Statische elektriciteit

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JTW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 22:47
Misschien is dit wel heel stom van me hoor maar als je een fan(ik bedoel zo`n raampje maar ik wist niet hoe dat heette) van plexi glas maakt kan dat toch statisch worden.
als dat een vonkje afgeeft kan je hele systeem naar de knoppe gaan toch? :?

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 09:23
Ik neem aan dat je hem vastmaakt aan een metalen kast, en dan is 'ie dus gewoon geaard.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• IMWezel
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

dan zou ik graag willen weten hoe dat bij mijn kast zit...

Het is een Dell, kunststof van buiten maar binnen zit er een betalen plaat tegen.

wanneer ik er nou een logo in dremel en het plexiglas tegen het metaal bevestig, kan dat dan kwaad.

ik ben nl. van plan het plexiglas dan met kit tegen de binnenkant te plakken

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Het bouwt idd wel statische elektriciteit op, maar als je kast goed geaard is, dan kan dit geen kwaad omdat dan de elektriciteit via de aarde wegvloeit...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 20:24 schreef IMWezel het volgende:
dan zou ik graag willen weten hoe dat bij mijn kast zit...

Het is een Dell, kunststof van buiten maar binnen zit er een betalen plaat tegen.

wanneer ik er nou een logo in dremel en het plexiglas tegen het metaal bevestig, kan dat dan kwaad.

ik ben nl. van plan het plexiglas dan met kit tegen de binnenkant te plakken
en hoeveel moet je dan betalen :+ ;) :P

maar...als je dat logo eruit haalt, er zit metaal omheen, dus denk dat dat geen kwaad kan, weet eigelijk wel zeker

je krijgt in principe hetzelfde effect als bij iedere andere kast, jou kast zit plastic omheen dat niet geleid, een andere zit verf om die niet geleid (voorbeeld.. :) )

• snars
  • Niet online
Ik weet niet wat de ervaring van de gemiddelde tweaker hier is, maar ik heb in al die jaren (pakembeet...7) dat ik met hardware klooi nog NOOIT iets gesloopt met statische elektriciteit....en ik heb toch al aardig wat kaartjes, moederboardjes, simmetjes en dimmetjes geinstalleerd. Ik ben ondertussen dus al lang af van mijn angst voor statische elektriciteit. Het enige wat ik doe is voor het beetpakken van een gevoelige component even iets geaards (ongelakte deel van verwarming, kast van geaard apparaat etc) aanraken en overduidelijk statische geladen voorwerpen (als je wollen trui knettert alsof er iemand popcorn staat te bakken weet je hoe laat het is) uit de buurt houden.
Of ik hiermee overtuigend bewijs heb geleverd dat een plexiglas ruitje in je comp geen kwaad kan? Niet echt...maar ik vind het persoonlijk niet zo'n big deal. Gewoon doen dus (er zijn bovendien 1000-en mensen met een plexi ruitje in hun kast, dus als het echt problemen gaf was dat al bekend)

I reject your reality, and substitute my own.

• IMWezel
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

je krijgt in principe hetzelfde effect als bij iedere andere kast, jou kast zit plastic omheen dat niet geleid, een andere zit verf om die niet geleid (voorbeeld.. :) )
[/quote]

Ik haal dus van binnen een groter stuk metaal weg dan wat er van de kunststof buitenkant wordt weggehaald.

dus wanneer ik het plexiglas direct met siliconenkit tegen het kunststof van binnen plak is er geen probleem

(lijkt mij trouwens logisch want het zijn alle 3 isolatoren)

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• LauPro
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ever statische elektriciteit gesproken, vandaag nog heb ik daar weer is kennis mee gemaakt, doordat ik een modem aan het inbouwen was en tegelijkertijd de verwarming aanraakte (computer was niet geaard, stekker zat er nog is). Probeer zelf ook maar is, niet fijn dus!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• JTW
  • Laatst online: 05-05 22:47
ok thnx

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:58 schreef laupro het volgende:
Ever statische elektriciteit gesproken, vandaag nog heb ik daar weer is kennis mee gemaakt, doordat ik een modem aan het inbouwen was en tegelijkertijd de verwarming aanraakte (computer was niet geaard, stekker zat er nog is). Probeer zelf ook maar is, niet fijn dus!
Da's dus geen statische elektriciteit

pak maar eens een multimeter en an meet je de spanning tussen de kast en de verwarming

zal +- 110V zijn

Repareren doe je zo.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:58 schreef laupro het volgende:
Beter dan je vinger in een openliggend stopcontact steken omdat je er een netwerkkabel door aan et trekken bent :D

Is 2e keer al dat ik 220 kreeg... niks aan de hand

Ik heb op me kamer geen geaarde stopcontacten, maar wel een draad tussen me kast en verwarming, is toch ook goed, of nie?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 13 oktober 2001 11:13 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

Beter dan je vinger in een openliggend stopcontact steken omdat je er een netwerkkabel door aan et trekken bent :D

Is 2e keer al dat ik 220 kreeg... niks aan de hand

Ik heb op me kamer geen geaarde stopcontacten, maar wel een draad tussen me kast en verwarming, is toch ook goed, of nie?
Jah, dat werkt ook...
* Demo heeft ook geen aarde, en zijn boxen zoemen altijd, en de kast prikt :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 13 oktober 2001 11:13 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
is het niet heel fout om netwerkkabels langs de electriciteit te doen? volgens mij krijg je dan veel signaalverlies en storing enzo..

[/offtopic]
Pagina: 1