Waar is het nou helemaal voor nodig?

Pagina: 1
Acties:

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Wat ik me nu al een tijdje afvraag is waar al die extra megahertzen nou helemaal voor nodig zijn. Ik werk zelf regelmatig met allerlei PC's, van celeron 800 via TB 1400 tot P4 2,0 ghz. Als ik achter mijn eigen PC zit, een Duron 800, dan is die nooit te traag.

Op mijn Universiteit werken we met P3 1 Ghz machines en Autocad, Pro Engineer, Matlab en andere leuke programmaatjes en ook dat loopt nooit traag.

Als ik naar tests van CPU's kijk, dan blijkt meestal dat een snellere processor je FPS in quake van 203 naar 240 kan halen (uit laatste Anandtech Athlon XP review). Dat vershil kunnen wij niet eens zien! En sowieso heeft een framerate hoger dan de refreshrate van je monitor geen zin.

Wat ik me dus afvraag is: waarom zou iemand over stappen van bijv. een P3 1 ghz naar een P4 2 ghz? Of van een athlon 1000 Mhz naar een Athlon XP 1800+? Wat win je nog met zo'n stap?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je pc is sneller dan die v/d buurman.
en DivX rippen gaat sneller >:)

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Ehhmm..

games?

De halve technologische vooruitgang is afhankelijk van gamers en andere performance-freaks zoals 3d'ers en zo.

En geloof me, hoe meer frames hoe beter :9

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Je moet gewoon niet naar de PC van je buurman kijken.
Ik deed dat wel en moest eraan geloven: K6 weg, Duron terug...

Verwijderd

Is natuurlijk allemaal kul, commerciele prietpraat. Een Rat-race. Maar das natuurlijk met alles zo: je moet wel met iets nieuws komen.... Ik ken mensen met een MULTI-MEDIA COMPUTER die af en toe (en meer af dan toe) een briefje in Word typen. Hoe gek kun je worden.

Hak

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Op vrijdag 12 oktober 2001 21:21 schreef DasH het volgende:
Ehhmm..

games?

De halve technologische vooruitgang is afhankelijk van gamers en andere performance-freaks zoals 3d'ers en zo.

En geloof me, hoe meer frames hoe beter :9
Zeker, maar ik heb zo'n gevoel dat processors steeds minder belangrijk worden, ik heb zo'n gevoel dat videokaarten & geheugen het belangrijkst zijn bij games, ok, ok, een P233 trekt Max Payne niet, maar een TB1000 kan echt alles met gemak aan hoor, of zal dat over een jaar / anderhalf jaar niet meer zo zijn :?

Verwijderd

Het is vooral een big dick contest. Ook ik doe er aan mee, ik zou genoeg hebben aan iets op een Mhz of 200.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 12 oktober 2001 21:26 schreef Saekerhett het volgende:
maar een TB1000 kan echt alles met gemak aan hoor, of zal dat over een jaar / anderhalf jaar niet meer zo zijn :?
Hangt er vanaf wat je ermee doet. Ik heb nu al een jaar een 1GHz Thunderbird, maar m'n oude Celeron 300A@450 draait met 320MB aan boord met gemak Windows 2000 en Office 2000 e.d.

Als je geen zware spellen enzo wilt spelen, dan is een 300MHz CPU met genoeg geheugen erbij nog ERG geschikt. Mensen zijn verwend door de snelle ontwikkelingen die te danken zijn aan de concurrentiestrijd tussen Intel en AMD. Maar zelfs Windows XP en Photoshop draaien nog heel erg lekker op een 300MHz systeem met 256MB of meer.

Het is allemaal heel relatief. De een zal het geen half jaar meer uithouden met een 1GHz, en de ander zal er nog zeker 2 jaar met veel plezier op blijven werken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:00
2 jaar terug kocht ik een toendertijd top of the bill pIII 500 (het hoogste op dat moment was 600mhz) nog maar een jaar later had ik al moeite met de meeste nieuwe spellen. Als je die hard gamer bent (wat ik niet eens ben) moet je gewoon met de tijd meegaan, en idd zijn videokaart en geheugen zeer belangrijk.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik ben van voodoo5 naar gf3 gegaan, gelijk 2 week nadat die g3 uitkwam, moet zeggen dat ik er spijt van heb aangezien ik nu geen die-hard gamer meer ben ivm zware school stuff enzo...naja, stamina genoeg voorlopig. :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 15:06
computerevolutie en de mens wordt door de media zo beinvloed dat hij/zij het nieuwste wilt hebben. Zal wel in ons aard liggen....

Flickr PSN ID= cheironnl

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
renderen baby. Daar heb je nooit genoeg processor speed voor. NOOIT. Gimmiesupercomputernow.

specs

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik draai anders nog best op mijn P200MMX@225. :D Windows 2000 Pro loopt hier zonder gekheid perfect. Ik heb wel 256MB sd-ram, dat wel, maar voor de rest is alles onwijs oud: 6,4 Samsung 5400RPM hd, S3 Virge DX 4MB videocard, SB32 geluidskaart. En toch werkt hij als een trein. Nooit gezeik met Via 4-in-1 drivers, hitte, koelers, instabiliteit, etc.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 20:45

Klippy

Still Game

Mijn PC is nu van januari. TB900, Asus A7V, 256MB SDRAM, Asus V6800 heb ik al van juli vorig jaar.

Rest is ook ouder.
Max Payne loopt nu net nog vloeiend op 1024x768 met hoogste detail in WinXP.

Is enige dat niet echt lekker gaat in hogere resoluties, maar ik speel niet echt veel spellen, alleen veel CS (en Legoracers 2 nu ;) ) en om te surfen enzo is íe echt snel genoeg hoor.
Kan ik voorlopig nog wel ff mee vooruit. Stabiliteit vindt ik belangrijker en dat zit prima nu, dus voorlopig geen update nodig.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Mensen zijn verwent. En ze weten niet eens wat ze er mee moeten.

Op mijn werkt heb ik een tijdje op een ouder 166Mhz gewerkt. :) Win2kPro,Delphi5,html'en....voor wat ik weer mee moest doen perfect! Hij heeft 20+ dagen gewoon aangestaan. Toen moest ik rebooten om een onderdeeltje te testen. ;)

Maar als ik thuis was had ik echt niet zo gevoel van dit is beter! (tb700@900)
Zonde toch. Ik heb liever dat een fabrikant zijn geld in een chip set stek die klopt (VIA dus :r ) dan een race om de Mhz.
Pagina: 1