verloopstekker UTP>Parallel/Serieel?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
hallo,

ik heb me toch een maffe stekker uit een rommelbak.
Het is een UTP cat5 kabel die in een stekker is geklikt. Ken je die ouderwetse seriele 9-25 verloop stekker? Dat idee. Maar dan UTP RJ-45 female naar 25 pins D stekker

iemand een idee?
Er zit trouwens nada hardware in de stekker..

jasper

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Tja..... zou voor een pc / terminal kunnen zijn die op die manier een serieële verbinding legt naar bijvoorbeeld een unix server. Komt nog meer voor dan je misschien zou verwachten in dit "ethernet" tijdperk.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Misschien naar een of andere Kassa/PIN-automaat ofzo.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er is tegenwoordig heel veel hardware waarin seriele poorten zitten, maar die i.v.m. ruimte-besparing als RJ-45 zijn uitgevoerd. De signalen zijn echter hetzelfde, alleen moeten even de draadjes goed doorverbonden worden, en daarvoor dus dat verloop-stukje.

Voorbeelden :
terminals (hoewel je daar ook veel MMJ van Digital ziet, zo breed een RJ-45, 6 pinnetjes, en het vergrendel-nokje zit niet in het midden);
de console-aansluiting van manageable hubs/switches/routers (veel zo gewerkt op Cabletron en Cisco)
terminal-servers met veel poorten;
veel-voudige seriele poorten voor in PC's enz. (tegenwoordig zeldzaam, vroeger veel gebruikt in BBS-systemen).

Een heel normaal verloop-stukje dus.

Als het UTP-kabeltje baby-licht-blauw is, dan is het een Cisco-console-kabel.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 09:53 schreef mvdejong het volgende:
Er is tegenwoordig heel veel hardware waarin seriele poorten zitten, maar die i.v.m. ruimte-besparing als RJ-45 zijn uitgevoerd. De signalen zijn echter hetzelfde, alleen moeten even de draadjes goed doorverbonden worden, en daarvoor dus dat verloop-stukje.

Voorbeelden :
terminals (hoewel je daar ook veel MMJ van Digital ziet, zo breed een RJ-45, 6 pinnetjes, en het vergrendel-nokje zit niet in het midden);
de console-aansluiting van manageable hubs/switches/routers (veel zo gewerkt op Cabletron en Cisco)
terminal-servers met veel poorten;
veel-voudige seriele poorten voor in PC's enz. (tegenwoordig zeldzaam, vroeger veel gebruikt in BBS-systemen).

Een heel normaal verloop-stukje dus.

Als het UTP-kabeltje baby-licht-blauw is, dan is het een Cisco-console-kabel.
en vroeger had je ook zogenaamde "dongels", dat waren hardware matige keys volgens mij, om zo gebruikt te kunnen maken van het netwerk...