PC100 SDRAM ..?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Ik wil extra geheugen in mijn computer, 64 Mb is iets te weinig voor Windows 2000.
Mijn Dell Optiplex GX1 heeft plek voor nog twee SDRAM modules PC100. Heeft deze soort nog diverse aantallen pins en wat is het verschil tussen ECC en non-ECC (wat is ECC??).
Of maakt dat weinig uit?

Zie alias :)

Verwijderd

Ik zou er gewoon wat PC133 in stoppen. Dat kost niet meer dan PC100 tegenwoordig, en het is compleet backwards compatible.

En je zult zeer waarschijnlijk non-ECC moeten hebben.

ECC = error correction. Daar moet je een speciaal moederbord voor hebben, en het is vrijwel alleen te vinden in servers.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
Kijk ff met SiSoft Sandra of je ECC geheugen hebt, zo ja, dan moet er ECC geheugen bij wil ECC nog nut hebben, zo nee, gewoon PC133 erbij proppen.

BTW: Ik heb altijd gezegd dat het nix uitmaakt welke DIMMs je neemt, maar wat ik afgelopen week beleefd heb ik wel heel krom:
PC133 cas3 DIMMs die niet op 66MHz cas2 wilden werken |:(
Waren de OEM modules van Gistron. Had er 3 gekocht: zelfde plankje, met elke keer andere chips. Fabrikant die die dingen maakt kijkt gewoon welke chips ie het goedkoopst op z'n modules kan stampen :(

• unitzero
Op het moment zit er 1x 64 non-ECC in, maar volgens dell kan hij ook ECC hebben. gaat dat trouwens samen...?

Het ging mij meer om de afmetingen. Ik hoor allemaal gave dingen over 72-pins, honderdnogwat pins etc. Is dit bij dit soort DIMM's gestandaardiseerd ofzo?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Als je ECC en non ECC mixt zal de ECC functie niet werken. Je kan overigens prima standaard PC133 spul in die GX1 proppen; heb hier ook een GX1'tje staan met PC133, en dat werkt prima.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• unitzero
Okee, bedankt!

• Abbadon
  • Laatst online: 17:04
Op vrijdag 12 oktober 2001 21:52 schreef HlpDsK het volgende:

ECC = error correction. Daar moet je een speciaal moederbord voor hebben, en het is vrijwel alleen te vinden in servers.
Daar heb je echt geen speciaal moederbord voor nodig. Elke BX kan in ieder geval met ECC werken. Ik denk veel andere borden ook.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
Zelfs mijn VIA MVP3 kan dat... maar een paar goede merkdimms werken ook wel :)

2x 128MB PC100 cas2 OEM PQI (staat OEM op de DIMM, chips zijn PQI, evenals de SPD info)

• unitzero
PS:

Ik heb nu 128 MB SD-RAM PC133 non-ECC gekocht, en die naast mijn 64 MB SD-RAM PC100 ECC (ja verkeerd gekeken) gezet en het werkt perfect!. Vreemdgenoeg, want ECC hoort dus kennelijk niet naast non-ECC te werken...

• Exirion
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:06 schreef UltiemeLeek het volgende:
Vreemdgenoeg, want ECC hoort dus kennelijk niet naast non-ECC te werken...
Jawel hoor, zolang ECC maar uit staat. Bovendien is het algemeen bekend dat PC133 geheugen vrijwel altijd goed draait op 100MHz en 66MHz ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1