Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Verschil 10/100 merk je eigenlijk alleen maar bij veel dataverkeer tussen de pc's.
Verwijderd
Wel gaat het doorsturen van bestanden een stuk sneller, maar dat kon je wel verwachten.
Maar toch: wat let je om een 100 Mb netwerk aan te leggen? Het is goed te betalen tegenwoordig!
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
dat ligt aan de computers.Op vrijdag 12 oktober 2001 23:56 schreef JT het volgende:
Wat zijn gemiddelde praktijksnelheden van 10 en 100 mbit ?
bv: systeem in signature met een pentium 100
1200KB/s.
het zelfde systeem met een athlon 550
12,5 MB/s
Ga eerst maar eens een goede meet-tool zoeken, want deze waardes kunnen niet kloppen.Op zaterdag 13 oktober 2001 00:04 schreef pentium het volgende:
[..]
dat ligt aan de computers.
bv: systeem in signature met een pentium 100
1200KB/s.
het zelfde systeem met een athlon 550
12,5 MB/s
Dat zijn de max haalbare snelheden. In de praktijk is 800KB en 8MB reeel.
En ik ben helemaal niet tevreden over de kopieërsnelheid. 20-30 minuten voor 600 mb vind ik toch echte teveel!
Is het niet is tijd dat er een protocol wordt gemaakt dat efficieënt is? Als ik ben Hyperterminal met het Z-Protocol met Crash-herstel aan de gang ga, dan haal ik met een 65 kb modem een snelheid van 70 kb/sec. Dus dat is nog sneller dan kabel (Chello upstream: 16 kb/sec
Nog meer mensen met ervaring?
Door botsingen gaat de snelheid omlaag doordat er pakketjes opnieuw moeten worden verstuurd. Als de capaciteit toeneemt kan je op je vingers natellen dat er meer botsingen komen.
Ik weet niet de exacte cijfers (heb ze wel ergens maar ben te lui om te zoeken) maar ik gok erop dat bij 100Mbit deze 7,5x zo snel is als 10Mbit
Forget your fears...
...and want to know more...
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
100 Mbps is theoretisch 10x sneller dan een 10 Mbps netwerkje.
Let er wel op dat er ook nogal wat verschillen zijn tussen de combinaties van verschillende NICs, OSsen en hubs/switches
Er heeft een tijdje geleden een artikel op t.net gestaan waarin verschillende NICs op maximale througput getest werden - misschien het lezen waard?
Nog een voorbeeld:
Als ik met WinME een bestand wilde kopiëren naar een NT/2k/Samba doos over 100Mbps, haalde ik dezelfde snelheid als op 10Mbps.
Na upgrade van dezelfde machine naar 2x, ging het 10x zo snel....
Dus het lijkt erop dat het OS ook erg belangrijk is (misschien alleen in combinatie met bepaalde hardware
Ik frut, dus ik epibreer
4 computers op een hub een drama?!?Op zaterdag 13 oktober 2001 09:46 schreef White Feather het volgende:
Hoe zitten die 4 computers aan elkaar? Als dat met een hub is dan is het zowiezo drama, ook al gooi je nu 100mbit kaartjes erin. (Er van uitgaande dat je hub 10/100mbit zou zijn) Je moet gewoon een 10/100mbit switchje kopen en dan gaat het al stukken sneller als je er allemaal tegelijk op zit. Als je dan je 10mbit kaarten nog eens vervangt door 100mbit dan zal het helemaal lekker gaan.
Lijkt me iets overdreven... tenzij je natuurlijk met 4 pc's tegelijk bestanden gaat kopiëren
Ik frut, dus ik epibreer
Inderdaad , zoals hij boven zegt een spelletje spelen met 4 man!!Op zaterdag 13 oktober 2001 09:50 schreef pistole het volgende:
[..]
4 computers op een hub een drama?!?
Lijkt me iets overdreven... tenzij je natuurlijk met 4 pc's tegelijk bestanden gaat kopiëren
hmm dus niet echt vergelijkbaarOp zaterdag 13 oktober 2001 10:01 schreef White Feather het volgende:
[..]
Inderdaad , zoals hij boven zegt een spelletje spelen met 4 man!!
Ik frut, dus ik epibreer
vb: Sat. verbinding van NOS met een correspondent in America, pakweg 2 sec verschil. De hoeveelheid data is heel hoog maar de snelheid relatief laag. Kan dit niet een van de redenen zijn?
daarmee pomp ik 6,5 -7 mb/sec gemiddeld over(van een 7200rpm naar een 7200rpm). zoals ze hier boven al zeiden, de limiterende factor is bij 100Mbit de
hardeschijf. voor gamen maakt het echt geen bal uit.
Verwijderd
dus 5 minuutjes voor een CDtje ipv 45...
Die laatste regel: Dat denk ik dus wel, hoe verklaar jij dat ik naar diaseries aan het kijken ben in RA2 Yuri's Revenge? Ik heb gemerkt dat wanneer ik een crosskabel tussen onze computers gooi dat het dan aanzienlijker sneller gaat, maar anders is het gewoon niet te doen. Het zou aan de computers kunnen liggen zou je denken, p 450/128 en AMD 475/96. Dat moet goed zijn toch?Op zaterdag 13 oktober 2001 11:56 schreef QBiT het volgende:
ik heb thuis een 100mbit netwerkje liggen
daarmee pomp ik 6,5 -7 mb/sec gemiddeld over(van een 7200rpm naar een 7200rpm). zoals ze hier boven al zeiden, de limiterende factor is bij 100Mbit de
hardeschijf. voor gamen maakt het echt geen bal uit.
Een sateliet-verbinding is echt wel sneller dan 100Mbit hoorvb: Sat. verbinding van NOS met een correspondent in America, pakweg 2 sec verschil. De hoeveelheid data is heel hoog maar de snelheid relatief laag. Kan dit niet een van de redenen zijn?
En zoals eerder gezegd, voor spellen alleen maakt het echt niet uit of je 10 of 100Mbit kan doorpompen; alleen voor grote bestanden (waarbij de HD de beperkende factor is) scheelt het +/- een factor 8.
Omdat C&C nog nooit efficient van een netwerk heeft gebuik gemaaktOp zaterdag 13 oktober 2001 12:52 schreef laupro het volgende:
Okeoke, maar hoe komt dat dan dat ik naar diaseries kijk???
Verwijderd
al die stage mensen trekken alles band width weg
Ik frut, dus ik epibreer
Voor games heb je meer aan een (goede) switch tov een hub, dan aan 100 Mbit tov 10 Mbit. Er is geen spel dat aan 10 Mbit niet genoeg heeft. Echter, combineer dit met een hub, en door collisions kunnen er problemen ontstaan. Niet eens zozeer traagheid, maar omdat spellen afhankelijk zijn van latency, en dat is het eerste slachtoffer van een collision. Dat is op te lossen met een goede switch.
Bij 100 Mbit op een hub speelt dat al minder, omdat de latency van een collision veel kleiner is.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik wel, als het spel nu niet normaal gaat en met 100 mBit gaat dat 7 keer zo snel, dan heb ik toch geen last meer van diaseries?
Helaas niet geheel waar! Een satellite FEED is gemiddeld 5 tot 8 Mbit. Dat is genoeg voor een redelijk plaatje in MPEG2. De EBU gebruikt soms een hoger waardes (MPEG2-422)Op zaterdag 13 oktober 2001 12:49 schreef Nephilin het volgende:
[..]
Een sateliet-verbinding is echt wel sneller dan 100Mbit hoorDie vertraging heeft te maken met het feit dat de data (die met lichtsnelheid reist) enorme afstanden moet afleggen: van grondstation naar geostat-sat I naar geostat-sat II naar grondstation. Het valt niet te vergelijken met een thuisnetwerkje.
Dit geheel staat in schril contract met een thuis netwerkje. Bijv: als men hier praat over 5 Mbit verbinding dan is het ook echt 5 Mbit.
Verwijderd
De snelheid van je netwerk zal inderdaad theoretisch 100 keer sneller worden, je hebt er alleen profijt van als je vaak grote bestanden wisselt. Die diaseri ligt of aan je instellingen of aan je videokaart, immers spellen die je over internet speelt speel je toch meestal ook vlekkeloos? (theoretisch danOp vrijdag 12 oktober 2001 23:48 schreef laupro het volgende:
Zie de titel,
Ik wil dit gaan doen en ik mag aannemen dat ik de snelheid van mijn netwerk 10 keer zo groot/hoog maak. Maar dan zijn er van die luitjes hier die zeggen dat je dat pas merkt als je 200 computers in een netwerk hebt. Maar ik denk dat je dat wel degelijk merkt, het gaat hier welliswaar maar om 4 computers maar als ik nu een spel over het netwerk speel dan ben ik naar diaseries aan het kijken...
Is mag toch aannemen dat alles 10 keer zo snel gaat? (behalve internet dan ofzo)
Zijn hier mensen met ervaringen?
Even wat dingen: 100x zo snel??? Zo dat zou ik wel willen hebben!; dieserie ligt niet aan mijn videokaart omdat het in 'tegen-de-computer' (ik kan even niet op die naam komen) perfect gaat, op beide computers; Halve megabit??; Mijn hub kan inderdaad geen 100 mBit 'aan'. maar daarom ben ik dit topic ook gestart, om te vragen of het ook echt merkbaar is. (dat dat bij grote bestanden zeker merkbaar is dat weet ik nu wel!Op zaterdag 13 oktober 2001 19:18 schreef computeraap het volgende:
[..]
De snelheid van je netwerk zal inderdaad theoretisch 100 keer sneller worden, je hebt er alleen profijt van als je vaak grote bestanden wisselt. Die diaseri ligt of aan je instellingen of aan je videokaart, immers spellen die je over internet speelt speel je toch meestal ook vlekkeloos? (theoretisch dan) En dan heb je met kabel maar een halve megabit. Verder moet je kijken of je hub wel geschikt is voor 100mbit, en als je hub b.v geen autoswitch ondersteund kun je als er een computer op een 10mbit kaartje verbonden is ook maar max 10mbit halen over het gehele netwerk.