Toon posts:

[JAVA] txt -> doc conversion

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem ,oh nee... ehmm de volgende uitdaging (volgens een ex-project leider):

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een systeem (afstudeerproject) in Java (J2EE omgeving) waarmee koppelingen zitten naar verschillende onderdelen binnen het bedrijf (Software dev, Test department, Integration, Publication).

Het geval is nu dat de verschillende afdelingen met verschillende omgevingen werken. Software dev werkt op Solaris systemen en de pubs bijv op NT machines.

Vanuit de software afdeling krijg ik een lading data (plain text) die in een word document naar de pubs afdeling moet (kan niet anders is Company Wide de standaard). Dus ik wil data die ik binnenkrijg omzetten naar een word document (met een vaste opmaak).

Dit wil ik doen zonder dat ik daar een NT omgeving voor nodig heb. Liefst via Java (of via een unix script/tool)? Is dit mogelijk ? Of ben ik gedoemd om de windows omgeving te gebruiken.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Doc weet ik zo niet, maar coverteren naar RTF schijnt een eitje te zijn. En laat Word nou net heel goed RTF kunnen lezen.

't Is maar een suggestie.

Voor doc conversie zul je namelijk echt de details van het .doc bestandsformaat moeten weten, maar hoe je daaraan komt? Geen idee. Op zich als je die weet dan is het een kwestie van een txt -> doc pump implementeren. Gooi er een txt file in en hij spuugt een doc file uit. Zelfde geld voor elk document formaat denk ik wel.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probleem hierbij is dat dat stupide bedrijfje uit redmond er alles aan doet om ervoor te zorgen dat zij de enigen zijn die programma's kunnen maken die bestanden in dat formaat kunnen verwerken...

Je zou het kunnen porberen met een bestandsopmaak die wel door word wordt ondersteund... RTF bijvoorbeeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Over rtf had ik ook al iets gevonden / gelezen. En ook al aan mijn projectleider voorgesteld. Maar binnen het bedrijf houden ze zich nogal al erg strak aan de regels:

pubs: Oh, het file-tje is niet goed opgemaakt, of niet in doc-formaat. Doe maar opnieuw.

Is heel veel extra werk voor de software en test afdeling.

Ik zal es kijken op de site van ons aller vriend MS of ik iets kan vinden.

Toch bedankt.

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Het is ook een optie om met VBA/VB te werken.

Dan heb je je tekst file. Die knal je op het klembord en met een VBA componentje knal je dat in een word docje.

Maar ja, da's weer geen java.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar je zou de uitstekende faciliteiten van OpenOffice kunnen gebruiken...

OpenOffice gebruikt XML bestandsformaten die gedocumenteerd zijn, dus conversie naar staroffice formaat is relatief vrij eenvoudig. Daarna kan dit geconverteerd worden maar MS Word formaat...

Uiteraard is dat ook niet in Java geschreven, maar dat is bij deze oplossing ook niet echt een punt denk ik. Het genereren van staroffice docs kan uiteraard wel in Java.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

of anders een specifiek word template met wat macroos.

En ach dat ze dan altijd macroos moeten accepteren, daar hebben ze toch zeker zelf voor gekozen?

En mocht je met ruzie weggaan, zet je ergens melissa neer >:)

Verwijderd

Als je dan toch onder een windows environment gaat werken: denk eens aan COM.

Was het n.m.l. niet zo dat je via COM bijvoorbeeld office aan kan sturen.

Het lijkt me alleen geen mooie oplossing. RTF is wel aardig, maar RTF files kunnen wel erg groot worden.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je de plain text bestanden nu gewoon eens .DOC noemt, dan leest Word ze ook en kan ze weer opslaan als Word bestand!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... het VB gebeuren onder windows zou mischien nog wel een mogelijkheid kunnen zijn. De informatie die naar doc formaat moet, moet toch gereviewed worden.

Het reviewen gebeurt meestal toch in een windows omgeving, dus dan moet het mischien wel mogelijk zijn.....

En anders mogen ze het gewoon weer handmatig doen *D

Verwijderd

Have a look at the Java ActiveX Bridge. It allows you
to wrap your java beans within activeX objects to communicate
with other COM objects. I've seen screen shots of beans running
within Visual Basic.

http://java.sun.com/products/javabeans/software/index.html
http://forum.java.sun.com/thread.jsp?forum=31&thread=49204
http://forum.java.sun.com/thread.jsp?forum=30&thread=178833

Verwijderd

Opmaak in RTF formaat in het bestand zetten, bestand opslaan als .doc, klaar.
Lijkt me sterk dat ze dan in de gaten hebben dat het eigenlijk rtf is...
Pagina: 1