[mandrake] ADSL connectie wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 16:44
Als ik met Mandrake 8.1 de ADSL verbinding config met als modem Alcatel SpeedTouch USB en ik verbind, werkt dit niet.

Dit werkt niet met de grafische connect, /usr/share/speedtouch.sh en /usr/sbin/adsl

als ik /usr/share/speedtouch.sh aanroep met sh speedtouch.sh start dan zie ok wel OK en hij zegt dat er verbinding is. Nou probeer ik een site op te zoeken maar dat werkt niet, pingen lukt ook niet.
Nou denk ik dat er geen PPPoA met Planet is opgebouwd.
Hoe moet dit?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Heb je het filetje mgmt.o wel naar /usr/share/speedtouch/ gekopiert ?

• Tux
Ja, ik heb mgmt.o erin gezet.

Er is wel gewoon verbinding maar ik kan geen sites opzoeken of pingen oid

hij maakt verbinding ik krijg de melding dat hij verbonden is gevolgd met [ OK ] en als ik ifconfig intyp dan zie ik keurig netjes de DNS servers, mijn eigen IP, enz. staan onder de naam ppp1.

Dus wat er mis is

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Er is wel gewoon verbinding maar ik kan geen sites opzoeken of pingen oid

hij maakt verbinding ik krijg de melding dat hij verbonden is gevolgd met [ OK ] en als ik ifconfig intyp dan zie ik keurig netjes de DNS servers, mijn eigen IP, enz. staan onder de naam ppp1.

Dus wat er mis is
ppp1 is niet goed, je zou gewoon ppp0 moeten hebben. Lijkt op een dubbele aanroep van pppd.

route del default
route add default ppp1

als het dan werkt is bovenstaande het probleem. Met route -n kun je de routing tabel in z'n geheel zien.

• Tux
Het werkt al...

sh adsl.sh start gedaan
ifconfig getypt stond mooi ppp1
route stond route aangegegeven
en het werkte

>:)