beeld valt weg op sparkle geforce2 pro + k7s5a

Pagina: 1
Acties:

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Deze week een nieuw systeempje bij Gistron besteld:
athlon 1,4 ghz
ecs k7s5a
256 md ddr kingston
sparkle geforce2 pro 64mb ddr
sb live! 5.1
realtek netwerkkaart
40gb fujitsu hd
kast incl. 350 watt codegen voeding
en een ouderwetse floppydrive
monitor is een Iiyama vision master 15

geinstalleerd:
sis mobo drivers (van cd)
sparkle videokaart drivers (van cd)
windows ME nl

Nu valt iedere paar minuten het beeld weg: het scherm wordt zwart en het beeld komt na ongeveer een seconde weer terug. Het lijkt alleen in windows te gebeuren, dus dat is alvast een aanwijzing.
Ik heb geprobeerd:
andere voeding(wel een 200 watt, maar hij deed het prima, met als uitzondering bovenstaande klacht)
downklokken van de videokaart naar 150/275 (default: 200/366)
nieuw bios op de videokaart

Voor ik nou enge dingen ga doen als het bios van het moederbord flashen op een "instabiele" computer, wil ik eerst eens jullie raad vragen. Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn, of ik iets over het hoofd gezien heb of whatever. Zouden andere drivers iets uitmaken? Of is er iets kapot en moet het vervangen worden?

specs

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37
Mag ik vragen welke driver versie dat is van sparkle?

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Maar natuurlijk mag dat! Weet het alleen niet uit mijn hoofd. Het maakt ook niet meer uit, want ik heb net de nieuwste drivers van nvidea gedownload en die hebben hetzelfde probleem nog steeds. Het is trouwens wel zo dat deze kaart een beetje warm wordt, maar volgens mij niet zo warm dattie dan maar meteen ermee moet kappen. Het doet bijvoorbeeld geen pijn om de achterkant van de kaart aan te raken(bij mijn radeon dus wel). De heatsink is ook echt belachelijk slecht, hij lijkt wel van plastic!

specs

• paragon
Wat het nou is, probeer eens een driver van voor 12.xx. Ik heb het probleem namelijk ook sinds 12.xx, maar eigenlijk alleen als me pc net aanstaat. Ik had vandaag m'n eerste reboot in 15dgn en toen viel het me wee op. Met oudere drivers had ik dus niet.

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Versie 12.90 heeft nog steeds hetzelfde probleem, maar ik zal ff een van de eerdere versies van 12.xx proberen

specs

• paragon
Op vrijdag 12 oktober 2001 20:13 schreef De_Flexe_Toki het volgende:
Versie 12.90 heeft nog steeds hetzelfde probleem, maar ik zal ff een van de eerdere versies van 12.xx proberen
Nee, je "moet" even een pre 12.xx versie proberen. :)

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
is een 7.xx ook goed?

specs

• paragon
Geloof dat ik het daar niet mee had. Maar opzich is het niet zo''n probleem hoor want als die bij een tijdje aanstaat heb ik er dus geen last van.

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
beeld ingesteld op 1024 * 768 en het gaat nu echt prima....?? Beetje vreemd maar toch wel errug fijn. In ieder geval bedankt voor je tips.

specs

• paragon
Welke drivers heb je nu?

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Topicstarter
Ik had de 7.78 drivers, maar de nieuwste werken nu ook. Grote vriend Wzzrd kwam met de wijsheid op de proppen, dat sommige monitoren het niet trekken als je een frequentie instelt die niet helemaal ondersteund wordt. Kennelijk had deze monitor problemen met 75hz en vindt hij 100hz lekkerder(kan ik wel inkomen ;)). Het lijkt er dus op dat het probleem verholpen is!!! 8-)
Bedankt voor het meedenken paragon!!! *D

specs

Pagina: 1