Toon posts:

visitekaartje met photoshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een visitekaartje gemaakt in PS mooi uit te printen, probleem is dat de letters er nogal smurrie uitzien.
Met Word kan ik niet lekker de plaats van de image tov van de letters bepalen. Ik heb dan wel MOOIE letters.

Naja, ik zal wel iets essentieels in photoshop vergeten want het lijkt mij dat je die letters uit de typetool wel strak op een print moet kunnen krijgen.

Heeft iemand een idee?
Thx

(Als er een speciaal programma is voor het ontwerpen van visitekaartjes houd ik mij aanbevolen)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zorgen dat je op 300 dpi of hoger werkt.. en dan dus goed op de centimeters van je bestand letten. Maar het blijft niet handig om het in photoshop te doen since letters dan geen vector maar bitmaps worden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma kan ik dan beter gebruiken,
Paintshop?

(goed plan van die dpi trouwens standaard op 72, ahum)

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Je moet een vector georriënteerd programma gebruiken.
Illustrator, Coreldraw, Pagemaker, XPress.

Ik zou voor CorelDraw kiezen. Makkelijk, veel ingebouwde effecten etc. Op de cd een hoeveelheid lettertypes.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op vrijdag 12 oktober 2001 21:32 schreef Asielus het volgende:
Welk programma kan ik dan beter gebruiken,
Paintshop?

(goed plan van die dpi trouwens standaard op 72, ahum)
Mooiste is een combinatie, ligt eraan hoe je je visite kaartje eruit wil laten zien (alleen logo, of echt plaatjes e.d.) maar Pshop kan voor huis-tuin-keukenwerk best werken, desnoods stel je de resolutie in op 600, heb je wel een beetje een lomp bestand maar wordt het wel netjes met printen.

Vector paketten zijn verder ook ok, maar als het niet echt iets om te drukken is maakt het niet zoveel uit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn