RGB naar CMYK converteren

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:37
Hoi,

Ik ben momenteel bezig met iets in Quark Xpress 4.1 voor windows. Nu kan dit pakket, althans zover ik kan zien, alleen met CMYK kleuren overweg. Ik ken helaas alleen de RGB waardes en de hexadecimale codes voor de kleuren die ik wil gebruiken en ik heb niet het idee dat ik die waardes met Paint Shop Pro 7 op een gemakkelijke manier omgezet krijg zodat ik er wat mee kan in Quark. Quark wil ook percentages zien bij de kleurinstellingen :?

Weet iemand of er een website met een converter of een converter progje bestaat om RGB om te rekenen naar CMYK waardes of een makkelijke manier weet hoe ik achter deze kleuren kan komen??

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

RGB is een heel ander kleurenspectrum dan CMYK, betekend dat RGB kleuren benaderd worden. Dus niet alle RGB kleuren zijn om te zetten naar CMYK. Dat Quark met CMYK werkt komt omdat het drukprocede met CMYK kleuren werkt. Ik zal zo ff Quark hier installeren om even te zien of er nog een workaround is..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou even gekeken en zo moeilijk is het niet:

Edit > Colors > New

En dan model instellen op RGB. Hoop ik voor je dat je het niet gaat drukken.

Probleem is dan wel dat je de RGB waarden in percentages hebt. Kun je eigenlijk beter even in Pshop met pipetje je kleuren meten, dan krijg je de CMYK waarden erbij (benadering dus) en dan die weer toevoegen in je Xpress document.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:37
Ja ik weet dat het drukprocede met CMYK kleuren werkt en vandaar dat Quark dat ook doet.
Ik vind Photoshop niet echt fijn vandaar dat ik Paint Shop Pro gebruik maar die geeft geen CMYK kleuren weer op een makkelijke manier....zal dus Photoshop maar morgen installeren en het daarmee proberen...

Met die percentages vind ik wel lastig...maar ik ga het morgen ofzo wel ff testen icm photoshop...als het niet lukt laat ik wel weer wat weten.

In ieder geval bedankt dat je even de moeite hebt genomen om te kijken of er een makkelijkere manier was :)

Timothée