Raar expansion slot op 486 laptop!!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Hallo dan,

ik heb hier op mijn schoot een 486 die een uitbreidingsslot heeft met de volgende specs:
8.0 x 3.5 uitsparing 1.5 cm hoog. Daar kan dus iets in, printplaatje ofzo. Connector van het type waar je een datakabel IDE/FDD in zou kunnen drukken (zwart met rand) maar dan 42? (kan er 2 naast zitten) pinnetjes (2 rijen).
De uitgang naar buiten toe, nu nog met afdekklepje is van het formaat waar je typisch een telefoon/netwerk RJ plug in zou stouwen. Iemand een idee? Ik neem aan dat er een modem dan wel netwerk unit in kan, maar hoe kom ik er aan en hoe het het? Hellup! Verder is de accu uiteraard morsdood, het zal vast wel 1001 keer eerder gevraagd zijn maar ik ben zo lekker aan het typen.. Is er dan echt geen mogelijkheid om het kreng weer levend te krijgen?

groet

jasper

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Zou je mischien het merk/type laptop kunnen noemen. Is wel zo handig.

Is het bv. zo'n oude Compaq "sjouwable" ?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ha, ik heb die ook nog: een Compaq 286 SLT, was de eerste computer ever met VGA, kostte in de jaren 80 $8000 tegen de toenmalige koers... Moooi.., gratis gekregen. Maar nee we hebben het hier over een 486 Graymate van het zeer gerenomeerde bedrijf Escom, wie kent het wel. ;)

Tja, wat kan ik er over zeggen, basic unit. 25 mhz, dode accu en PS/2 aansluiting.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Voor zo'n modem zou ik enthousiast gaan posten op tweedehands-sites en hopen dat iemand zo'n unit heeft liggen, anders geef ik je weinig kans eigenlijk :(.
Ik heb zelf ook twee leuke ouwe 486-laptops, ik kan er nog niet eens 'n floppydrive voor krijgen. Er is niets maar dan ook niets wat aan standaarden voldoet in die ouwe dingen op harddisk, CPU en poorten na |:(.

Je accu kan je zo opwaarderen, je moet die speciale accubehuizing openen, daarin zitten gewoon standaardcellen (even op accu-behuizing kijken, waarschijnlijk NiCD). Je kunt die cellen vervangen (kijk alleen of 't niet te duur is, anders is het gewoon zwaar zonde van je geld, NiCD heeft geheugeneffect en is gewoon verouderd).
Vervang alle cellen wel in 1x, en ga niet bezuinigen door te kijken welke cellen nog wel wat voltage geven (dan beginnen cellen zich op te laden aan de andere cellen en is het binnen 'n paar weken weer het zelfde verhaal).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Is dit niet gewoon een PCICIA slot??

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Nee, een PCMCIA heeft geen connector die op 'n FDD/HDD connector lijkt, die connectors zijn veel kleiner.
Verder zit daar ook nooit 'n RJ-afdekplaatje bij in de buurt, gewoon 'n klepje over de volledige lengte.

Dus het lijkt me niet, JimmyPopAli :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

hmm een aansluiting voor een (oud) dockingstation misschien?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Op zaterdag 13 oktober 2001 11:51 schreef dvis2 het volgende:
hmm een aansluiting voor een (oud) dockingstation misschien?
Zelfde mening...

Blog (Linux-related)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 13 oktober 2001 11:41 schreef JimmyPopAli het volgende:
Is dit niet gewoon een PCICIA slot??
wat voor slot? ;) PCMCIA bedoel je hoop ik

Dan had de topicstarter wel geweten wat het was, dus dat zal jet wel niet zijn

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
dockingstation? ik vraag het me af, want het is duidelijk dat er een kaart ofzo in moet.. en nee zeker geen pcmcia, ja misschien de pre-alpha release ;)

het is ongeveer zo:

+-----------------------+
|..................................=|
.....<-gat/klepje slot-> =|

Die puntjes moet je wegdenken, maar GoT houdt niet van voorloopspaties merk ik ;)
Edit 3: Gvd... hoe moeilijk kan het zijn om spatiering te doen...

oh ja, zeer kenmerkend: het slot is omhoog gericht, dus van insteken is geen sprake. Het dak moet eraf (zit over de lengte van keyboard een klep)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 13 oktober 2001 15:12 schreef Jazzper het volgende:
dockingstation? ik vraag het me af, want het is duidelijk dat er een kaart ofzo in moet.. en nee zeker geen pcmcia, ja misschien de pre-alpha release ;)

het is ongeveer zo:

.....<-gat/klepje slot-> =|

Die puntjes moet je wegdenken, maar GoT houdt niet van voorloopspaties merk ik ;)
Edit 3: Gvd... hoe moeilijk kan het zijn om spatiering te doen...

oh ja, zeer kenmerkend: het slot is omhoog gericht, dus van insteken is geen sprake. Het dak moet eraf (zit over de lengte van keyboard een klep)
met
code:
1
kan je stukjes typen met heel veel      spaties erin

werkt net als HTML-code. Kan je anders een foto maken? Dat zou een stuk duidelijker zijn denk ik

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1