Toon posts:

PC wil niet aan!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een IBM 300PL nog staan en wilde die in het netwerk hangen. Okay, processor zat er al in enkel geen harde schijf of cdrom (een gekregen paard niet in de bek kijken).

Een Harddisk erin gehangen, die overigens leeg was en een bootflop in het diskette station, muis/monitor/toetstenbord eraan en stroom erop. :( Een boel piepjes maar beeld ho maar!!

:( Ook gaat hij niet naar zijn bootflop zoeken.

Dit laatste zal wel in het BIOS zijn uitgezet of zo, maar hoe krijg hem toch zover om vanaf de flop te starten? Zijn er truukjes om toch in het bios te komen?

:? Als ik dat voor elkaar heb, heb ik nog een tweede vraag: moet ik de harde schijf perse in een "levende" configuratie hangen om er een image met Ghost op te zetten of kan ik dat ook op de een of andere manier doen vanaf een andere Pc die ook in hetzelfde netwerk hangt.

Let wel, er is nog geen windows of zo geinstalleerd op de harde schijf in de 300PL.

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

je moet i.i.g. een ghost image maken/ terug zetten vias een levende configuratie! als er nix voor het netwerk is geinstallerd, kan je het uiteraard niet via het netwerk doen! verder moet je ff kijken of je alles wel goed hebt aangesloten in je pc, mem, processor, em videokaart minimaal! reset anders je bios ff en kijk of ie het dan doet, anders zal je toch echt de piepjes op moeten schrijven en kijken of ze kort en of lasng zijn en de betekenis opzoeken in bijv. boekje van mobo!

edit:

He, sorry jongens dit bericht is van mij METAL666, en niet van iain, die heeft blijkbaar als laatset hier inbgelogd, en alles opgeslagen!!! EIKEL!

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Een boel piepjes duiden op een hardwareprobleem. De hoeveelheid en lengte van de piepjes geven aan welk onderdeel het probleem veroorzaakt.

Dus check (zoals hierboven al staat) of alles er goed in zit. Processor, geheugen, videokaart...

Over die Ghost: Als die piepjes weg zijn, krijg je weer beeld en kan je van bootflop opstarten. Simpelweg even FDISK draaien en die schijf leeggooien, dan formattered en intalleren maar.

Als je absoluut een Ghost moet zetten op die schijf, hang 'm dan even in je werkende systeem en doe het daar. Probleem opgelost :D

Succes!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Alles gedaan wat gezegd is.

Schijf in een bestaande configuratie gedaan in plaats van de schijf die daarin zat en W98SE geinstalleerd. Werkte als een zonnetje.

:? Echter toen ik die schijf weer in de IBM 300PL deed kreeg ik weer enkel piepjes en geen beeld: 1 lang piepje, 3 korte piepjes en 4 korte piepjes, wat ze betekenen weet ik niet want ik heb die 300PL van mijn werk (waar die met een ander schijf het ook prima deed, dus een verrot moederbord of zo kan het niet zijn.

:( Heb verder ook nog gekeken of alles goed vast zit en nog eens aangedrukt, maar met hetzelfde resultaat: hij wil niet opstarten!!

:'( Wie kan mij helpen ??

Verwijderd

Topicstarter
Weet al wat er aan scheelt: geheugen.

Had er drie chips inzitten die waarschijnlijk geen 100Mhz waren, heb er nu 1 (helaas had ik er niet meer) van 100 inzitten et voila, hij start prima op!