Na mobo wissel loopt alles gewoon door?

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik heb nog nooit mijn mobo verwisseld. Nu ik dit waarschijnlijk ga doen wil ik even weten of ik alles eraf kan halen, op het nieuwe bord steken, pc aanzetten en gewoon happy verder gaan met de installaties die ik had? :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

In het algemeen: nee. Je moet waarschijnlijk of een windows install repair doen (ervan uitgaande dat je windoos gebruikt) of windows opnieuw installeren (clean install). Dat laatste moest ik toen ik van een A7V naar een ECS K7S5A ging, met de rest hetzelfde.

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Meestal start ie wel op, maar na een paar uur werken beginnen de vage errors. Sommige drivers zijn bijna hetzelfde en Windows vindt het dan niet nodig om naar een nieuwe te zoeken.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27

Killjoy

Klingon lawn products

Kan goed gaan. Maar alleen als het nieuwe moederbord grotendeels dezelfde hardware bevat en alle insteekkaarten op dezelfde plek worden teruggezet.

En zoals voor alles geldt: nee heb je, ja kun je krijgen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:00
meetal moet je idd windows (als je dat gebruikt) opnieuw installen. clean install is in principe beter als een reparatie.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
VIA -> VIA, Intel -> Intel, etc gaat meestal wel goed. Mijn KT133A werkte ook goed met de windows van een MVP3. Helaas van korte duur, de VIA 686B had geen zin in 155MHz FSB -> doei schijfinhoud.
Nu alles aan Promise gehangen en geen enkel probleem :)

• mbvisiontt
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ok, thanx. Is MSI eigenlijk een goed mobo merk? Ik heb zelf nu een Asus A7V (zie sig) en die bevalt me perfect. Is MSI een beetje hetzelfde qua kwaliteit en degelijkheid?

Oh ja, reden dat ik het vraag is dat ik dan de nieuwe chipset van VIA wil hebben, KT266a. De MSI is al verkrijgbaar meen ik, of zijn er ook al anderen?

.... Ik weet het ook niet

Pagina: 1