Toon posts:

zeer stille 5400 rpm HD gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een stille 5400 rpm harde schijf met de volgende specificaties:
ATA-100 interface
2 MB buffer
<9 ms toegangstijd
40 GB groot (platters van 20 GB)

Ik heb hem nodig in een systeem waar ik absoluut geen lawaai en warmte kan gebruiken vandaar dat ik voor een 5400 rpm schijf ga. Kom dus niet aan met toch een 7200 rpm ding.
Binnen de gegeven specificaties zoek dus de snelste (maar vooral stille drive).

Ik heb al op de site's van verschillende fabrikanten gekeken maar kon zo een-twee-drie niet iets vinden wat overeen kwam met mijn eisen.

En FTFS (Ja, die eerste F staat ook voor fuck). Ik heb gezocht en kreeg daarbij geen toereikend antwoord op mijn vraag. Bovendien zijn veel van die topics alweer enigszins verouderd. Bovendien krijg je met het huidige search-terreur die hier tegenwoordig heerst nooit geen nieuwe up-to-date topics meer. Als het je teveel moeite is om antwoord te geven dan doe je het toch gewoon niet.

Pfoeh, dat voelt goed effe je hart luchten. Na dit relaas toch graag effe on-topic antwoorden.

Verwijderd

Demonseed, ik ga je wel een 7200rpm aanraden, want anders kom je volgens mij echt niet onder de 9ms toegangstijd :)

De Seagate Barracuda IV is een zeer goede HD. Stabiel en erg stil (20dBA idle), dus ongeveer net zo stil als een 5400rpm schijf *D

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FTFS --> die houden we erin. :)

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 14:46
Ik heb sinds kort die Seagate 4 zelf. Je hoor hem gewoon niet als hij moet zoeken. Zelfs ff wennen in het begin :)

Hij is niet duur en stil maar wel snel.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, volgens de specs is die Seagate wel stil. Hoe zit het met de warmte productie? En de betrouwbaarheid van Seagate tegenwoordig (die was een tijdje niet zo best)?
Ik zou toch nog graag wat meer adviezen krijgen.

Verwijderd

De Barracuda's I & II brachten Seagate idd een mindere reputatie, maar dat is sinds de komst van de Barracuda III al sterk verbeterd. Nu is de Barracuda IV al een tijdje op de markt en blijkt deze HD zeer goed, stil en betrouwbaar te zijn *D

Zoek de bijbehorende reviews op: StorageReview 8-)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:25
Ik heb hier nog niemand horen jammeren over de Barracuda IV, alleen die mensen die em in RAID-0 gebruiken (waaronder ik)

De Barracuda IV wordt lang zo warm niet als andere disks. Ik heb een III en een IV stijf tegenelkaar hangen en die III is de enige die echt voelbaar warm wordt.
Over de betrouwbaarheid van Seagate: Nog nooit problemen mee gehad.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 13:47
Kun je hem niet in rubberen ringen hangen :? Deden ze vroeger namelijk ook. En dat scheelt wel weer wat >:)

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Fujitsu Silent Drive
40,0 Gb
8,5 ms
7.200
2048 KB
UDMA 100
Prijs 329,-

7200 rpm is dan jammer, voor de rest is hij perfect denk ik.

• _JGC_
  • Laatst online: 03:25
Rubberen ringen lossen niet de hoge snerptoon van 5400RPM drives op. Je kunt kiezen: of een hoge snerptoon, of een harde seek. Ik ben voor het laatste gegaan, dat irriteert me minder in mijn slaap.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Op zaterdag 13 oktober 2001 00:27 schreef _JGC_ het volgende:
Rubberen ringen lossen niet de hoge snerptoon van 5400RPM drives op. Je kunt kiezen: of een hoge snerptoon, of een harde seek. Ik ben voor het laatste gegaan, dat irriteert me minder in mijn slaap.
Harde seek valt reuze mee als je een nieuwe Maxtor neemt (5400).

Verwijderd

seagate u6, heb ik zelf ook en die hoor je echt niet :)

Verwijderd

hallo Nebuchadnezzar aldoor als een topic over stille pcs gaat zie ik jou weer..

ik kom ook ff mijn zegje doen voor de seagate ata IV. stil snel blaat.. gewoon goed dus

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
seagate u6, heb ik zelf ook en die hoor je echt niet
relatief tot de barracuda 4 is dat net een straaljager. de cuda 4 is echt de stilste schijf van het moment, ongeacht het toerental. alleen hopen dat de betrouwbaarheid nu een keer goed is, zie bijvoorbeeld op storagereview de cuda II en III die hebben resp. poor en fair. (de ibm 75 gxp krijgt zelfs nog een 'fair' dus dan is poor helemaal vreselijk)
en ik had zelf ook al ondervonden dat de eerdere cuda's niet helemaal betrouwbaar waren.

het is trouwens wel opvallend dat seagate eerst hd's maakten die het meeste geluid produceerden wat ik ooit heb gehoord uit een ide schijf (cuda I) en nu maken ze schijven die je helemaal niet meer hoort.

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Ben zeer tevreden met de Samsung Spinpoint v40
(zie test in computertotaal van de maand december 2001)

• Ramon
  • Laatst online: 00:51
mijn maxtor 7200 hoor je ook écht niet hoor.... of ik ben doof? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hmz ik weet de specs zo niet uit m'n hoofd maar in de fileserver thuis hangen ook seagates alleen U-series 5 40gb en die dingen zijn gewoon angstig stil :P
wel 5400rpm en udma100 maar seek/access tijden en buffer weet ik niet zo uit m'n hoofd :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

heb een Seagate Medalist Pro 7200 rpm (oudje) en een DTLA 307045 7200 rpm. Allebei erg snel en ik hoor ze echt niet. Mijn zalman maakt in silent mode (5V) nog meer geluid, en dat hoor je alleen als je je kop tegen de case aanhoud. Ze produceren beide echter wel behoorlijk wat warmte.
greetz

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Dat vroeg hij niet, wat voor schijven iedereen heeft.....hij vroeg om een goede 5400 rpm schijf!!!!

Verwijderd

www.silentpc.nl/prod04.htm

:Z :Z :Z :Z :Z

Geen HDD, wel stil !!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koop Een Barracude IV. 5400 of 7200 rpm, maakt niet zoveel uit. Warm worden ze helemaal niet meer (in tegenstelling tot de cuda III) en ze zijn echt superstil
Pagina: 1