AOpen voeding is brak :(

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik wou dus net m'n pc-tje nog es wat verder overclocken, maar toen ik dus m'n pc weer opstartte begon de computer wel te ratelen, maar ik kreeg geen beeld, ik druk dus de pc uit (4 sec op powerknop) , maar toen ik er weer op wou drukken om de pc weer op te starten deed ie dus niks :( Ik maakte dus de pc open en resette de bios, maar dat hielp ook niets, nu wou ik dus checken of me voeding het wel deed en probeerde hem dus aan te zetten dmv een paperclip de groene draad naar een zwart draadje te verbinden op de voedingconnecter, maar weer niks :( Het gekke is dus dat de led op m'n mobo (onder de agp) wel brand als de stekker erin in zit, is m'n voeding nu kaduuk ofzo :?

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
is m'n voeding nu kaduuk ofzo :?
Nee.

• ubermaestro
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:06 schreef Access het volgende:

[..]

Nee.
Bedankt voor je zinnige antwoord |:( Zou je het nog enigzins kunnen onderbouwen die mening

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:07 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Bedankt voor je zinnige antwoord |:( Zou je het nog enigzins kunnen onderbouwen die mening
Oke, is goed.

Een lampje heeft stroom om te kunnen branden, aangezien jouw lampje brand, loopt er dus nog stroom door heen. Of jij moet er zeker van zijn dat het stroom van jouw bios batterij :P is maar dat lijkt me stug toch !? ;)

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
of dat er een bepaalde connectors het niet doen, en de voeding voor het led'je nog wel doen.....

• Sine
  • Laatst online: 18-08 22:19
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:10 schreef Freez het volgende:
of dat er een bepaalde connectors het niet doen, en de voeding voor het led'je nog wel doen.....
Precies

Dat ledje hangt aan de +5Vsb (standby)

en daar staat altijd 5v op

er zit nl een aparte 5v voeding in voor de standby spanning
en die doet het dus nog wel

Repareren doe je zo.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Ik heb sinds gisteren een zelfde soort probleem (ook met A-open kast, HX-08 300W), maar ik denk niet dat het aan de voeding ligt.

Sinds een tijdje komt het regelmatig voor dat m'n PC niet in 1 keer wil booten. Ik zet hem aan, lampjes gaan branden, maar geen beeld en géén piep! Reset werkt niet, alleen 4 sec. de powerknop inhouden helpt. Daarna weer aanzetten en meestal werkt het dan wel.

Vervolgens wil Windows XP regelmatig niet booten (na opstartmenu van dual boot blijft het scherm zwart). Ook dit kan alleen opgelost worden met het inhouden van de powerknop.

Gisteren was het echter ineens erger: hij wilde ook na een eerste keer niet booten. Na 5 keer ook niet :(

Heb vervolgens m'n processor teruggezet naar de originele snelheid, dit leek te helpen. Vanochtend wilde hij weer niet in 1 keer booten, maar de 2e keer wel, maar bleef weer hangen bij WinXP. Na nog een reboot deed hij het wel.

Ik heb m'n PC gisteren ook helemaal doorgelicht, alles eruit gehaald en er weer ingestopt, maar dus nog steeds het probleem. Ook een andere videokaart, ander geheugen of een andere HDD helpt niet.

Ik vermoed dat het óf het moederbord is, óf de processor, maar hoe kom ik daar achter? Ik ken verder niemand met een Slot A moederbord/processor, dus ik kan het bij niemand proberen...

Systeem: Abit KA7, Athlon Classic 750 (liep op 950), 512MB RAM, 20GB & 60GB IBM 7200rpm schijven.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
Op zaterdag 13 oktober 2001 11:43 schreef Maranello het volgende:
Ik heb sinds gisteren een zelfde soort probleem (ook met A-open kast, HX-08 300W), maar ik denk niet dat het aan de voeding ligt.

Sinds een tijdje komt het regelmatig voor dat m'n PC niet in 1 keer wil booten. Ik zet hem aan, lampjes gaan branden, maar geen beeld en géén piep! Reset werkt niet, alleen 4 sec. de powerknop inhouden helpt. Daarna weer aanzetten en meestal werkt het dan wel.

Vervolgens wil Windows XP regelmatig niet booten (na opstartmenu van dual boot blijft het scherm zwart). Ook dit kan alleen opgelost worden met het inhouden van de powerknop.

Gisteren was het echter ineens erger: hij wilde ook na een eerste keer niet booten. Na 5 keer ook niet :(

Heb vervolgens m'n processor teruggezet naar de originele snelheid, dit leek te helpen. Vanochtend wilde hij weer niet in 1 keer booten, maar de 2e keer wel, maar bleef weer hangen bij WinXP. Na nog een reboot deed hij het wel.

Ik heb m'n PC gisteren ook helemaal doorgelicht, alles eruit gehaald en er weer ingestopt, maar dus nog steeds het probleem. Ook een andere videokaart, ander geheugen of een andere HDD helpt niet.

Ik vermoed dat het óf het moederbord is, óf de processor, maar hoe kom ik daar achter? Ik ken verder niemand met een Slot A moederbord/processor, dus ik kan het bij niemand proberen...

Systeem: Abit KA7, Athlon Classic 750 (liep op 950), 512MB RAM, 20GB & 60GB IBM 7200rpm schijven.
Je mobo is naar de kl*ten. :(

Ik hebprecies hetzelfde, daarom koop ik dus nu echt NEVER EVER meer een abit mainboard :r :r :r

Abit heeft met ALLE :r mainboarden een gigantisch condensatoren probleem !!
Zelfs de nieuw KG7 mainboards zijn NU al betroffen !!

Kijk hier maar eens voor de dingen waar je op mot letten:
http://www.geocities.com/wsdavis508/index.html

Mzzl

• ubermaestro
Heel vreemd nu doet alles het wel weer, ik had nu gewoon de voeding van alles los gehaald nog eens paperclip truuk nu op een andere zwarte kabel en toen deed ie het weer, ook toen ik hem weer had aangesloten en dit typ ik dan weer op die pc. Heel :? :? :? allemaal
Pagina: 1