The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Ja, ik heb mgmt.o erin gezet.
Er is wel gewoon verbinding maar ik kan geen sites opzoeken of pingen oid
hij maakt verbinding ik krijg de melding dat hij verbonden is gevolgd met [ OK ] en als ik ifconfig intyp dan zie ik keurig netjes de DNS servers, mijn eigen IP, enz. staan onder de naam ppp1.
Dus wat er mis is
Er is wel gewoon verbinding maar ik kan geen sites opzoeken of pingen oid
hij maakt verbinding ik krijg de melding dat hij verbonden is gevolgd met [ OK ] en als ik ifconfig intyp dan zie ik keurig netjes de DNS servers, mijn eigen IP, enz. staan onder de naam ppp1.
Dus wat er mis is
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
ppp1 is niet goed, je zou gewoon ppp0 moeten hebben. Lijkt op een dubbele aanroep van pppd.Er is wel gewoon verbinding maar ik kan geen sites opzoeken of pingen oid
Dus wat er mis is
route del default
route add default ppp1
als het dan werkt is bovenstaande het probleem. Met route -n kun je de routing tabel in z'n geheel zien.
Het werkt al...
sh adsl.sh start gedaan
ifconfig getypt stond mooi ppp1
route stond route aangegegeven
en het werkte
sh adsl.sh start gedaan
ifconfig getypt stond mooi ppp1
route stond route aangegegeven
en het werkte