Toon posts:

Satelliet forum?

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GOT is voorzien van 'n hoop forums, maar mischien is 't wel verstandig om er 'n satelliet forum, erbij te zetten. Veel mensen schaffen tegenwoordig 'n schotel aan & 't is weer 'n leuke hobby, die je erbij krijgt *D
Mocht iemand vinden dat ik deze oproep in 't verkeerde forum zet, moet 1 vd. mods 'm maar ff naar 'n ander forum kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
maar is er ook echt vraag naar? Misschien een aparte faq ofzo. Dit hoort volges mij in lieve adjes trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Dat zou inderdaad best wel wenselijk zijn! :)

Ik heb zelf een Humax 5400 met dubbele LNB (Astra & Hotbird) waarmee hele leuken dingen te doen zijn.... ;)

De meeste gasten op www.sat4all.com (hét satellietforum bij uitstek)zijn over het algemeen ongelooflijke kneuzen die hun kennis met niemand willen delen en alleen maar interessant willen doen...... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen schaffen tegenwoordig 'n schotel aan
Nou, dat valt echt nog heel erg mee hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

satteliet heeft vele nadelen :(
-hele hoge aanschafkosten
-kan niet uploaden
-vaak niet 'breedbandinternet'
-hoge ping

voordelen:

-kosten per maand laag
-kan snel zijn
-goed alternatief als er geen kabel of adsl is.
,maar je kunt beter mxstream of kabel hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apart forum is nergens voor nodig :)
er zijn nog te weinig gebruikers en t valt onder t kopje internet dus :+

deze mag trouwens wel naar la :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar [forum=15] :)/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op zaterdag 13 oktober 2001 00:29 schreef mafiasven het volgende:
apart forum is nergens voor nodig :)
er zijn nog te weinig gebruikers en t valt onder t kopje internet dus :+
IDD, zo 1 op de 1000 topcis daar gaat over satteliet-internet. IMO een beetje nutteloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
start gewoon in HA of IT een "het grote satelliet draadje"

Ik denk dat dat wel genoeg is

tenzij 60 % van de tweakers stiekum een satelliet thuis heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind 't eigenlijk ook niet helemaal thuishoren bij internet & telefonie, want 't is natuurlijk ook 'n leuke hobby om veel tv-kanalen te ontvangen/decoderen. Ik heb net 'n Humax 5400 binnengekregen. Ik ga straks ff 'n mastje halen, wat kabel & 'n satfinder. Ben benieuwd of ik 'm goed uitgericht krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 02:58 schreef lester het volgende:
tenzij 60 % van de tweakers stiekum een satelliet thuis heeft
:X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 20:54
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:33 schreef Gash het volgende:
Dat zou inderdaad best wel wenselijk zijn! :)

Ik heb zelf een Humax 5400 met dubbele LNB (Astra & Hotbird) waarmee hele leuken dingen te doen zijn.... ;)

De meeste gasten op www.sat4all.com (hét satellietforum bij uitstek)zijn over het algemeen ongelooflijke kneuzen die hun kennis met niemand willen delen en alleen maar interessant willen doen...... :( :(
Het merendeel van wat jij wil weten mogen ze bij sat4all waarschijnlijk niet plaatsen.
ik zou zeggen gluur eens op het forum van de eend (duck) en er gaat weer een wereld voor je open.
zo'n sat forum hier op tweakers zou wel leuk zijn alleen 1 probleem, het zelfde probleem als sat4all, het zal slotjes regenen.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Misschien moet de titel van één van de fora gewijzigd worden zodat het iets duidelijker is waar dergelijke onderwerpen thuis horen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 13 oktober 2001 11:13 schreef DaMan het volgende:
Ik vind 't eigenlijk ook niet helemaal thuishoren bij internet & telefonie, want 't is natuurlijk ook 'n leuke hobby om veel tv-kanalen te ontvangen/decoderen. Ik heb net 'n Humax 5400 binnengekregen. Ik ga straks ff 'n mastje halen, wat kabel & 'n satfinder. Ben benieuwd of ik 'm goed uitgericht krijg.
Sja, dat soort topics zie ik weleens langskomen op AV, maar die zijn dus niet echt de bedoeling. Het is ook niet legaal...

Niet dat we kneuzen zijn (wie weet decodeer ik hier wel alles wat los en vast zit illegaal), maar dit soort dingen willen we op GoT niet hebben...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 20:00 schreef JvS het volgende:

[..]

Sja, dat soort topics zie ik weleens langskomen op AV, maar die zijn dus niet echt de bedoeling. Het is ook niet legaal...

Niet dat we kneuzen zijn (wie weet decodeer ik hier wel alles wat los en vast zit illegaal), maar dit soort dingen willen we op GoT niet hebben...
Voor decoderen zijn andere forumboards & die hebben er geen moeite mee dat 't illegaal is. Ik vind ook niet dat dat thuis hoort op GoT, want Tweakers wil natuurlijk zijn goede reputatie hooghouden. Ik denk dan gewoon meer aan 'n forum waarin allerhand newbie vragen uitgewisseld kunnen worden. En als iemand zonodig iets over codes wil weten, kan dat tuurlijk altijd via ICQ of e-mail >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 20:54
Op zaterdag 13 oktober 2001 20:00 schreef JvS het volgende:

Ik denk dat het wel of niet legaal zijn van het decoderen van een signaal toch een intresant discussie onderwerp is.
Het is namelijk een grijs gebied en een afweging van belangen.

C+ heeft een aantal rechtzaken aangspannen betreffende dit ondewerp en verloren/gewonnen
De gewonnen zaken betroffen meestal het feit van het kant en klaar verkopen van kaartjes waarmee je gelijk "gratis" kan kijken.
Rechtzaken om de verkoop van kaartjes te verbieden en de spullen nodig om de kaartjes te maken hebben ze verloren :)
Dan nog het feit van het aanbieden van de key/codes/hexfiles.

Key's
op die stukken tekst heeft C+ geen copyR. dus kunnen ze nooit verbieden.

Hexfiles
tja is een lastige maar naar mijn weten hebben ze nog geen rechtzaak gewonnen om ze te kunnen verbieden.
meestal zwicht de provider van zo'n site nadat ze een brief hebben gehad van C+ |:(

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Het lijkt me best leuk (ik reageer in bijna alle sat-topics) maar ik denk ook dat er te weinig animo voor is. Het voordeel zou wel zijn dat je een aantal duidelijke regels kan stellen wat betreft info over decoderen en keys enzo, omdat de grens nu voor (bijna) niemand duidelijk is.

M.i. zou je wel mogen praten over patchen en soorten codeer-systemen, maar geen rechtstreekse info over waar keys enzo te halen. Daarvoor kan verwezen worden naar sat4all, wat trouwens een legaal forum is, want er wordt ook niks illegaals aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zou ik het best intressant vinden als er een soort FAQ gemaakt werd met alle veel voorkomende satteliet vragen :)

Denk er zelf over om volgend jaar ook een schotel te kopen voor Italiaanse&Spaanse&Britse zenders en ben me nog aan het orienteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Op maandag 15 oktober 2001 11:09 schreef BAZZA het volgende:
Zelf zou ik het best intressant vinden als er een soort FAQ gemaakt werd met alle veel voorkomende satteliet vragen :)

Denk er zelf over om volgend jaar ook een schotel te kopen voor Italiaanse&Spaanse&Britse zenders en ben me nog aan het orienteren...
Britse zenders is wel wat lastiger, die zenden uit in Videoguard codering en daarvoor heb je een speciale receiver plus abo uit de UK nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 00:11 schreef pentium het volgende:
satteliet heeft vele nadelen :(
-hele hoge aanschafkosten
-kan niet uploaden
-vaak niet 'breedbandinternet'
-hoge ping

voordelen:

-kosten per maand laag
-kan snel zijn
-goed alternatief als er geen kabel of adsl is.
,maar je kunt beter mxstream of kabel hebben >:)
Je bent een beetje naief. Je hebt het nu alleen maar over internet via de satelliet *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
Hallo, ik heb net ff wat kennis gedeeld over satelliettechniek, en ik dacht opeens aan een FAQ.
Volledig conform de policy heb ik dus ff de zoekfunctie gebruikt, en het enige wat enigzins op een FAQ lijkt over satelliet, is dit....

Ik heb als eindwerk een meettoestel gemaakt om DiSEqC-switches computergestuurd uit te meten en te testen, dus ken ik wel wat over de technische in's en out's hiervan.
Ik heb mij echter alleen beziggehouden met alles wat tussen de LNB en de ontvanger passeert, de rest ken ik niet veel van. Tips over bijvoorbeeld ontvangers kan ik dus niet geven.

Is het nuttig dat ik hiervan een FAQ opstel (bij zoveel LNB's en zoveel satellietontvangers heb ik dit en dat nodig, dergerlijke zaken), en welke functies kan en mag ik hierin gebruiken (bijvoorbeeld het uitzicht, mijn FAQ moet bij de andere FAQ's hier passen, bestaat hiervoor een template of moet ik met het knopje view een andere faq overnemen en aanpassen?), en zal dit nadat ik er mijn werk in heb gestoken daadwerkelijk geplaatst worden?

[ Voor 17% gewijzigd door naftebakje op 03-09-2005 20:50 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

In principe staan we altijd positief tegenover initiatieven zoals deze :)
Zo lang je binnen de policy blijft, is er eigenlijk ook geen enkele reden deze FAQ geen plaatsje in de GoT knowledgebase te geven. Je kunt het beste even contact opnemen met de modjes van Audio, Video & HiFi Forum :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1