Toon posts:

Raid, hoe zit dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Zit ff met een vrij simpele vraag:
Als je je raidbordje (abit k7t) helemaal vol gebouwd hebt (8 devices) hoe kun je dan je raid-partitie op active boot zetten. M.a.w.: het lukt me niet om de schijven op ide-3 (raid) als primary partition te zetten. Hij (mn pc) wil alleen van ide-1 (boerelullenHD) booten!
Ik heb een HighPoint controller en heb de laatste Bios flashes uitgevoerd voor zowel motherboard als controller.

Help me........

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

De KT7 raid kan alleen RAID draaien op de tweede controller. Je kunt op dat bordje (en veel andere consumenten-RAID bordjes) niet raid draaien op de eerste controller.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan alleen op ide-1 een os zetten en dan multiboten van ide 3.....!?....Ongelooflijk.........

Hak

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:00
mijn pc boot absoluut niet als ik me hdd op me ide-1 controller hang, pas als hij op ide-3 komt gaat hij booten. Weet niet hoe dat zich in raid gaat gedragen, maar ik heb dus me cd brander primary master, me dvd secondary master en me harde schijf trimary ( :? )master

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
Is vlgs mij een ander probleem. Let's stick to the topic...

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:00
in principe hoort je pc vanaf je ide-3 te kunnen booten want een bord met raid controller is ontworpen om vanaf ide-3 te booten omdat die controller veel meer kans heeft om een hdd te krijgen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ja, zeer verhelderend. Dank voor je bijdrage.

Hak

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:06 schreef BMFT200 het volgende:
Ja, ja, zeer verhelderend. Dank voor je bijdrage.

Hak
niet zo arrogant aub

van zo'n jochies houd ik niet zo van

ff ontopic:

hoeveel HD's heb je ?
je moet 2 OF 4 dezelfde HD's hebben
die zet je allemaal op RAID je doet moet FDISK actieve partitie instellen en alles ff netjes formatteren en dan werkt het

maar wil jij met je HD van een "gewone" IDE booten ?

Verwijderd

hey swipe

ik ben t met je eens maar als jij nou eerst eens ff een cursus nederlands gaat doen zou het helemaal perfect zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja,sorry hoor voor mijn buitengewone lullige opstelling maar ik baal er gewoon van dat het niet lukt en dat reageer ik dan op deze manier af, sorry.

Als ik met fdisk de zaak wil configureren (heb inderdaad 2x2 dezelfde schijven op ide-3 en 4.) 'zegt'fdisk dat alleen de hd op ide-1 active gezet kan worden. Geen mogelijkheid om dit anders in te stellen. Ook met Partition Magic niet.

Hak
Pagina: 1