dat alle gegevens van je HD af zijn, maar das meestal niet het geval.
Ik draai nu weer met de hdd en alles staat er nog op, adviseren jullie mij om nieuwe ide kabels aan te schaffen?

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik adviseer je om alvast backups te maken voor het geval dat hij overlijdt, ik denk niet dat het aan je kabels ligt, want Maxtor schijven zijn de laatste tijd erg brak waar ik werk werden voor de vakantie 30 nieuwe PC's besteld met Maxtor schijven erin binnen een week waren er 11 kapot dus voor mij nooit geen Maxtor meer ik vind ruim 30% uitval wel erg veel om eerlijk te zijn. :(

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij denkt dat ie gaat sterven...hmmmm....liever de schijf dan mijn mobo!

Dan ga ik de volgende keer wel voor IBM!

• Hirogen
Op zaterdag 13 oktober 2001 10:17 schreef Ro2 het volgende:
Dus jij denkt dat ie gaat sterven...hmmmm....liever de schijf dan mijn mobo!
Daar heb je gelijk in maarre als je belangrijke dingen op je schijf hebt staan zou ik die snel veiligstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik dan maar ff doen :)!

Dan ga ik maar alvast hard sparen vor een IBM ;(!

Het schijfje heeft wel sinds februari trouwe dienst gedaan en ik ben er erg aan gehecht, maarja, aan alles komt een eind!

• Hirogen
Op zaterdag 13 oktober 2001 10:25 schreef Ro2 het volgende:
Dat ga ik dan maar ff doen :)!

Dan ga ik maar alvast hard sparen vor een IBM ;(!

Het schijfje heeft wel sinds februari trouwe dienst gedaan en ik ben er erg aan gehecht, maarja, aan alles komt een eind!
Dan moet je toch nog garantie hebben of zie ik dat verkeerd volgens mij moet ie gewoon omgeruild worden maar check hem wel eerst met een speciaal proggie kan je geloof ik downen op de maxtor site.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, kan wel kloppen, maar volgens mij moet ik dan eerst heel mn hdd leeg maken is het niet? Ik heb er maar1, dus dat wordt een prob!

Ik denk ergens niet dat ie dood gaat, want hij werkt nu perfect! Is er toevallig ook een prog voor onder windows die mn hdd kan checken?

Verwijderd

euhm vraagje: had je niet toevallig een niet-bootable floppy in je a: drive zitten?
geloof dat je die melding dan ook krijgt namelijk...
of er is wel iets met je schijf en dat zou lullig zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, niets van een floppy. Ik ga denk ik dan maar es het complete maxtor test prog runnen! Ik werk nu btw wel op die hdd, dus alles is denk ik nog wel in orde..hoop ik :)!

Verwijderd

Topicstarter
Wilde ik vandaag net een Geforce2gts gaan bestellen, kan ik beter nog ff mee wachten |:(!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 09:04
heb je et laatste bios voor je kt7a? en heb je toen toevallig gezegd dat ie van cd moet booten? dat heb ik iig wel al zet ik dat aan in mijn bios zegt ie bootdisk failure. en laad ie niet meer door. dus als et aanstaat terwijl ik gewoon van mijn schijf boot.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft maar 1 keer deze error gegeven, ik werk er nu weer mee, maar ben toch wel bezorgt!

Ik heb de orriginele bios nog van mn kt7a en in de bios staat booten vanaf de cd volgens mij uit!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo maar weer eens een paar keer booten om te kijken of alles nog goed loopt! Ik was ergens toch van plan uit te breiden. Deze schijf lijkt nog goed te werken, ik kan hem altijd als 2e schijf in de PC zetten, als ie dan crasht zal het me niet zo veel boeien. Ik heb waarschijnlijk toch nog wel garantie!

Alle zooi staat inmiddels op mn 1e en enige client op het netwerk! Dus dat is wel veilig!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 13 oktober 2001 10:17 schreef Ro2 het volgende:
Dan ga ik de volgende keer wel voor IBM!
Die vallen net zo vaak uit (de 75GXP dan). Als je een goeie schijf wilt kun je beter Western Digital pakken.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, western digital..is dat net zo iets als sony onder de beeldschermen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of Seagate.

anders scandisk/surface runnen. Is wel een beetje basic... maar helpt misschien wel
Pagina: 1