Welk mobo kan Athlon XP 1,53 GHz hebben?

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Stel je koopt nu een XP 1800+ welke de 1,53GHz is, op welk mobo moet je die dan prikken om op 1,53 te kunnen lopen? Sterker nog, als je hem wilt oc'en naar bv 1,7 ofzo (in die buurt zal ie wel komen toch), met welk mobo kan dat?

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 19:46 schreef mbvisiontt het volgende:
Stel je koopt nu een XP 1800+ welke de 1,53GHz is, op welk mobo moet je die dan prikken om op 1,53 te kunnen lopen? Sterker nog, als je hem wilt oc'en naar bv 1,7 ofzo (in die buurt zal ie wel komen toch), met welk mobo kan dat?
Er is een officieel lijstje op Tweakers.net te vinden (is bij nieuws geweest), maar die was nog maar heel beperkt. Als je zekerheid wil over een goed mobo voor de XP dan moet je gewoon nog even wachten ;)

Verwijderd

Geef naar aan mij... ik prik hem wel op mijn MOBO >:)

Verwijderd

www.amd.com ? Aanbevolen moederborden?

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Alle KT133A, KT266, KT266A en AMD760 (MP) (761/VIA 686B clones) kunnen hardwarematig de nieuwe Athlons aan. Er is wel een BIOS update nodig, die door alle grote fabrikanten uitgebracht zijn of heel binnenkort uitkomen (geen enkele fabrikant kan het zich veroorloven om zo'n update niet uit te brengen).

Vraagje aan Exirion: hoeveel van deze vragen zullen er komende maand(en?) wel niet komen, en hoeveel laat je er open?

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Dat lijstje heb ik wel gezien, ik vraag me alleen af: als er staat dat ze tot 1,4GHz ondersteunen, en je koopt een proc van 1,53 GHz, dan is het dus balen want daar kan ie dan niet op lopen omdat je hem moet onderklokken? :?

.... Ik weet het ook niet

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op vrijdag 12 oktober 2001 20:18 schreef mbvisiontt het volgende:
Dat lijstje heb ik wel gezien, ik vraag me alleen af: als er staat dat ze tot 1,4GHz ondersteunen, en je koopt een proc van 1,53 GHz, dan is het dus balen want daar kan ie dan niet op lopen omdat je hem moet onderklokken? :?
Meeste van die mobo's hebben een multiplier tot minstens 12. Dus 11.5 x 133 = 1533 moet geen probleem zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1