Ik had een IBM 300PL nog staan en wilde die in het netwerk hangen. Okay, processor zat er al in enkel geen harde schijf of cdrom (een gekregen paard niet in de bek kijken).
Een Harddisk erin gehangen, die overigens leeg was en een bootflop in het diskette station, muis/monitor/toetstenbord eraan en stroom erop.
Een boel piepjes maar beeld ho maar!!
Ook gaat hij niet naar zijn bootflop zoeken.
Dit laatste zal wel in het BIOS zijn uitgezet of zo, maar hoe krijg hem toch zover om vanaf de flop te starten? Zijn er truukjes om toch in het bios te komen?
Als ik dat voor elkaar heb, heb ik nog een tweede vraag: moet ik de harde schijf perse in een "levende" configuratie hangen om er een image met Ghost op te zetten of kan ik dat ook op de een of andere manier doen vanaf een andere Pc die ook in hetzelfde netwerk hangt.
Let wel, er is nog geen windows of zo geinstalleerd op de harde schijf in de 300PL.
Een Harddisk erin gehangen, die overigens leeg was en een bootflop in het diskette station, muis/monitor/toetstenbord eraan en stroom erop.
Dit laatste zal wel in het BIOS zijn uitgezet of zo, maar hoe krijg hem toch zover om vanaf de flop te starten? Zijn er truukjes om toch in het bios te komen?
Let wel, er is nog geen windows of zo geinstalleerd op de harde schijf in de 300PL.