Temperatuur, hoe in te schatten ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik denkt dat ik morgen een nieuwe cpu aan ga schaffen, een AMD 1.4 266 met een volcano II (hq cooler norrod, standaard bij 1.4)
Is die koeler een beetje goed ?

Mijn duron 700 word nu 45 graden ongeveer bij normaal gebruik met een superorb met alleen de bovenste fan op 5 of 7 volt. kast is 34 graden.

Hoe zal die TB 1.4 zich dan gedragen met die volcano op 12 volt ?

BTW m'n pc zit in een kuub beton met in en outtake en een soort airco circulatie door die betonkast.

Verwijderd

Als je er geen Arctic silver II tussen stopt, en je hebt geen casefans in je kast, reken maar op een stressed temperatuur van rond de 60 graden (indien goed aangebracht)

ik heb er zelf ook een, maar ik heb die fan verwisseld met een betere (en luidere :) 6800 delta fan, Arctic silver II er tussen, en veel casefans.
Hij wordt nu 49C stressed op 1.85 volt

edit:
typvout

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
ok, maarehh 60 is toch te doen neem ik aan ?

En aub geen die-hard die em niet boven de 30 willen hebben, 60 is voor een TB1.4 toch lange niet schadelijk ?

Verwijderd

ehm... 60 kan er mee door, maar ik zou er toch een casefan ofzo in stoppen zodat die warme lucht uit de kast kan

maar hij moet niet boven de 70C komen, dan zou ik een andere koeler kopen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Als ik dus van een duron 700 (100) naar een TB 1400 (133) gan dan ga ik er vanuit dat ik toch dik 300% kracht heb vergeleken met de duron toch?

Dus door de grotere cache en de hogere bussnelheid.

Hint: Ik doe veel met videobewerking, photosoep etc.

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 20:45 schreef FerryHeibrink het volgende:
Als ik dus van een duron 700 (100) naar een TB 1400 (133) gan dan ga ik er vanuit dat ik toch dik 300% kracht heb vergeleken met de duron toch?
Je hebt twee keer zoveel MHz. Dat wil dus zeggen dat processen die volledig geoptimaliseerd zijn voor processorkracht 2x zo snel lopen, eventueel door wat veranderingen in instructie (pipelines en zo) nog wat sneller. Maar veel applicaties zijn niet volledig afhankelijk van de processorkracht. Het is bijvoorbeeld niet zo dat je Windows 2x zo snel opstart. Je hebt nog steeds hetzelfde geheugen en dezelfde harde schijf. Het kan dus gebeuren dat je cpu als het ware op je harde schijf staat te wachten tot-ie eindelijk 's klaar is...

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Misschien eens kijken naar de Volcano 6Cu, de opvolger van de Volcano II. Het scheelt misschien toch weer een paar graadjes.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 20:54 schreef WiD het volgende:
Misschien eens kijken naar de Volcano 6Cu, de opvolger van de Volcano II. Het scheelt misschien toch weer een paar graadjes.
Nou die volcano II is standaard en kost me dus totaal 370 piek voor een 1.4 . Meer wil ik en kan ik niet uitgeven.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik heb deze zelf ook prima cooler, plaats er wel wat casefans bij ivm de temperatuur. Doe je dit niet dan ga je inderdaad richting 60c. Dit kan op zich geen kwaad maar houdt het effe in de gaten.

En uiteraard even koelprut.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
IK HEB EM !!!!

Dat TBtje is echt bloedjesnel :)

NoRRoD Rulez wel vet hoor ! Ik wil die TB hebben en die jongen lagt een plak met TBtjes neer, mocht ik zelf m'n core uitkiezen :) Erg netjes !

Wel vaag dat ie nog maar 51 graden is terwijl mijn duron toch wel 47 was, en het moederbord is ook 3 graden koeler terwijl deze op 133 draait ipv 100.

maar ik heb em nog maar 12 minuten lopen, en nog niet gestressed :)

Ik wil nog een beetje rustig aandoen, goed inrijden en even laten wennen he >:) :*

EDIT: Ik type wat dingen op GoT en de temp zakt al weer 1 graden, zit dus wel goed ! :) *D
Pagina: 1