Athlon XP / KG7-raid

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een KG7-Raid en heb alle drie athlon XP models hier liggen om te testen en ook nog steeds mijn oude athlon 1.4

Wanneer ik daarstrax probeerde te booten met de athlon XP 1500+ gaf hij enkel een zwart scherm, fans sprongen niet aan ofzo, dus helemaal niets.

Daarna de bios geflashed waar natuurlijk iets fout ging, uiteindelijk na veel fixen enz uiteindelijk de laatste bios zonder problemen kunnen flashen, nu vraag ik me af, is het normaal dat er een bios flash nodig is voor de athlon XP, en nog tips mocht ik de XP's niet aan de praat krijgen?

Alvast Bedankt

If it ain't broken it doesn't have enough features

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Natuurlijk is dat normaal, het oude BIOS was waarschijnlijk nog niet voorbereid op de XP, nu wordt ie netjes herkend en geinitialiseerd als XP.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 21:05 schreef Apache het volgende:
Hoi,

Ik heb hier een KG7-Raid en heb alle drie athlon XP models hier liggen om te testen en ook nog steeds mijn oude athlon 1.4

Wanneer ik daarstrax probeerde te booten met de athlon XP 1500+ gaf hij enkel een zwart scherm, fans sprongen niet aan ofzo, dus helemaal niets.

Daarna de bios geflashed waar natuurlijk iets fout ging, uiteindelijk na veel fixen enz uiteindelijk de laatste bios zonder problemen kunnen flashen, nu vraag ik me af, is het normaal dat er een bios flash nodig is voor de athlon XP, en nog tips mocht ik de XP's niet aan de praat krijgen?

Alvast Bedankt
ik heb ook dat mobo besteld...

werken deze processors er nou in?
En tot hoog gaat het Mobo nu>?
Overklok mogelijkheden goed?

groetjes

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Topicstarter
na de laatste bios flash word hij herkend als athlon 4, multiplier van de cpu's is locked, fsb 155 geen probleem, maar m'n crappy samsung ram geeft dan problemen, fantastische 3DMark resultaten met de athlon XP 1500+ k'heb alle benchmarks gedraaid, ik ga nu de athlon XP 1700+ testen en alles vanacht even samenvatten in een review.

Dus als je een athlon XP in een kg7-raid moederbord wil denk ik dat je ff een gewone athlon of duron bij de hand moet hebben om hem te flashen :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:24 schreef Apache het volgende:
na de laatste bios flash word hij herkend als athlon 4, multiplier van de cpu's is locked, fsb 155 geen probleem, maar m'n crappy samsung ram geeft dan problemen, fantastische 3DMark resultaten met de athlon XP 1500+ k'heb alle benchmarks gedraaid, ik ga nu de athlon XP 1700+ testen en alles vanacht even samenvatten in een review.

Dus als je een athlon XP in een kg7-raid moederbord wil denk ik dat je ff een gewone athlon of duron bij de hand moet hebben om hem te flashen :)
Ja, dat is een goeie, eerst een duron of Athlon erin om te flashen...

Kan je niet even kijken of die Athlon 1800+ werk of niet...
meer hoef ik even neit te weten..
Groetjes

Verwijderd

in laatste versies die je in de winkel koopt zal de BIOS wel al up to date zijn zeker ?

Verwijderd

According to an official information from ABIT website,

ABIT KG7 / KG7-RAID mainboard supports AthlonXP by just a BIOS upgrade.

ABIT KT7A / KT7A-RAID V1.3 also supports AthlonXP by just a BIOS upgrade.

ABIT KT7 / KT7-RAID / KT7E and all of the following verions of KT7A/KT7A-RAID V1.0/1.1/1.2 mainboard does not support the Athlon XP processor.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:24 schreef Apache het volgende:

nee hoor, alle nieuwe kg7 borden worden geleverd met bios 4j (nieuwste).
in die van mij zat ook de nieuwste en ik heb m al een aantal weken.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op zondag 14 oktober 2001 13:09 schreef weareborg het volgende:

[..]

nee hoor, alle nieuwe kg7 borden worden geleverd met bios 4j (nieuwste).
in die van mij zat ook de nieuwste en ik heb m al een aantal weken.
Nieuwste BIOS is versie 5e :).

Download hier: http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/kg7.htm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
Op zondag 14 oktober 2001 13:25 schreef AVL het volgende:

[..]

Nieuwste BIOS is versie 5e :).

Download hier: http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/kg7.htm
hey, da wist ik nog niet.
wat ziet ik nu? ^@#$@# hebben die knuppels nogsteeds geen nieuw raid bios erin gezet?
ben ik blij dat er www.biosmods.com bestaat.
Pagina: 1