They made me do it.
Aan een nickname kan hij nooit komen, want hij weet niet welke user het icon opvraagt...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
etc..
niet echt een bezwaar neem ik aan, je kan het alleen voorkomen door alle icons uit te schakelen en het verbieden plaatjes in je post op te nemen
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
(eerste in zijn soort zelfs
is toen ook veel commentaar op geweest, maar dat was juist mijn bedoeling
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Maar ik vertrouw jou erop dat je die informatie niet misbruiktOp vrijdag 12 oktober 2001 19:53 schreef Kees het volgende:
tuurlijk, maar je kunt dezelfde info ook uit je apache logs halen als je je icoon op je eigen server host.
niet echt een bezwaar neem ik aan, je kan het alleen voorkomen door alle icons uit te schakelen en het verbieden plaatjes in je post op te nemen
They made me do it.
jij rebel!Op vrijdag 12 oktober 2001 19:54 schreef Kees het volgende:
ik heb ook een tijd 1 gehad
(eerste in zijn soort zelfs)
is toen ook veel commentaar op geweest, maar dat was juist mijn bedoeling
Ik denk dat de meeste mensen niet weten dat ze zoveel gelogt worden en dan een beetje schrikken als ze ineens hun IP in een icon zien staan...(alhoewel, de twiekertjes zouden het wel moeten weten)
Hoe zouden ze die info kunnen misbruiken danOp vrijdag 12 oktober 2001 19:55 schreef Smoothy_ het volgende:
[..]
Maar ik vertrouw jou erop dat je die informatie niet misbruikt
Juist. Dit topic heeft voor mij net zo'n hoog zuchtgehalte als die rellen over nelskes sig... no offense hoor, wat je niet weet, weet je niet, maar ik word hier een beetje moe vanOp vrijdag 12 oktober 2001 20:16 sloeg lester de spijker op z'n kop:
Ik denk dat de meeste mensen niet weten dat ze zoveel gelogt worden en dan een beetje schrikken als ze ineens hun IP in een icon zien staan...(alhoewel, de twiekertjes zouden het wel moeten weten)
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
btw wat heeft iemand aan je username + ip?
als je een mail verstuurd weten ze je IP
als je icq-ed weten ze je IP
als je IRC-ed weten ze je IP
etc..
bij een eerdere versie van topix kon je ook session info loggen, en met wat slim opslaan kon je daar ook usernames aan verbinden. Als adje inloggen terwijl je dat niet bent noem ik misbruikOp vrijdag 12 oktober 2001 22:22 schreef hdd het volgende:i
[..]
Hoe zouden ze die info kunnen misbruiken dan
We spend our years as a tale that is told
dat noem ik een veiligheidslekOp zaterdag 13 oktober 2001 00:17 schreef Dutchman! het volgende:
[..]
bij een eerdere versie van topix kon je ook session info loggen, en met wat slim opslaan kon je daar ook usernames aan verbinden. Als adje inloggen terwijl je dat niet bent noem ik misbruik
Verwijderd
oh god niet nog een topic waarin iemand komt klagen over iets waar ie geen verstand van heeft...Op vrijdag 12 oktober 2001 19:50 schreef Smoothy_ het volgende:
Deze user heeft een icoon waarmee je je eigen IP, browser en OS ziet. Ik vind dit niet echt een fijne gedachte. Dan zou hij toch in theorie een tabel kunnen maken met alle nickname met IP-adres erachter
zou je misschien eens uit kunnen leggen hoe deze persoon dan usernames achter ip's kan vinden
kom op zeg, dat kan je zelf ook wel bedenken:Op zaterdag 13 oktober 2001 00:25 schreef BBQ-Man het volgende:
[..]
zou je misschien eens uit kunnen leggen hoe deze persoon dan usernames achter ip's kan vinden
stel je hebt drie threads met een zooi usernames en een zooi IP's. In alledrie de threads is een uniek IP aanwezig, en slechts 1 user heeft in iedere thread gepost: presto, IP, user. Met een beetje database hoef je daar geen werk voor te doen
Klopt voor geen meterOp zaterdag 13 oktober 2001 00:48 schreef Dutchman! het volgende:
[..]
kom op zeg, dat kan je zelf ook wel bedenken:
stel je hebt drie threads met een zooi usernames en een zooi IP's. In alledrie de threads is een uniek IP aanwezig, en slechts 1 user heeft in iedere thread gepost: presto, IP, user. Met een beetje database hoef je daar geen werk voor te doen
kwestie van _veel_ topics, _veel_ IP's en _veel_ usernames loggen. Er is uiteindelijk een vrij hoge kans dat bepaalde IP's bij bepaalde usernames horen.Op zaterdag 13 oktober 2001 01:15 schreef McVirusS het volgende:
[..]
Klopt voor geen meter......een topic bekijken is ook een icon view........en ik reageer toch echt niet in elke topic die ik lees.......zouden beetje corrupte/onbetrouwbare stats worden dan denk ik
.
Dat was de vraag niet.Op zaterdag 13 oktober 2001 01:15 schreef McVirusS het volgende:
En wat heb je eraan........niks toch
Ik post zo eens in de 100 threads die ik lees, lijkt me dus een vrij kansloze zaak omdat ik ook nog eens met meerdere ISP's surf.Op zaterdag 13 oktober 2001 01:20 schreef Dutchman! het volgende:
[..]
kwestie van _veel_ topics, _veel_ IP's en _veel_ usernames loggen. Er is uiteindelijk een vrij hoge kans dat bepaalde IP's bij bepaalde usernames horen.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Het is ZefOp vrijdag 12 oktober 2001 19:52 schreef DR het volgende:
Ze(e)f(1 van die 2) heeft een browser top3
Idd, zolang er geen misbruik, alleen gebruik van wordt gemaakt (voor een coole browser top x bijvoorbeeld). Is er niks aan de hand lijkt mij. Ik ga echt niet al jullie poorten scannen hoorOp vrijdag 12 oktober 2001 19:55 schreef Smoothy_ het volgende:
[..]
Verwijderd
Ghehehe. Staat me bij als de dag van gisterenOp vrijdag 12 oktober 2001 22:29 schreef Jotti het volgende:
Juist. Dit topic heeft voor mij net zo'n hoog zuchtgehalte als die rellen over nelskes sig... no offense hoor, wat je niet weet, weet je niet, maar ik word hier een beetje moe van
Hoe zou je die informatie kunnen misbruiken? De info (referer, useragent, ip) wordt al door een webserver gelogdOp vrijdag 12 oktober 2001 19:55 schreef Smoothy_ het volgende:
[..]
Een view is niet gelijk aan een post in een draadje.Op zaterdag 13 oktober 2001 00:48 schreef Dutchman! het volgende:
[..]
kom op zeg, dat kan je zelf ook wel bedenken:
Verder zijn er een hoop mensen die webicons uit hebben staan. Een hoop mensen hebben een dynamisch IP.
Kortom er is nooit met zekerheid te zeggen uit die info, dat er een bepaalde user bij een bepaald IP hoort. Wat zou je verder aan die info hebben, mocht je er aan kunnen komen?
okOp zaterdag 13 oktober 2001 10:21 schreef Zef het volgende:
[..]
Het is Zef
[..]
ik wist het niet helemaal zeker meer
Ik log helemaal niets meer.
Ik heb alleen 1 dagje de user_agents gelogd, om te kijken welke er allemaal zijn.
De nicknames kom ik niet tegen, je browser doet gewoon een request naar dat adres, waar een png plaatje uitrolt.
Als het niet mag / mensen het vervelend vinden, dan wil ik hem wel weghalen hoor!
Ik zag trouwens laatst ook iemand die in zijn sig de browser top drie had staan, die logt dus wel dingen. (zef dus)
Iedereen met een dynamisch icon kan dus loggen, ik geloof IP en user_agent, verder niet echt iets nuttigs.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Trouwens, werkt mijn icon een beetje goed vinden jullie?
neeOp zondag 14 oktober 2001 13:37 schreef eamelink het volgende:
Nee, de username kan je niet achterhalen.
They made me do it.
Niet echt, geeft bij mij een ip adres wat ik helemaal niet heb.Op zondag 14 oktober 2001 13:37 schreef eamelink het volgende:
Nee, de username kan je niet achterhalen.
Begint bij jou met 213, terwijl het toch echt 62 moet zijn
Klein foutje in je systeem denk ik zo maar dan (of komt dat misschien omdat ik nu aan het uppen ben via een anonymous proxy
Zeker.Op zondag 14 oktober 2001 13:37 schreef eamelink het volgende:
Geef je de code ook vrij van hoe jij een useragent omzet naar OS + browser? Ik heb namelijk ook zo iets gemaakt, maar ben wel benieuwd hoe iemand anders zoiets doet.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Kunnen jullie nog een beetje helpen met verbeteren
Zo, hij staat inmiddels online, en wel hier : [topic=291785]