Deze week een nieuw systeempje bij Gistron besteld:
athlon 1,4 ghz
ecs k7s5a
256 md ddr kingston
sparkle geforce2 pro 64mb ddr
sb live! 5.1
realtek netwerkkaart
40gb fujitsu hd
kast incl. 350 watt codegen voeding
en een ouderwetse floppydrive
monitor is een Iiyama vision master 15
geinstalleerd:
sis mobo drivers (van cd)
sparkle videokaart drivers (van cd)
windows ME nl
Nu valt iedere paar minuten het beeld weg: het scherm wordt zwart en het beeld komt na ongeveer een seconde weer terug. Het lijkt alleen in windows te gebeuren, dus dat is alvast een aanwijzing.
Ik heb geprobeerd:
andere voeding(wel een 200 watt, maar hij deed het prima, met als uitzondering bovenstaande klacht)
downklokken van de videokaart naar 150/275 (default: 200/366)
nieuw bios op de videokaart
Voor ik nou enge dingen ga doen als het bios van het moederbord flashen op een "instabiele" computer, wil ik eerst eens jullie raad vragen. Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn, of ik iets over het hoofd gezien heb of whatever. Zouden andere drivers iets uitmaken? Of is er iets kapot en moet het vervangen worden?
athlon 1,4 ghz
ecs k7s5a
256 md ddr kingston
sparkle geforce2 pro 64mb ddr
sb live! 5.1
realtek netwerkkaart
40gb fujitsu hd
kast incl. 350 watt codegen voeding
en een ouderwetse floppydrive
monitor is een Iiyama vision master 15
geinstalleerd:
sis mobo drivers (van cd)
sparkle videokaart drivers (van cd)
windows ME nl
Nu valt iedere paar minuten het beeld weg: het scherm wordt zwart en het beeld komt na ongeveer een seconde weer terug. Het lijkt alleen in windows te gebeuren, dus dat is alvast een aanwijzing.
Ik heb geprobeerd:
andere voeding(wel een 200 watt, maar hij deed het prima, met als uitzondering bovenstaande klacht)
downklokken van de videokaart naar 150/275 (default: 200/366)
nieuw bios op de videokaart
Voor ik nou enge dingen ga doen als het bios van het moederbord flashen op een "instabiele" computer, wil ik eerst eens jullie raad vragen. Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn, of ik iets over het hoofd gezien heb of whatever. Zouden andere drivers iets uitmaken? Of is er iets kapot en moet het vervangen worden?