Toon posts:

TNT 2 instaleren, plz help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor de comp van mijn ouders een TNT 2 op de kop getikt maar nu vind hij hem niet, wat doe ik fout.

er zat een voodoo 2 in, die zat vanaf de onboard video kaart doorgelust, dit gaat met die tnt 2 niet werken, want die heeft 1 connector.

Het systeem:
PII 450
MSI moederboard (weet niet precies welke) met onboard sound en video (8mb)
192 mb geheugen
win 98 (eerste editie)

in de bios heb ik niets kunnen vinden qua agp instellingen (2x of 4x agp)

weten jullie wat ik fout doe???

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:46
Moet je die onboard vidoe kaart niet eerst uit-zetten???

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik naar gezocht en die staat uit, die stond onder de onboard sound en die staat gewoon aan, maar hij vind nog niets, alleen de onboard kaart

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:21
Lijkt me dat dat ding nog aanstaat, zou ik nog es een keer goed naar kijken als ik jou was....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een keer gekeken, en wat ik uit had gezet was niet de onboard video kaart, ik had ingesteld dat hij als eerst naar de agp poort moet kijken voor een video kaart.
Dat werkte ook niet, ik zit nu achter die computer, op 640*480 op 16 kleuren. als ik de drivers wil instaleren geeft hij een foutmelding.

heeft iemand nog ideeën???

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja, eerst de drivers van de onboard videokaart eraf gooien :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en hoezo gaat die voodoo niet op die tnt :?
je lust hem van de tnt toch door naar de voodoo en daar vandaan naar de monitor :?

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 20:41
Op vrijdag 12 oktober 2001 20:39 schreef chucky666 het volgende:
en hoezo gaat die voodoo niet op die tnt :?
je lust hem van de tnt toch door naar de voodoo en daar vandaan naar de monitor :?
yep... alleen is dan de vraag, WIL je dat überhaupt :D
lijkt mij niet...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Verwijderd

Kijk even in de BIOS of Assign IRQ to VGA aanstaat. De TNT2-serie heeft namelijk een eigen IRQ nodig.

Was bij mij de oplossing, dus het valt te proberen... :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 12 oktober 2001 20:43 schreef golfdiesel het volgende:

[..]

yep... alleen is dan de vraag, WIL je dat überhaupt :D
lijkt mij niet...
nee B-)

maar dat bedoelde ik niet :)
hij zei dat het niet kon :?

Verwijderd

TNT2 is niet zoiets als een voodoo2, het is geen Add-on kaart, vandaar dat je hem niet kan doorlussen :)

Verwijderd

Topicstarter
dat doorlussen gaat niet, want mijn tnt heeft alleen een monitor uitgang

als ik de standaard vga drivers uninstaleer, vind hij ze na het opstarten weer, maar nog steeds geen agp kaart gevonden.

ik heb ondertussen meer info over het moederbord
het is een MSI MS6151
als ik de computer opnieuw opstart dan zie ik in een flits het schermpje van mijn tnt 2 en dan begint hij met het scannen van het geheugen en de hd.

ik ga ff kijken naar de irq instellingen en dan horen jullie het weer

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je moet gewoon die onboard kaart uitzetten (jumper of bios), dan zou windows em niet moeten vinden en de tnt wel vinden...

weet je zeker dat het beginschermpje de bios van de tnt2 is?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die Assign IRQ to VGA aangezet maar dat is het ook niet, hij vind hem nog steeds niet. ik ga nu ff het moederbord boekje doorbladeren over hoe ik die onboard uitzet, waarschijnlijk dmv jumper want ik de bios kan ik niets vinden. Jullie horen straks weer meer

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jep , gewoon naar system gaan en daar je videokaart deleten :)
afsluiten en dan opstarten gelijk naar je bios en de onboard kaart uitzetten :)
dan zou die hem toch moeten vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, het beginscherm is van de tnt, anders zou er ook geen tnt staan, en voordat die tnt erin ging had ik dat scherm niet

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu achter mijn eigen comp met het moederbord boekje voor me, daarin staat dit:

note: installing AGP graphics card into the agp slot, will automatically disable the onboard VGA

Verwijderd

Topicstarter
ik prik hem wel ff bij mij erin, kijken of ie nog wel werkt

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 11:49

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

je krijgt wel beeld? maar brak reso, hij zit helemaal goed in de agp slot gestouwd? hmmz. xp installen? :)

Verwijderd

onboard shit uit, assign irq to agp/vga aan. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu in mijn eigen comp zitten, en hij werkt perfect,

in die andere comp zat hij goed, had hem zelf nettjes met het schroefje vast gemaakt.

enne ander os instaleren is geen optie, heb ik geen tijd voor, heb het druk met huiswerk. en mijn pa wil het ook niet, 'hij doet het toch nog goed, waarom zouden we hem dan updaten' zegt ie altijd.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het, ik had hem in mijn computer gezet, en nu staat hij weer in de andere, hij vond hem niet maar vond de onboard kaart niet. dus ik kijken naar de eigenschappen van de kaart en de drivers geupdate en hij werkt. Hij zat er waarschijnlijk net niet goed genoeg in.

Bedankt voor de mogelijke oplossingen, de irq wijziging heeft er voor gezorgt dat hij het uiteindelijk deed
Pagina: 1