[php] cookie expire time

Pagina: 1
Acties:

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37
We maken een cookie met een inlog-php-functie maar nu zitten we te kloten met de expiration-time van dat cookie. We geven bij het inloggen de mogelijkheid de cookie een uur op te slaan, een paar uur, een week of een maand ($cookietime). Dan werd dit bij ons de code:
PHP:
1
2
3
<?
setcookie("rr_bla", $data, time() + $cookietime);
?>

Alleen.. Als de client in Polen zit (waar het 3 uur later is), en de server hier in Nederland. Dan zegt de server "deze cookie expired om 3:45" terwijl het in polen al 5:45 is en die cookie dus al 2 uur expired is.

Het liefst willen we dus iets als clienttime() + $cookietime hebben, maar HOE?!?!? Hoe krijgen we de tijd van de client (zonder JavaScript!) (of zijn er andere oplossingen?)

Alvast thnx! elviver + baz

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:52
Hmmmtja, de enige mogelijkheid lijkt mij om de taal te achterhalen. En dan per taal het aantal uur dat bij de GMT komt op te tellen. Een functie zoals die wilt bestaat niet zonder javascript te gebruiken.

Verder vraag ik me iets af ? 3 uur later in polen ? Hoe kom je daar nou weer bij :?

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
taal achterhalen... tja... het is in de VS, GB en Australie niet even laat :)

javascript is ook volgens mij de enige oplossing. waarom is dat een probleem?

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37
Hmmz... gister hadden wij ook nog het idee de cookie pas over een jaar te laten expireren, en een waarde in de cookie te zetten, een tijd. Dat is dan een uur later dan de server's tijd, en als het cookie dan opgevraagd wordt dan wordt die tijd vergeleken met die van de server, en als dat dan meer dan een uur verschilt dan is die persoon niet meer ingelogd.

Toen kwamen we op het volgende probleem: Oke, nu weten we of hij nog ingelogd is of niet, maar wie is het?!? ;) Hoe zouden jullie dat aanpakken?
We hebben iets gelezen over session_id's, maar ook over username/pass in de cookie opslaan (md5). Wat zijn jullie meningen daarover?