Toon posts:

USB --> Parallel kabel? (mac probleempje)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond....

Ik heb hier nog een "oude" imac staan en daar wilde ik mijn "oude" (100mb) zip op aansluiten.

Maar nu is het probleem dat die mac geen parallelle poort heeft! alleen maar 2 USB poorten...
(ik heb ook nog wel een keyspan (apparaatje dat usb omzet in 2 ps2 poorten) maarja daar heb ik ook nix aan)

Zijn er geen kabels met aan de ene kant een USB stekker en aan de andere kan een parallel stekken?
Ik heb al bij conrad gekeken, maar daar hadden ze alleen USB-->Printerplug (en nee da`s niet hetzelfde als parallel)

weet iemand misschien waar ik zo`n kabel kan kopen?
of hoe ik dit op een ander manier ga oplossen? (met die keyspan bijvoorbeeld)

alvast bedankt
Milka}:O

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt natuurlijk zelf een kabeltje bouwen. Als je de specsheets hebt van een usb en een parallele poort zou het misschien moeten werken......

maar misschien een andere oplossing. Hang die IMAC (:r)(niets persoonlijks hoor..) in een netwerk en deel je zipdrive op het netwerk

Verwijderd

Topicstarter
maar d`r moet toch wel een soort van kabeltje voor zijn?

Ennuh dat netwerkje zie ik ook niet zo zitten omdat ik alleen nog maar windows OSen heb.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 11:15 schreef MiLKaKOE het volgende:

Ennuh dat netwerkje zie ik ook niet zo zitten omdat ik alleen nog maar windows OSen heb.
Window OS op Imac? hehe, dus je hebt zowieso 2 OS's. En dan nog, zou alleen Win OS's hebben een reden zijn om geen netwerk aan te leggen? Wat wou je dan precies op die ZipDrive zetten? Alleen MAC bestanden?

Voor je kabel:

Converters Boosters Transceivers, USB/Parallel
$42.00
CNVUSBP
USB/IEEE1284 Parallel Converter
[Order] [Checkout]
op http://thecableplace.com/shopsite_sc/store/html/convert.html#113