Dynamisch icon

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze user heeft een icoon waarmee je je eigen IP, browser en OS ziet. Ik vind dit niet echt een fijne gedachte. Dan zou hij toch in theorie een tabel kunnen maken met alle nickname met IP-adres erachter :?

They made me do it.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

IP, browser en OS worden zowiezo al vastgelegd als je een icon download van iemands eigen server...

Aan een nickname kan hij nooit komen, want hij weet niet welke user het icon opvraagt...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

nothing to do about it.....moet je es kijken naar die andre php icons...onder andere Nelske, Ze(e)f(1 van die 2) heeft een browser top3

etc..

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
tuurlijk, maar je kunt dezelfde info ook uit je apache logs halen als je je icoon op je eigen server host.
niet echt een bezwaar neem ik aan, je kan het alleen voorkomen door alle icons uit te schakelen en het verbieden plaatjes in je post op te nemen

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik heb ook een tijd 1 gehad :)
(eerste in zijn soort zelfs :P)

is toen ook veel commentaar op geweest, maar dat was juist mijn bedoeling ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Gardocki
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 19:53 schreef Kees het volgende:
tuurlijk, maar je kunt dezelfde info ook uit je apache logs halen als je je icoon op je eigen server host.
niet echt een bezwaar neem ik aan, je kan het alleen voorkomen door alle icons uit te schakelen en het verbieden plaatjes in je post op te nemen
Maar ik vertrouw jou erop dat je die informatie niet misbruikt O-)

They made me do it.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 19:54 schreef Kees het volgende:
ik heb ook een tijd 1 gehad :)
(eerste in zijn soort zelfs :P)

is toen ook veel commentaar op geweest, maar dat was juist mijn bedoeling ;)
jij rebel! ;)

Ik denk dat de meeste mensen niet weten dat ze zoveel gelogt worden en dan een beetje schrikken als ze ineens hun IP in een icon zien staan...(alhoewel, de twiekertjes zouden het wel moeten weten)

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Op vrijdag 12 oktober 2001 19:55 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

Hoe zouden ze die info kunnen misbruiken dan :?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 12 oktober 2001 20:16 sloeg lester de spijker op z'n kop:
Ik denk dat de meeste mensen niet weten dat ze zoveel gelogt worden en dan een beetje schrikken als ze ineens hun IP in een icon zien staan...(alhoewel, de twiekertjes zouden het wel moeten weten)
Juist. Dit topic heeft voor mij net zo'n hoog zuchtgehalte als die rellen over nelskes sig... no offense hoor, wat je niet weet, weet je niet, maar ik word hier een beetje moe van :z

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

ja, en welke persoon is nou zou gek om van _ELKE_ persoon op GoT combinatie IP-USER-OS-BROWSER op te slaan ??? dan kun je die ruimte beter anders gebruiken :)

mijn T.net systeemspecspagina

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Het internet is _niet_ anoniem..
btw wat heeft iemand aan je username + ip?
als je een mail verstuurd weten ze je IP
als je icq-ed weten ze je IP
als je IRC-ed weten ze je IP

etc..

• Dutchman!
  • Laatst online: 02-12 16:56
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:22 schreef hdd het volgende:i

[..]

Hoe zouden ze die info kunnen misbruiken dan :?
bij een eerdere versie van topix kon je ook session info loggen, en met wat slim opslaan kon je daar ook usernames aan verbinden. Als adje inloggen terwijl je dat niet bent noem ik misbruik :)

We spend our years as a tale that is told

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zaterdag 13 oktober 2001 00:17 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

bij een eerdere versie van topix kon je ook session info loggen, en met wat slim opslaan kon je daar ook usernames aan verbinden. Als adje inloggen terwijl je dat niet bent noem ik misbruik :)
dat noem ik een veiligheidslek ;)

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 19:50 schreef Smoothy_ het volgende:
Deze user heeft een icoon waarmee je je eigen IP, browser en OS ziet. Ik vind dit niet echt een fijne gedachte. Dan zou hij toch in theorie een tabel kunnen maken met alle nickname met IP-adres erachter :?
oh god niet nog een topic waarin iemand komt klagen over iets waar ie geen verstand van heeft...

zou je misschien eens uit kunnen leggen hoe deze persoon dan usernames achter ip's kan vinden :?

• Dutchman!
Op zaterdag 13 oktober 2001 00:25 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

zou je misschien eens uit kunnen leggen hoe deze persoon dan usernames achter ip's kan vinden :?
kom op zeg, dat kan je zelf ook wel bedenken:
stel je hebt drie threads met een zooi usernames en een zooi IP's. In alledrie de threads is een uniek IP aanwezig, en slechts 1 user heeft in iedere thread gepost: presto, IP, user. Met een beetje database hoef je daar geen werk voor te doen :)

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op zaterdag 13 oktober 2001 00:48 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

stel je hebt drie threads met een zooi usernames en een zooi IP's. In alledrie de threads is een uniek IP aanwezig, en slechts 1 user heeft in iedere thread gepost: presto, IP, user. Met een beetje database hoef je daar geen werk voor te doen :)
Klopt voor geen meter :)......een topic bekijken is ook een icon view........en ik reageer toch echt niet in elke topic die ik lees.......zouden beetje corrupte/onbetrouwbare stats worden dan denk ik ;). En wat heb je eraan........niks toch :?

• Dutchman!
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:15 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Klopt voor geen meter :)......een topic bekijken is ook een icon view........en ik reageer toch echt niet in elke topic die ik lees.......zouden beetje corrupte/onbetrouwbare stats worden dan denk ik ;).
kwestie van _veel_ topics, _veel_ IP's en _veel_ usernames loggen. Er is uiteindelijk een vrij hoge kans dat bepaalde IP's bij bepaalde usernames horen.
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:15 schreef McVirusS het volgende:
En wat heb je eraan........niks toch :?
Dat was de vraag niet. :) Mijn antwoord sloeg meer op het beveiligingslek dan op de huidige situatie. Toen dat lek nog niet "gestopt" was zou je je hetzelfde af kunnen vragen, wat heb je er aan om als adje in te logeen op je 'eigen' forum :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op zaterdag 13 oktober 2001 01:20 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

kwestie van _veel_ topics, _veel_ IP's en _veel_ usernames loggen. Er is uiteindelijk een vrij hoge kans dat bepaalde IP's bij bepaalde usernames horen.
Ik post zo eens in de 100 threads die ik lees, lijkt me dus een vrij kansloze zaak omdat ik ook nog eens met meerdere ISP's surf.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik vind dit een beetje raar Topic maar wat heb je er aan het ip-adres van iemand? Vaak zit diegene op z'n werk of misschien wel in een internet café! En laten we de firewall's maar even achterwege. IP's zijn handig om computers uit elkaar te houden, niet de mensen!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 19:52 schreef DR het volgende:
Ze(e)f(1 van die 2) heeft een browser top3
Het is Zef

[..]

Idd, zolang er geen misbruik, alleen gebruik van wordt gemaakt (voor een coole browser top x bijvoorbeeld). Is er niks aan de hand lijkt mij. Ik ga echt niet al jullie poorten scannen hoor ;) (ik sla de IPs trouwens ook niet op).

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 22:29 schreef Jotti het volgende:
Juist. Dit topic heeft voor mij net zo'n hoog zuchtgehalte als die rellen over nelskes sig... no offense hoor, wat je niet weet, weet je niet, maar ik word hier een beetje moe van :z
Ghehehe. Staat me bij als de dag van gisteren :P Niet in positieve zin dan.

[..]

Hoe zou je die informatie kunnen misbruiken? De info (referer, useragent, ip) wordt al door een webserver gelogd ;)
Op zaterdag 13 oktober 2001 00:48 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

Een view is niet gelijk aan een post in een draadje.
Verder zijn er een hoop mensen die webicons uit hebben staan. Een hoop mensen hebben een dynamisch IP.

Kortom er is nooit met zekerheid te zeggen uit die info, dat er een bepaalde user bij een bepaald IP hoort. Wat zou je verder aan die info hebben, mocht je er aan kunnen komen?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 13 oktober 2001 10:21 schreef Zef het volgende:

[..]

Het is Zef
[..]
ok :)
ik wist het niet helemaal zeker meer :)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, ik ben die user.

Ik log helemaal niets meer.

Ik heb alleen 1 dagje de user_agents gelogd, om te kijken welke er allemaal zijn.

De nicknames kom ik niet tegen, je browser doet gewoon een request naar dat adres, waar een png plaatje uitrolt.

Als het niet mag / mensen het vervelend vinden, dan wil ik hem wel weghalen hoor!

Ik zag trouwens laatst ook iemand die in zijn sig de browser top drie had staan, die logt dus wel dingen. (zef dus)

Iedereen met een dynamisch icon kan dus loggen, ik geloof IP en user_agent, verder niet echt iets nuttigs.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je kunt toch niet zomaar iemand zijn username achterhalen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nee, de username kan je niet achterhalen.

Trouwens, werkt mijn icon een beetje goed vinden jullie?

• Gardocki
  • Niet online
Op zondag 14 oktober 2001 13:37 schreef eamelink het volgende:

nee :) Hij maakt geen onderscheid tussen win98 en win98se :)

They made me do it.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Niet echt, geeft bij mij een ip adres wat ik helemaal niet heb.
Begint bij jou met 213, terwijl het toch echt 62 moet zijn :)
Klein foutje in je systeem denk ik zo maar dan (of komt dat misschien omdat ik nu aan het uppen ben via een anonymous proxy >:)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zeker.
Geef je de code ook vrij van hoe jij een useragent omzet naar OS + browser? Ik heb namelijk ook zo iets gemaakt, maar ben wel benieuwd hoe iemand anders zoiets doet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mijn code is echt slecht, ik zal hem ff verbeteren, en dan online zetten in p&w.

Kunnen jullie nog een beetje helpen met verbeteren :)

Zo, hij staat inmiddels online, en wel hier : [topic=291785]
Pagina: 1