Toon posts:

[XP] Drivers voor "guillemot force feedback wheel" serieel*

Pagina: 1
Acties:
  • 620 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hello,
ik heb pas een guillemot race leader force feedback stuur gekocht maar ik heb windows xp en als ik drivers wil installeren van cd (op cd staat alleen drivers van win98 en win95 en van internet heb ik windows 2000) dan pakt hij geeneen van die drivers ,dus wie kan me helpen aan drivers van guillemot force feedback wheelen ik heb alleen die stuur met serial port

Verwijderd

Ja ik heb hetzelfde probleem gvd, niemand die dat heeft ?...

neej tuurlijk niet,

ik heb guillemot nog een mail gestuurd, of er überhaupt wel drivers zijn uitgebracht... ( serial dan )

Neej hebben hun terug gemaild....

Dusja daar zit je dan met je stuurtje, wel hebben ze drivers voor usb.

Verwijderd

Nog iemand met nieuws hierover?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. com aansluiting onder XP.

Thnx.

Verwijderd

Zoek naar het onderstaande bestand
TM_FFBRW_2630.exe

Trustmaster racingwheel, is namelijk hetzelfde ding.
Ik race daar prima mee onder XP

Groet Joop

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Ik verander even de topic titel, zodat het os tussen [] haken staat aan het begin van de titel.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 14:57

markvt

Peppi Cola

Joop waar moet ik zoeken naar dat bestand ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Hoi Markvt,

Als je zoekt via Google, vind je er wel een paar.
Ik heb ze nog niet kunnen testen, doen we vanavond even. :-)

Keep u informed.
Thnx!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Ik heb ze gevonden op de site van hercules maar voor de com poort race leader schijnt het niet echt te werken helaas :(

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Er is een oplossing, maar dan moet je wel zelf een USB verbinding maken vanuit de stuurunit. E.e.a. heb ik gelzen op de volgende site:

http://www.ukshop247.co.uk/i/games/itmB0000C790C

Ik heb ook een serieel stuur en moet het nog ombouwen. Asl jullie me niet voor zijn houdt ik jullie op de hoogte!

Verwijderd

Ik laat hierbij gelijk even weten dat het is gelukt!

Ik heb de kap van het stuur eraf geschroeft en een USB kabel verbonden
Ik zal het uitleggen:
Als de kap eraf is (veel schroeven!) zie je een printplaat. Zet het stuur nu voor je met het stuur van je af.
Middenboven op de printplaat(dicht bij de stuuras)naast een 4 polige witte stekker, kan je lezen "J5 USB" Hier verbind je een USB kabel. De kleurvolgorde voor het aansluiten is van links naar rechts, rood, wit, groen en zwart.
Daarna heb ik de driver van de Guillemot site gedownload en na installatie werkte het!

Tip: Ik heb voor een goede vebinding een USB kabel aan 1 kant gestript en verbonden met een oud verbindingskabeltje van een geluidskaart > cdromspeler. Dan hoef je niet te solderen, en de stekker past op de stekker van de printplaat!

Succes!

• sid3windr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 16:37
Same problem... Windows 2000 hier. Heb een hoop drivers gevonden die zeggen dat ze Serial voor Win2K ondersteunen, maar die vinden het niet..

Ik heb het stuur open gevezen en ik zie een plaats waar de usb-header moet komen... maar er zijn geen pinnetjes om een kabel op te steken. :(

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 02-12-2004 11:56 . Reden: mailadres verwijderd ]

• markvt

markvt

Peppi Cola

Rob kan je wat foto's maken ervan ?

Ik denk trouwens dat het komt door de directe aansturing van de seriele en parralle poort onder windows xp dat dit niet exact toegestaan is.

[ Voor 69% gewijzigd door markvt op 02-12-2004 00:32 ]

• markvt

markvt

Peppi Cola

sid3windr schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:04:
Same problem... Windows 2000 hier. Heb een hoop drivers gevonden die zeggen dat ze Serial voor Win2K ondersteunen, maar die vinden het niet..

Ik heb het stuur open gevezen en ik zie een plaats waar de usb-header moet komen... maar er zijn geen pinnetjes om een kabel op te steken. :(
Same here mijn stuur heeft er alleen een plaats waar de pinnetjes zouden moeten komen :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:06:
Ik laat hierbij gelijk even weten dat het is gelukt!

Ik heb de kap van het stuur eraf geschroeft en een USB kabel verbonden
Ik zal het uitleggen:
Als de kap eraf is (veel schroeven!) zie je een printplaat. Zet het stuur nu voor je met het stuur van je af.
Middenboven op de printplaat(dicht bij de stuuras)naast een 4 polige witte stekker, kan je lezen "J5 USB" Hier verbind je een USB kabel. De kleurvolgorde voor het aansluiten is van links naar rechts, rood, wit, groen en zwart.
Daarna heb ik de driver van de Guillemot site gedownload en na installatie werkte het!

Tip: Ik heb voor een goede vebinding een USB kabel aan 1 kant gestript en verbonden met een oud verbindingskabeltje van een geluidskaart > cdromspeler. Dan hoef je niet te solderen, en de stekker past op de stekker van de printplaat!

Succes!
hallo rob ik heb alles gesoldeerd dus rood op 1,wit op 2,groen op 3 en zwart op 4
maar als ik nu alles aansluit dan krijg ik de melding bij usb onbekend apparaat in xp en als ik dan de driver installeer de driver TM_RaceLeaderFFBWheel_2630 maar nogsteeds kan ik hem niet installeren want als ik het doen zelf zoeken naar driver en zegt hij dat er niks in staat in die map van thrustmaster update ik hoop dat je nog een oplossing hebt of ook dit probleem bent tegengekomen misschien heb ik het wel verkeerd gesoldeerd ofzo ik hoor het nog wel alvast bedankt

• markvt

markvt

Peppi Cola

Zou iemand een foto willen/kunnen maken van hoe het er nu uitziet, en of het werkt als je geen pinnen erop hebt ik zie wel een usb controller dus dat moet wel werken.

MAW hoe hebben jullie die connector eraan gesoldeerd ??

• markvt

markvt

Peppi Cola

ik had wat tijd over en heb de connector voor usb eraan gesoldeerd echter kan ik geen werkende drivers vinden, welke heb ik nodig ?
Als ik hem inplug zegt windows: " Race Leader Force Feedback " Gevonden

Deze drivers werken: GI_RLFFBWheel98ME2KXP_2514.exe
Lastig te vinden via google maar ze zijn er wel (1.8MB als je ze niet kan vinden kan je me altijd mailen)

[ Voor 31% gewijzigd door markvt op 01-04-2005 14:57 ]

Verwijderd

Ik ben ook in het bezit van zo'n stuurtje en heb hem ook omgebouwd naar een USB versie.
Bij mij geeft die ook nog de melding van "Onbekend Apparaat", Ik heb zo'n idee dat er geen firmware in de eprom is geladen. De usb enumeration slaagt namelijk niet. De eprom moet de VID en PID gegevens bevatten die noodzakelijk zijn bij het aanvragen van een hardware id.

Mijn vraag is dan ook of er iemand is die een usb versie van dit stuur werkend heeft en met een eprom reader een bin of hex file kan maken van de firmware zodat ik hem opnieuw kan programmeren. ( Zal me waarschijnlijk een nieuw eprom kosten omdat het waarschijnlijk een OTP EPROM is )

Ik heb ook contact gehad met Thrustmaster maar die verlenen geen enkele ondersteuning meer op dit product, dus daar kunnen we geen firmware van verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 14:03 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, nog maar een schop dan, 'k heb zelf de USB versie, maar hoewel in dit topic de suggestie wordt gewekt dat dat vrij simpel werkend te krijgen is, is dat in mijn geval dus niet zo. Ook van de USB versie zijn nooit officiele drivers gemaakt geloof ik, de win2k drivers doen in ieder geval niet. De best werkende drivers komen uit dit topic, namelijk die 2630 drivers die hierboven gelinkt worden. Daarmee werkt het stuur varierend van een paar seconden tot enkele minuten. Daarna valt hij gewoon weg en doet niks meer. Gezien het feit dat hij wel even werkt heb ik niet zo heel veel zin om nu een nieuw stuur te gaan kopen, hoewel ik dat eerst wel van plan was (ik was een paar weken geleden ook al begonnen met de driver zoektocht).

Iemand enig idee hoe dit werkend te krijgen is? Ik ben nu echt al uren bezig geweest en heb weinig zin om een driver van een betaalsite te halen, terwijl ook daar geen garantie voor de werking wordt gegeven.

Dus ff resumerend: GI_RLFFBWheel98ME2KXP_2514.exe geeft de melding "Searching for Race Leader Force Feedback", maar die vindt hij niet, want die heb ik niet 8)7
TM_FFBRW_2630.exe vindt m'n Guillemot stuur, de test knoppen geven netjes Force Feedback, maar die valt na een paar minuten uit. Hier is mijn hoop dan ook op gevestigd :)

Verder zit er ook een seriele aansluiting op, maar die doet al helemaal niks.

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 22-05-2005 21:25 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Hi guys !
Ik heb onlangs ook de modificatie naar USB gedaan, maar er is geen leven in te krijgen. (oude of nieuwe drivers maken geen verschil)
Het wordt zelfs niet gedetecteerd door XP.
Kabel is ok, volgorde van links naar rechts (op printplaat) : rood (1), wit, groen, zwart

Als ik de power aansluit, draait het stuur volledig naar links. Is dit normaal?

Kan er me iemand helpen?
Thx
Pagina: 1