Toon posts:

[Win2k/98] Netwerkshares

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem / vaagheid waar ik zo 1-2-3 niet uitkom:

M'n gedeelde netwerkbronnen zijn niet allemaal zichtbaar in Netwerkomgeving.

Windows 2000 bak => 6 gedeelde mappen (soms meer), maar in netwerkomgeving slechts 3 zichtbaar.
Win98 bak -> Windows 2000 bak -> ziet maar 3 van de 6 mappen in netwerkomgeving.
Windows 2000 bak (netwerkomgeving) -> zelfde Windows 2000 bak -> alle gedeelde mappen te zien.

Iemand een idee wat hier mis is?

Mijn conclusie tot zo ver: het ligt aan Win98.
Maarja... WATTTTTTTTT ? :?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel ff een schop de goeie kant op gegeven ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

misschien iets niet goed gezet met de users die toegang mogen hebben tot die map ofzo? ik ken win2k niet zo goed...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Heb je die mappen zelf gedeeld...?
Win2k deeld bijv de C-schijf en dan zie ook wel zo'n handje eronder opde win2k bak, maar in win98 zie je hem niet. Dat komt omdat dit dan een $ (DOLLAR) share is. Deze is alleen voor admins. Probeer maar eens op je win98 bak een drive te mappen naar een van de shares die je niet kunt zien en zet '$' achter

Verwijderd

Topicstarter
Het vage is, dat als ik de naam van de share intyp, dat deze dan wel toegankelijk is, hij verschijnt alleen niet in Windows 98'z z'n Netwerkomgeving.

Voor de rest is die dan gewoon te benaderen, dus het lijkt met dat het verhaal met die users wel in orde is :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 21:44 schreef VaagOH het volgende:
Het vage is, dat als ik de naam van de share intyp, dat deze dan wel toegankelijk is, hij verschijnt alleen niet in Windows 98'z z'n Netwerkomgeving.
Zijn dat toevallig shares waarvan de naam eindigt op een $ (dollarteken)? Zo ja: dat is een manier om de shares in het netwerk onzichtbaar te maken, en dan werkt het precies zoals je zelf uitlegt:

Je ziet de share niet als je er naartoe browsed, maar als je de exacte naam weet (en intikt) kun je de share wel benaderen.

Als dat een probleem is los je dat op door eenvoudigweg de sharenaam te wijzigen: haal het dollartekentje uit de sharenaam weg :)

Verwijderd

Topicstarter
In het kader van 'sluit je eigen topic' hier de oplossing dan ook maar [voor de 'knowledgebase' :P]

Het blijkt dat bij Windows 98 de sharenamen maximaal 12 tekens lang mogen zijn, anders worden ze niet weergegeven.
Hier ben ik achtergekomen door wat 'trial-and-error' m.b.v. Windows 2000 vs. Windows 98:

Windows 2000 shares:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/win2k_shares.gif

Windows 98 netwerkomgeving:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/win98_shares.gif

De netwerkomgeving van Windows 2000 geeft ze wel allemaal weer.

Alweer een reden om geen Win98 meer te gaan gebruiken :r

't is dat Windows 2000 niet wil @ een Pentium 120, want anders.... :)
Pagina: 1