straatlan

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik zit nu met mijn overburen te overleggen over het spennen van een kabeltje van mijn kamer naar hun hub om zo op hun lan te kunnen spelen. (CS, Falcon4.0 e.d.) daar willen we dan in de nabije toekomst misschien iemand anders die weer naast ons woont via een hub bij aansluiten.

ik had het volgende schema in mijn hoofd, maar ik wil het ff checken (netwerken is niet mijn sterkste punt)

huis overburen = lan 1
mijn huis = lan 2

[hub poort lan 1] <-- utp -->[uplink lan 2]
[hub poort lan 2] <-- utp --> mijn comp
[hub poort lan 2] <-- utp --> comp buurjongen/lan 3
(ik krijg de layout van dit schema vooralsnog niet aan de praat. hoe kan ik de 2e en 3e regel onder uplink laten beginnen?)
als ik het goed heb moet ik dan op de lijn {hub 1} <---> {hub 2} een cross gebruiken en op de andere twee een straight (of schakelt een uplink poort hub dat meteen om?) we zijn van plan zelf het geval aan te geaan leggen. (rolletje kopen, paar plugies en een tangetje en dan gaan knutselen :) )

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
Als je twee LANs wil koppelen (met twee verschillende (sub)netten dus) heb je een router nodig (software/hardware maakt niet uit natuurlijk, desnoods een NT met IP forwarding).

No production networks were harmed during this posting

• Tubby
  • Laatst online: 22-08 15:17

Tubby

or not to be

Ja, of gewoon uplinken zoals je nu doet ;)
Dan krijg je 1 groot netwerk.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• paella
  • Laatst online: 19:55
Op zaterdag 13 oktober 2001 09:25 schreef Tubby het volgende:
Ja, of gewoon uplinken zoals je nu doet ;)
Dan krijg je 1 groot netwerk.
Moeten wel je IP adressen in hetzelfde (sub)net zitten. Tenzij je geen TCP/IP gebruikt anyway. :)

No production networks were harmed during this posting

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Moet je echt allemaal een eigen hub??? Om hoeveel computers gaat het? Ik denk dat je beter meteen 1 goede hub kan kopen en die bij 1 iemand neerzetten, die stroomkosten lijkt me te verwaarlozen...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Dan zou ik al snel voor een managable switch gaan
Kan je vlan aanleggen. Heb je ook nog een beetje security.
Buurman hoeft niet alles te zien wat er op het netwerk gebeurt.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 18:14
Zou je dit niet met switches doen?? Als je buurman nu op zijn netwerk bezig is, dan ben jij je netwerkperformance kwijt.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
1 groot netwerk is eigenlijk het leukt. gewoon per huis een werkgroepje en lekker spelen en sharen.

maar het schema klopt dus? en hoe zit het met die uplink poort, moet daar een cross door of is die intern meestal al als het ware gecrossed?

ook vraag ik me af of ik utp of stp moet gebruiken.

mischien doe ik wel een 5 poorts switch. 200 gulden is denk ik wel de max voor zo'n ding

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
de kable ligt er.

heel karwei. eerst een gedeelte van de straat opengelegd. toen een pvc buis erin gelegd toen kabel erdoor gehaald. hetzelfde voor de andere kant van de straat. (aan het eind van een bestraatte doodlopende weg dus niet zo'n probleem)

© ocf81 1981-infinity

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

En dan gaat de straat er binnenkort er een keer uit omdat die er zo beroerd bij ligt en weg is je kabeltje en je verbinding :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ach, dat is waar, reken dan ook op een boete (ik dacht 180 gulden). Maar dat gebeurd haast nooit, en als het al gebeurd dan kondigen ze dat ook meestal aan. (gemeenteblad ofzo)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

of als de buren zeuren (die niet mee (mogen) doen)
dan staan ze sneller op de stoep als je pech hebt
ik heb het zelf willen doen over de oudegracht in utrecht
eerst staalkabel en daarna UTP er langs tyrippen :)
helaas mocht het niet van m'n ouders omdat het verboden was
en als ik het echt wou moest ik een brief schrijven naar de gemeente. :(
dus is er niet van gekomen :(

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
de buren hielpen vrolijk mee. dus zo erg is het denk ik niet. het is niet (echt) zichtbaar dat de weg is open geweest. het is een doodlopende bestraatte weg en wij zitten aan het einde van die weg. stenen liggen er weer (vrij) netjes bij. je kunt er over rijden zonder dat je het merkt

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1