Als je naar de switch een kruiskabel gebruikt dan wel.
Werkt perfect bij mij.
Werkt perfect bij mij.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
mooi, dat kan dus 
maar hoe zit dat dan met die software, want je moet volgens mij ook een internet-connection met je provider maken... moet dan dan op elke pc?
maar hoe zit dat dan met die software, want je moet volgens mij ook een internet-connection met je provider maken... moet dan dan op elke pc?
Hmm, moet wel een 10/100 Mb switch zijn, want de modem is 10 Mb. Verder kun je het modem tweaken naar een router, zodat je geen inbelsoftware meer nodig hebt. Anders moet je 1 pc met Winroute of een ander I-net-sharingprogje als server instellen en daarmee inbellen.
......en op elke pc een vuurmuurtje.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
zoals de standaard internet-sharing van windows xp?...of een ander I-net-sharingprogje...
Daar zou het mee kunnen jah, zie FAQ van [forum=19]
Maar makkelijker is idd ff je modem tweaken (zie FAQ I&T)
Maar makkelijker is idd ff je modem tweaken (zie FAQ I&T)
Why??, je hoeft alleen maar een firewall te hebben bij de pc waar internet wordt gedeelt("server"), daar heb je jammer genoeg last van hackers en andere grappenmakers, want daaar komt het internet binnen..Op vrijdag 12 oktober 2001 23:06 schreef KroontjesPen het volgende:
......en op elke pc een vuurmuurtje.
Zoals het nu op de tekening staat kan elke pc direct op het internet met de bekende gevaren, tenzij er in het modem het vuurmuurtje zit.Op zondag 14 oktober 2001 12:28 schreef Kev0867 het volgende:
[..]
Why??, je hoeft alleen maar een firewall te hebben bij de pc waar internet wordt gedeelt("server"), daar heb je jammer genoeg last van hackers en andere grappenmakers, want daaar komt het internet binnen..
Stem blanco!
ah snap hem, zag de foto niet(was een X-je bij mij),, ja idd dan heb je gelijk over die firewalls op elke pc..Op zondag 14 oktober 2001 12:44 schreef KroontjesPen het volgende:
[..]
Zoals het nu op de tekening staat kan elke pc direct op het internet met de bekende gevaren, tenzij er in het modem het vuurmuurtje zit.
het modem tweaken heb ik niet zo'n zin in, dan is meteen de garantie naar de tering...
maar als ik het goed snap, je kan dus gewoon met 1 pc 'inbellen' en dan met internet-sharing en evt een firewall de rest van de computers ook online krijgen?
maar als ik het goed snap, je kan dus gewoon met 1 pc 'inbellen' en dan met internet-sharing en evt een firewall de rest van de computers ook online krijgen?
Als je niet wilt tweaken mik je er gewoon een Vigor2200e tussen. Router/Firewall ineen. Twee vliegen in een klap.
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.
Het kan zo als op de tekening, maar dan moet je wel elke pc beschermen met een vuurmuurtje.
Stem blanco!
ik heb gezien dat je ook 4 ipadressen krijgt bij dat 'dure' abo van planet... als ik het zo zou doen, kan elke pc dan ook zijn eigen ip krijgen?
maar moet er zo perse 1 pc server zijn die dan de connectie shared? of kunnen ze dan allemaal hun eigen connectie maken?
maar moet er zo perse 1 pc server zijn die dan de connectie shared? of kunnen ze dan allemaal hun eigen connectie maken?
Het is nog maar de vraag of je nog 4 ip's krijgt.
Ze willen juist dat er 3 ip's terug geven worden.
Ze willen juist dat er 3 ip's terug geven worden.
Stem blanco!
ow das ook fijn
kpn niet te vertrowen...
maar ik vroeg me net af, kan een adsl connectie eigenlijk wel gebruikt worden door meer users zonder server ertussen, dus met een router ofzo?
maar ik vroeg me net af, kan een adsl connectie eigenlijk wel gebruikt worden door meer users zonder server ertussen, dus met een router ofzo?
als je hem tweaked is de modem gelijk een routerOp dinsdag 23 oktober 2001 01:36 schreef doubleduh het volgende:
ow das ook fijnkpn niet te vertrowen...
het tweaken is echt super simpel check http://adsltweak.iscool.nl/
hmm toch wel interessant dan 
maar hoe zit dat dan met inbellen, volgens al die vieze kpn-handleidingen moet je perse elke x contact maken met je isp, hoe kan dat dan als ie getweakt is?
maar hoe zit dat dan met inbellen, volgens al die vieze kpn-handleidingen moet je perse elke x contact maken met je isp, hoe kan dat dan als ie getweakt is?
Natuurlijk moet je kontakt maken met je isp om op het inet te komen maar je mag toch ook je pc 24/7 ingelogd laten?. Na de tweak staat je modem 24/7 online.
Er is even een probleem. De tweak op de site http://adsltweak.iscool.nl/ is daar even weg gehaald ivm problemen mat Alcatel.
Er is even een probleem. De tweak op de site http://adsltweak.iscool.nl/ is daar even weg gehaald ivm problemen mat Alcatel.
Stem blanco!
Dit roept wederom om een zesletterwoord wat begin met een s en eindigt op eacrch. Wie het weet mag hem gebruiken (cryptisch he)
ik heb anders geen topic kunnen vinden waarin wordt gezegd of adsl ook zonder server kan werken...Op dinsdag 23 oktober 2001 11:04 schreef TrailBlazer het volgende:
Dit roept wederom om een zesletterwoord wat begin met een s en eindigt op eacrch. Wie het weet mag hem gebruiken (cryptisch he)
maar als je dan die pc dan uitzet is toch ook de verbinding weg? dus eigenlijk moet je dan toch een server hebben?Op dinsdag 23 oktober 2001 10:58 schreef KroontjesPen het volgende:
Natuurlijk moet je kontakt maken met je isp om op het inet te komen maar je mag toch ook je pc 24/7 ingelogd laten?. Na de tweak staat je modem 24/7 online.
das nou jammer... maar die staat vast ook nog wel ergens anders...Op dinsdag 23 oktober 2001 10:58 schreef KroontjesPen het volgende:
Ok ik heb een revolutionaire query gebruikt met als invoer adsl delen met switch. Na een korte tijd zoeken ja je bent geniaal of niet kwam hij toch wel met 120 topics naar voren. Ik neem niet aan dat je die allemaal gelezen heb en als je had gezocht op adsl delen had je er nog veel meer gevonden. Mischien wel gezocht maar dan niet goedOp dinsdag 23 oktober 2001 13:48 schreef doubleduh het volgende:
[..]
ik heb anders geen topic kunnen vinden waarin wordt gezegd of adsl ook zonder server kan werken...
Nee, de verbinding blijft bestaan zolang de modem aan is.Op dinsdag 23 oktober 2001 13:50 schreef doubleduh het volgende:
[..]
maar als je dan die pc dan uitzet is toch ook de verbinding weg? dus eigenlijk moet je dan toch een server hebben?
[..]
Die site staat er gewoon nog hoor (bij: "klik hier voor de oude site")
Om antwoord te geven op je vraag: na de tweak uitgevoerd te hebben maakt je modem ZELF verbinding, zonder software. Dus modem aan = verbinding
Om antwoord te geven op je vraag: na de tweak uitgevoerd te hebben maakt je modem ZELF verbinding, zonder software. Dus modem aan = verbinding
Lijkt me een duidelijke zaak. Je kunt die zooi op een hub gooien, dus waarom niet op een switch (tja, je moet wel effe die modem tweaken, anders lukt het niet heh)
t principe is hetzelfde
t principe is hetzelfde
Moet dan wel een 10/100 switch zijn, dus niet een 100 Mbit switch. Een ADSL verbinding heeft namelijk een 10 Mbit "nodig".
Het voordeel van een switch t.o.v. een hub, is dat je lokale netwerk op 100 Mbit kan werken
(bij een hub dus max. op 10 Mbit).
Het voordeel van een switch t.o.v. een hub, is dat je lokale netwerk op 100 Mbit kan werken
Ik heb de FAQ eventjes aangepast. De link naar de site van Byteripper heb ik vervangen door de nog werkende oude site van ByteRipper en Bl@de. Daarop staat de ADSL Tweak nog altijd haarfijn uitgelegd 
Tevens het switch verhaal even duidelijk vermeld
Tevens het switch verhaal even duidelijk vermeld
ok dan ik denk dat ik er nou wel uit ben...
het is dus of het modem tweaken, of een server bouwen...
het is dus of het modem tweaken, of een server bouwen...
Pagina: 1