voeding of niet?

Pagina: 1
Acties:

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
net bij mn neef een duron 950 op een abit kt7a gezet en windows xp geprobeert te installeren. maar als ik de code in moet typen dan looptie opeens vast. soms meteen als je de code in moet typen, soms bijna aan het eind maar in iedergeval altijd op verschillende tijdstippen als de code ingevoerd moet worden.

volgens mij ligt dat aan de zwakke voeding van 235w. als ik wist datie dat had hak m zoiezo een 300w voeding laten kopen maar we konden het altijd proberen... heb ik gelijk en ligt het aan de voeding? of is dr iets anders? de windows xp cd is dezelfde als die ik heb gebruikt om het erop te zetten en bij mij is alles goed gegaan. ik heb wel een 300w voeding.

de specs van de computer van mn neef:

abit kt7a
amd duron 950
1 x 256mb pc133 geheugen
1 x 128mb pc100 geheugen
asus v6800 deluxe (gf1 ddr)
sb live! value
onbekend isdn modem
sitecom utp netwerk kaart
13 gb seagate hardeschijf
50x afreey cdrom
1.44mb diskette station
80x80mm case fan
coolermaster 6I51 cpu koeler (dacht ik, in iedergeval die eene die tot 1.2 ghz gaat).
koelprut

en geen windows xp :(

Ik heb echt een hele goeie PC.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 09:08

dijkmane

biertje ?

tja, dat krijg je he, met die minder legale spullen...

en als je Win98 of iets anders installeerd.

lijkt mij sterk dat dit aan de voeding ligt, probeer anders eens zonder netwerkkaart/sound/modem

specs : wil je niet weten

• brute51
lijtk me sterk dat het aan de windows cd ligt, die is namelijk het zelfde als bij mij en bij mij doetie het wel goed. al 3 x zonder probs windows geinstalleerd..

maar het is toch zo dat je vastlopers krijgt bij een zwakke voeding?

• brute51
na een nacht nog geen antwoord? :( ken dan niemand me helpen?

Verwijderd

Heb je aleens in de BIOS gekeken bij welke temp tie uitgaat?
Anders hou de tijd us in de gaten wanneer ie vastslaat. 8-)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Temperatuur zal wel goed zijn... Denk toch aan de voeding. Probeer eens een andere (desnoods die van jezelf)

• brute51
er zit een aardig grote koeler op van coolermaster die tot 1.2 ghz gaat. dat ding gaat 950 mhz dus dat zit wel goed. mijn coolermaster die is nog net iets groter die houd mijn 1.4 ghz tb lekker koud op 47 graadjes. we hebben allebei de zelfde kast, we hebben allebei zon mooie 80x80mm case fan dr in, en ik heb nog wat extra koeling maar daar gaat het nie om :)

ja das wel een goed idee om het met mijn voeding te proberen. de computer van zn zus staat dr ook nog, ik weet niet wat voor voeding die heeft maar een standaard computer met pentium 600 ken toch wel op een 235w voeding?

nou ja ik wilde gewoon effe zeker weten of het de voeding is. thnz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

huh, zo'n systeem heb ik draaiend gezien met een 145Watt voeding
Pagina: 1