Wat moet ik morgen halen bij CONRAD voor mijn LCD?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze LCD: Seiko L2014 4X20 LED Backlight LCD - with HD44780 Controller Chip en ik ga morgen naar een Conrad winkel.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.eio.com/Costomerl2014.jpg

Nu heb ik een "paar" vragen:

Wat moet ik er nog allemaal bijhalen om hem erin te kunnen zetten? Welke kabels heb ik nodig?

Stroom kan ik van rode draad van de floppydrive aftappen of niet? :? Die is toch 5 volt...?

Hoe moet ik hem solderen??? Heeft iemand een schema bij de hand, zoja...post hem a.u.b.

Ik draai ME en XP (dualboot) en welke software heb ik nu nodig, welke programma is het beste/meest uitgebreid en het makkelijkste?

Ik heb volgende week een LANparty en het zou erg gaaf zijn als mijn LCD dan zou werken.

De "search" levert 1 grote brij aan posts op en ik kan door de bomen het bos niet meer zien om het zo maar eens te zeggen. :)

Ik heb deze informatie snel nodig en zou heel dankbaar zijn als een aantal mede-tweakers me zouden willen helpen met dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
help me alsjeblieft... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Ik heb dus diezelfde lcd en dit is wat ik heb gebruikt:

-soldeerding
-soldeerspul
-potmetertjes (zie schema)
-vissegraatje zodat je die in de gaatjes kan steken. Op de uiteinden kan je dan de draadjes solderen
-printerkabel van x meter
-molexconnectortje
-heel maar dan ook heel veel geduld.
-fannetje tegen de dampen anders lig je aan het eind van de dag fijn in je bed te spacuh.

dat was het wel. Veel plezier ermee

smartie kan ik trouwens sterk aanraden. je moet ff zoeken maar hij staat ergens op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
potmetertjes (zie schema)
Welk schema? Ik heb nog geen schema...kun je deze posten? :?

-vissegraatje zodat je die in de gaatjes kan steken. Op de uiteinden kan je dan de draadjes solderen. ..heb je hier ook een foto van? :?

-molexconnectortje ...wat doet deze?

-fannetje tegen de dampen anders lig je aan het eind van de dag fijn in je bed te spacuh. ....wist niet dat er "gassen" vrijkwamen :)

Wat gaat dit allemaal z'on beetje kosten? (dan kan ik er rekening mee houden) :)

Ik heb totaal geen verstand van LCD's ..dus ik hoop dat je het niet erg vind dat ik zoveel informatie vraag.

Alvast bedankt voor je hulp!

p.s. Wat kan Smartie allemaal weergeven? Scrolling text?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 12 oktober 2001 21:11 schreef GODFLESH het volgende:
potmetertjes (zie schema)
Welk schema? Ik heb nog geen schema...kun je deze posten? :?

Ik heb hem niet, maar in de allmighty search vind je 'm wel...

-vissegraatje zodat je die in de gaatjes kan steken. Op de uiteinden kan je dan de draadjes solderen. ..heb je hier ook een foto van? :?
Gewoon zo'n rijtje pinnetjes dat je op een printplaat kan solderen.. net als de stokjes waar je een jumper op schuift...

-molexconnectortje ...wat doet deze?
Daarmee kan je de LCD netjes op je voeding aansluiten.

-fannetje tegen de dampen anders lig je aan het eind van de dag fijn in je bed te spacuh. ....wist niet dat er "gassen" vrijkwamen :)
Da's toch juist lekker? >:)

Wat gaat dit allemaal z'on beetje kosten? (dan kan ik er rekening mee houden) :)
Potmeters van fl 1 tot fl 2,50 per stuk, 'vissegraatje' ook zoiets, molex stekkertje ongeveer fl 2,50 per stuk, fan sloop je gewoon ff van je CPU af...

Ik heb totaal geen verstand van LCD's ..dus ik hoop dat je het niet erg vind dat ik zoveel informatie vraag.

Alvast bedankt voor je hulp!

p.s. Wat kan Smartie allemaal weergeven? Scrolling text?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Afbeeldingslocatie: http://www.eio.com/lcd2014.gif
Wat ben ik weer aardig vandaag. Je hebt dus een potmeter van 10 kOhm nodig (kilo-ohm=1000 ohm) en 1tje van 100 Ohm.

Dampen komen vrij tijdens het solderen en zijn niet echt gezond als je de hele dag in die walm zit dus ff ventilator aan of raam open ofzo.

Nog een klein dingetje. Pinnetje 15 en 16 op het schame moeten a en b voorstellen. 15=a 16=b

Je kan me trouwens altijd ff icq-en ofzo als je hulp nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks people..eens kijken hoe ver ik kom :)

Wat zou ik toch doen zonder Tweakers.net.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een potmeter en een weerstandje hetzelfde ding?

Ik heb ergens gelezen dat ik een weerstandje ertussen moet zetten omdat anders mijn LCD zeer warm wordt.

Ik wou de stroom (5Volt) weghalen bij de floppydrive...is dat een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Op zaterdag 13 oktober 2001 09:50 schreef GODFLESH het volgende:
Is een potmeter en een weerstandje hetzelfde ding?

Ik heb ergens gelezen dat ik een weerstandje ertussen moet zetten omdat anders mijn LCD zeer warm wordt.

Ik wou de stroom (5Volt) weghalen bij de floppydrive...is dat een goede keus?
Een potmeter is een variabele weerstand. Door aan het asje te draaien kan je de weerstand groter of kleiner maken. HIermee kan je dus de scherpte van de letters en de achtergrondverlichting regelen.

Je kan het best de 5v van een molexstekkertje halen. Das dus zo'n stekkertje die ook in je cd-speler zit geplugt. HIer kan je du ook allen ground-draadjes op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er net weer van Conrad.... :)

I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem aan het draaien!!!!

is erg cool stuff dit! :)