Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medemensen!

Binnen twee weken ben ik in bezit van een Asus P4t-E mainboard met een heerlijke 2.0 Ghz P4! Om het e.e.a. "vooruit te branden" :Y) wordt er nog 512 MB Rdram :9~ op geprikt.

Prima, zoals het er nu uitziet, ware het niet dat de CPU een OEM versie is. Dus de vraag.........

Welke Cooler is het beste geschikt (minimaal geluid i.c.m. maximale cooling) voor de Socket 478 Pentium 4's Er staat nog maar bar weinig over op het i-net in reviews en forums!

Mijn dank is groot, mijn erfenis niet meer na volgende week!!! LOL >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoezo koeler, kent ge dan niet het fimpje van ome tom? De PIV blijft werken, ook zonder koeler.
Ik zou zeggen kijk gewoon voor een koeler en test em uit. Het kan geen kwaad het enigste wat kan gebeuren is dat je de koeler forceert en de cpu kapot drukt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:16 schreef Chevy454 het volgende:
Hoezo koeler, kent ge dan niet het fimpje van ome tom? De PIV blijft werken, ook zonder koeler.
Ik zou zeggen kijk gewoon voor een koeler en test em uit. Het kan geen kwaad het enigste wat kan gebeuren is dat je de koeler forceert en de cpu kapot drukt.
Ik kan je aanraden wat nachtrust te gaan nemen :Z :Z

Volgens mij is de core van een P4 best stevig, dus mol je die niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op zaterdag 13 oktober 2001 00:15 schreef Dualdude het volgende:
Volgens mij is de core van een P4 best stevig, dus mol je die niet zo snel.
Men neme een moker van 5kg, men verkoopt de cpu een helse slag met de moker, gevolg: een versplinterde cpu. Dit is ook een manier om em kapot te maken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zaterdag 13 oktober 2001 00:29 schreef Chevy454 het volgende:

[..]

Men neme een moker van 5kg, men verkoopt de cpu een helse slag met de moker, gevolg: een versplinterde cpu. Dit is ook een manier om em kapot te maken.
|:( de meest domste reply van de maand oktober tot nu toe

[ontopic]
Als je een hele goede koeler wil (en je budget het toelaat) kun je voor de Swiftech MC462-P4 with Delta AFB-80HP fan gaan (kost FL 241.99 bij oc-shop.nl)
Een goedkopere oplossing is misschien de Thermaltake P4 Willamette TWAFR01 socket 423 tot 1.4 Ghz die voor F44,- in pricewatch staat.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Op zaterdag 13 oktober 2001 00:38 schreef Homedisc het volgende:

[..]

|:( de meest domste reply van de maand oktober tot nu toe

[ontopic]
Als je een hele goede koeler wil (en je budget het toelaat) kun je voor de Swiftech MC462-P4 with Delta AFB-80HP fan gaan (kost FL 241.99 bij oc-shop.nl)
Een goedkopere oplossing is misschien de Thermaltake P4 Willamette TWAFR01 socket 423 tot 1.4 Ghz die voor F44,- in pricewatch staat.
hij heeft een 2GHz !! |:(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALLEBEI FOUT!!! HIJ HEEFT EEN SOCKET478!!! DAAR PAST GEEN ORB OF SWIFTECH OP!!!

Je hebt volgens mij 3 keuzes: Thermaltake, Coolermaster en Spire.

Thermaltake: http://www.thermaltake.com/VOLCANO478.htm
Coolermaster: http://www.coolermaster.com/products/products.html (kies 1 van de 4 Willamette/North wood 478pin koelers.
Spire: http://www.spire.nl/groups/socket423.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:o, mijn excusses ervoor.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heus niet boos ofzo hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

ik ben ook opzoek geweest naar een cooler voor m'n 2Ghz
en de enige die makkelijk leverbaar was is die van thermal take

kheb hem er nu op zitten en doet het perfect.

1 tip haal wel die roze shit ervan af
en ram er coolprut tussen werkt veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je een processor kopen van 1600 piek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:18 schreef SuB het volgende:
waarom zou je een processor kopen van 1600 piek?
waarom niet :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 10-09 02:37
Inderdaad waarom niet. Jij en ik hebben niet zoveel geld voor een processor over, hij schijnbaar wel. Sommige mensen kopen ook een kast van duizend piek of een monitor van 4500,-. Je 'get my point' waarschijnlijk wel ;) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop de speciale (meestal bijgeleverd) P4 CPU box. Dit is een coolblok . Kan je nog lekker mee slapen ook. :-).. Gaat ook tot 2ghz en op socket 478. Geeft het geluid van een kleine mug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onmdat je voor mider iets beters hebt en dus voor aan andere dingen geld kan uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Het gaat hier niet om de vraag hoeveel geld je aan een processor moet uitgeven, maar over welke cooler het meest geschikt is voor een OEM pentium 4 socket 478 CPU.

Hier zie ik er 2 staan:
http://www.directron.com/478pincooler.html

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Nou heb ik al die coolers eens bekeken, maar er staat nergens een echte kick-ass cooler bij. Dus 80x80 fan enzo
zijn die er niet? Het moet er natuurlijk wel bruut uitzien als men de kast open maakt.(en dan bedoel ik dus voor de 478 socket)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 02:56 schreef Frozen Peanut het volgende:
Koop de speciale (meestal bijgeleverd) P4 CPU box. Dit is een coolblok . Kan je nog lekker mee slapen ook. :-).. Gaat ook tot 2ghz en op socket 478. Geeft het geluid van een kleine mug :P
Hmmm.. Ik heb hier ook een P4-2ghz met de standaard Intel cooler. Normaal zijn die dingen inderdaad heel stil, maar mijne maakt echt best wel wat herrie... :\
Kan dit liggen aan mn cooler die misschien kapot is ofzo, of wat anders ?
En ik zag een paar Spire coolers die 27.5dba geluid maken. Heb ik et goed als ik zeg dat 27.5dba bijna niet te horen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:42 schreef iefje het volgende:
ALLEBEI FOUT!!! HIJ HEEFT EEN SOCKET478!!! DAAR PAST GEEN ORB OF SWIFTECH OP!!!
...
Ook fout: Swiftech heeft wel een heatsink voor Socket 478. Deze staat op hun site samen met diegene voor socket A en voor socket 423.
Je moet kijken naar de Swiftech MCX478.
Meer details staan hier.
Je moet er dan natuurlijk nog wel een 80mm bijkopen.

Hier heb je er een foto van:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/mcx4629.jpg
Pagina: 1