Toon posts:

Divx maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een MPG file van 440MB die wil ik omzetten naar Divx, maar op een of andere manier zegt VirutalDub dat het 700MB gaat worden :?
Hoe kan ik deze kleiner krijgen? Heb Divx4.
Hoe kan ik het dus het beste instellen zodat ie dus kleiner wordt dan die MPG zonder kwaliteitsverlies, want Divx is toch een betere compressie dan MPG?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

================== TOPICS ============================
Divx maken:

Obi:
[topic=129070]

settings:
[topic=109936]

Verder ga je hiermee veel vinden:
[search=divx maken]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 21:09 schreef awraeven het volgende:
Heb een MPG file van 440MB die wil ik omzetten naar Divx, maar op een of andere manier zegt VirutalDub dat het 700MB gaat worden :?
Hoe kan ik deze kleiner krijgen? Heb Divx4.
Hoe kan ik het dus het beste instellen zodat ie dus kleiner wordt dan die MPG zonder kwaliteitsverlies, want Divx is toch een betere compressie dan MPG?
Bitrate lager instellen

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:49
als je zomaar gaat converteren in vd dan wordt het bestandje ontzettend groot. Ten eerste moet je divx 4 selecteren, en een bitrate van ongeveer 400-500 kbits. maar de kwaliteit van een divx wordt altijd minder als het origineel. en zelfs divx 4 met zo'n lage bitrate is niet zo mooi hoor.

(bak zelf divx-jes)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Nou .. lager als het origineel is niet altijd waar. Als je een bitrate kiest die gewoon toereikend is dan maakt het eigenlijk niet uit. En dan is er nog steeds een redelijke kans dat de file kleiner is dan de MPEG.

Het geluid kun je ook mp3 maken. Dat is ook beter dan de MPEG-audio qua bitrate.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:49
de kwaliteit moet wel omlaag want het is een compressietechniek. net als bij mp3 gaat de kwaliteit omlaag. als de kwaliteit omhoog zou gaan zou er iets vreemds zijn, omdat je software dan dus kan berekenen wat daar op een bepaalde positie hoort te staan.

divx is een hele mooie compressietechniek die zeer mooie resultaten oplevert, maar gelijkwaardig of beter als het origineel wordt het niet.

(ik beweer hier dus niet dat het meteen lelijk wordt, want ik heb divxjes gemaakt met bijna dvd kwaliteit, dat je gewoon totaal geen blokjes meer zag.)

en opzich zal het van mpg naar divx in kwaliteit niet zoveel verschil in kwaliteit opleveren, want mpg is meestal al niet van zulke bijzonder hoge kwaliteit. maar ik denk dat je met een bitrate van tussen de 400 en 500 wel een redelijke kwaliteit kan krijgen voor niet teveel mb's

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Pagina: 1