Welk geheugen nemen we nu?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik moet strax voor een bedrijf 7 puters upgraden. Ik dacht als volgt:
Trek uit alle computers het RAM, gooi de oudjes gewoon aan de rand toe vol met de oude modules (allemaal 32MB DIMMs en voor zover ik nu weet 2 i430VX systemen). Moet er dus extra RAM komen voor de i440LX en BX systemen. Mooi klaar dus, gewoon een handjevol 128MB repen kopen.
Kom ik op de site van gistron, zie ik daar een hele lijst met RAM:

OEM 128 MB DIMM SDRAM PC133, 168pin 32,50
Viking, Kingston en infineon van't zelfde voor 49.

Aangezien ik bij datzelfde bedrijf al zo'n OEM geval in een prive compu heb gestopt, wil ik dat niet doen bij hun bedrijfsputertjes (die OEM DIMM liep niet eens 68MHz cas2).
Ik wil dus gewoon een goed merk DIMM in die puters zetten, zodat ik zeker weet dat ik niet de volgende dag platgebeld word om BSODs.

Kingston en Viking hebben "Valueram met lifetime warranty", dus dat lijkt me het beste. Welke van deze twee?

• VegZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 10:48
kingston doet 't lekker hoor bij mij..

wel die van 133mhz dan he :)

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 22:15
Ik zou meteen ff 1000 van deze reepjes bestellen :P

1024MB PC133 SDRAM ECC Registered (Dane Elec)

zijn maar 1,- volgens pricewatch :P 't moet niet gekker worden :+

Verwijderd

Zal ik dat iets duurdere merk geheugen halen,is sneller en gewoon beter van kwaliteit

• _JGC_
Iets duurder? 3 merken met zelfde prijs. Dat OEM spul is troep.

Verwijderd

haal gewoon Kingston, weet je gewoon zeker dat je echt goed geheugen hebt.

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 21:46 schreef Limited het volgende:
haal gewoon Kingston, weet je gewoon zeker dat je echt goed geheugen hebt.
* goeie ervaring met Kingston heeft. :)

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Dane - Elec ;) gaat als de brandweer.

Ik ben van mening dat ze tegenwoordig niet echt slechte spullen meer maken. Het zullen hele kleine verschillen in snelheid zijn (misschien :? )

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:45

LopeZ

Too much is never enough

Infineon werkt ook prima vind ik altijd. Denk ook niet dat het veel uitmaakt welk merk je neemt, zolang je maar een merk neemt. Overclocken doe je met die bakken toch niet neem ik aan dus cas 2 of 3 maakt niet echt uit lijkt me.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

je moet er wel opletten dat het desbetreffende geheugen (ook al is het kingston) nog in oudere pc's werken omdat de laatste tijd nog al wat minder tolerante modules zijn ....

I got a problem-solver and its name is revolver

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 13 oktober 2001 22:42 schreef Dethroned het volgende:
je moet er wel opletten dat het desbetreffende geheugen (ook al is het kingston) nog in oudere pc's werken omdat de laatste tijd nog al wat minder tolerante modules zijn ....
Wij hadden prob's met geheugen van Nanya (staat op chips, merk was Kingston). Werkte wel in BX, maar niet in Via bordjes.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• _JGC_
Hmm, ik heb hier ook nog een 32MB Nanya die mijn VIA bordjes heel erg vaak tot 16MB laat tellen, zelfs als er 2x256 naast zit...

Maareh: Met LX en BX zit het wel goed, die pikken wel PC133. Ik zet gewoon 1 module in elk bord en die 32MB modules prop ik in die VX'en (die kunnen vaak niet meer dan 32MB per module). Alles wat overblijft neem ik terug, aangezien ik de laatste tijd vaak 32MB DIMMs tekort kom bij het fixen van oude bakken (en die 16MB SIMMs in sommige systemen zijn ook niet goedkoop >:) )

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

ik heb en 440bx mobo (de p2b) en die slikt gewoon 133jes, al loopt het natuurlijk wel op 100mhz... Het maakte bij mij trouwens wel uit in welke volgorde ik ze er in stak... Hij deed het alleen met de 133mhz in bank 1 en een 100 mhz in bank 2...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Kingston is goed.
Bewaar wel je doosje, want zonder doosje is geen garantie.8-)

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Pagina: 1