Toon posts:

Hoe snel sloop je een TFT?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb gehoord dat je zo met een vinger een deuk maakt in een TFT scherm, en dat ze dus zo kapot zijn. Maar, is dit echt zo :? Als je het met een vinger een beetje hard aanraakt, kun je het dan al weggooien :?

Hoe "gevoelig" is een TFT scherm nou eigenlijk?
En heeft er hier iemand al eens eentje gemold/gedeukt? })

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Nee hoor. Zo snel gaan ze echt niet kapot. Ik raak het scherm van mn laptop (zelfde techniek) zo vaak aan. Niks aan de hand. :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Met een hamer gaat het aardig snel :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Het is perfect MOGELIJK om de eerste keer dat je een TFT scherm aanraakt, het te mollen, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik ken iemand die keihard heeft zitten wrijven op een laptop scherm om een plekje weg te krijgen, maar met dat scherm is nog steeds niets mis. Kwestie van geluk hebben denk ik, maar probeer er toch maar een beetje voorzichtig mee te zijn, je weet maar nooit... 8-)

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
ik heb bij mijn stage plek vaak genoeg bij verschillende tft schermen voor desktop en laptops gedrukt..
en er gebeurt niet zoveel ziet er alleen wel geinig uit...
het zal wel niet zo goed zijn maar goed ze gaan DENK ik niet gelijk kapot ofzo..
ik mocht eens een tft scherm mollen met een schroevendraaier die was van een klant die had een nieuwe besteld en bij zijn oude tft zat een kras en toen mochten we hem mollen was wel leuk...
kan nog best wel wat hebben hoor... :)

Verwijderd

Je wilt niet weten hoe vaak ik op school aan de lcd schermpjes zit. Gewoon je vinger er hard op drukken en dan je vinger bewegen, dat ziet er best vet uit :P

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
Op vrijdag 12 oktober 2001 21:24 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Je wilt niet weten hoe vaak ik op school aan de lcd schermpjes zit. Gewoon je vinger er hard op drukken en dan je vinger bewegen, dat ziet er best vet uit :P
dat bedoelde ik nou ook zier er wel leuk uit... :P

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dus het kost wel flink wat kracht om een TFT te slopen :?

Dan kan er dus "per ongeluk" eigenlijk weinig misgaan :? :P })

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 21:30 schreef iefje het volgende:
Oh, dus het kost wel flink wat kracht om een TFT te slopen :?

Dan kan er dus "per ongeluk" eigenlijk weinig misgaan :? :P })
Als jij er gewoon normaal mee doet kan er weinig gebeuren, bij ons op school worden ze echt aan grof geweld blootgesteld, iedereen wil er met zijn vingers aanzitten. Ik weet niet hoe lang die dingen het uit gaan houden, maar volgens mij staan ze er al een tijdje.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 21:34 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Als jij er gewoon normaal mee doet kan er weinig gebeuren, bij ons op school worden ze echt aan grof geweld blootgesteld, iedereen wil er met zijn vingers aanzitten. Ik weet niet hoe lang die dingen het uit gaan houden, maar volgens mij staan ze er al een tijdje.
hehehehehehe })

IT'ers klas ofzo? }) (die doen altijd zo'n dingen :P )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een hamer past alles,
met een hamer kun je ook wel veel kapoet krijgen

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
geef me de grootste hamer die je vinden ken, dan is ie in 1 seconden kapot, aan barrels kapoet, of zet er 30 Kv op ofzow, en dan renne...

tft's kunnen over het algemeen best veel hebben, ze zijn lichter dus stoot je ook minder tijdens moven (minder gewicht).

zal op zich wel snor zitten (of baard :P )

tweak on!

Dr.Q

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dan is het dus toch niet noodzakelijk om een Neovo met glasplaat aan te schaffen, dus gewoon een ander kiezen :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 21:38 schreef iefje het volgende:

[..]

hehehehehehe })

IT'ers klas ofzo? }) (die doen altijd zo'n dingen :P )
Yep :)
Maar ook niet-IT klassen maken zich er massaal schuldig aan hoor :P

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een collega heeft een Eizo TFT mooi dingetje ...
Nu gebruik ik hem vaak als touchscreen >:) echter sinds de laatste keer zit er op dat plekje precies 1 wit puntje.
Pixel stuk :+

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

ik heb oa in m'n laptop een TFT schermpie zitten en je wil niet weten wat daar allemaal al mee gebeurt is >:) Ding gaat overal mee naartoe (school/werk/vakantie/lanparties) en in alle vervoersmiddelen (bus/fiets/auto/trein) en is vaak genoeg aangeraakt en werkt nog perfect. Hieruit mag je toch wel de conclusie halen dat TFT schermen best wel tegen een stootje kunnen :7

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Ik was bezig met een laptop van de gymleraar toen iemand zo ongelovelijk hard een bal tegen het scherm aanschopte dat de klep van de laptop als een autodeur dicht klapte... Midden in het scherm zag je de profielen van een voetbal zitten

Na twee weken waren eindelijk de vlekken weg.. Maar niets kaduk

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 12:30 schreef 4POX het volgende:
Ik was bezig met een laptop van de gymleraar toen iemand zo ongelovelijk hard een bal tegen het scherm aanschopte dat de klep van de laptop als een autodeur dicht klapte... Midden in het scherm zag je de profielen van een voetbal zitten

Na twee weken waren eindelijk de vlekken weg.. Maar niets kaduk
[offtopic]
euhm... was je hoofd niet toevallig het volgende doelwit dat in de baan van de bal lag ? >:) >:) >:)

Verwijderd

Geef me een moker en twee seconden en dan ie ie stuk. :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08

Duinkonijn

Huh?

ik pak mijn priem en binnen een seconde is hij stuk :) :Y) :+ }:O

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Owja, heb er ook nog eens 1 gesloopt (nou ja gesloopt...eerder verwijderd) :) Een TFT uit een digitale camera. En mocht iemand nog specs of aansluitschema's hebben, het is een Casio 6L25UB09853 (8>

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/schijf/temp/displaytje.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/rough/smileydies.gif

Verwijderd

bij een m8 lieten ze een flink zware ijzeren bakje op zijn tft flikkeren >:) gaf dat ff een leuke kras >:)

maargoed, hij deet het nog wel gewoon :)

np

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 12 oktober 2001 21:20 schreef Gizz het volgende:
Met een hamer gaat het aardig snel :Y)
Ik zag het topictitel, wilde "met een hamer gaat het heel snel kapot" posten en dan ben jij me voor |:( :P

Ga nu :Z

Verwijderd

TFT is geen LCD!

Verwijderd

Strijker tegen het scherm plakken schijnt ook een leuk effect te geven >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.energetics.nl/newenergetics/plaatjesmap/wecostrijk.jpg deze dus :)

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Nou, dan heb ik ook nog wel een verhaaltje,waar gebeurd helaas :)

Ik werk bij een groot verzekeringsbedrijf op de ICT-afdeling. Ik moest ff een nieuwe Toshiba TECRA bezorgen bij een van onze werknemers. Het pc'tje kostte ca.10 mille. Het mannetje was errug happy met zijn nieuwe puter en nam hem dezelfde dag mee naar huis. Thuis aangekomen showde die het dingetje aan de family en liet ook ff zien hoe stevig dat ding was. Volgende ochtend stond ie opeens bij mij met notebook onder z'n arm met de melding dat het TFT scherm exit was. Ik maakte hem open om het scherm te kunnen zien en wat bleek? De best man had bij zijn showtje het deksel ZO hard dichtgeslagen dat de afdrukken van ALLE toetsen van het toetsenbord in het TFT scherm stonden!!!! Of ik hem ff wilde opsturen naar Toshiba.... Twee dagen later Toshiba aan de lijn, het vervangen van het scherm ging 3800 piekies kosten en of we nog meer van dit soort werknemers hadden ;)

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Niet te geloven wat een **kels van een mensen er op deze aardkloot rondlopen. Slopen ze een schermpje van 3800 piek. Tssss, nou ja. Dan denk je toch ook : " waarom breng ik ze nog zo'n mooie pc, als ze het verschil met een 486 toch niet zien"
Werkze!
Ik zou zo'n TECRA wel beter behandelen :9

Verwijderd

Dus, als ze er nog een over hebben................

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

laten vallen zal ook wel helpen :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 02:17 schreef okidokie het volgende:
TFT is geen LCD!
[offtopic]
TFT is wel LCD ! Maar LCD is geen TFT ;)

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 02:52 schreef -KOD- het volgende:
Strijker tegen het scherm plakken schijnt ook een leuk effect te geven >:)

[afbeelding] deze dus :)
*D >:) :P

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08

Duinkonijn

Huh?

ik heb nog een doodskop stijker >:)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1