ik ben woedend op ABIT.
ik heb dus een abit ide controller genaamd hot rot 66.
ik had (ja had) een probleem mee dat hij met slave apparaten geen win2k wou opstarten. dus ik nieuwe drivers en bios downloaden. dat was niet zo easy ze stonden niet tussen drivers niet tussen bios. stond wel iets bij utilies om je bios teflashen, maar de bios zelf stond er niet bij. toen ik maar naar products info (hele andere sectie). daar vond ik dus de update's
ik kurig de readme file gelezen. daar stond dus in dat ik ff het stikkertje er af moet halen van de bios promt omdat ik het zou moeten selecteren. nou daar stond dus:
Winbond
w29c011a-15
924gn2913096014g
ik programma draaien met een dos opstart disk.
ik tik dus in load.exe bios.bin
krijg ik een liijstje van 5 type chips
en he daar staat w29c011a
dus ik kies voor die.
flashen ging ok. ik druk op CTRL-ALT-DEL hij reboot
ram word geteld
harde schijven en cd-rom drivers worden gevonden.
en dan....
...
....
niks nada nopes. is dus niet de goede bios
dus ik kan die klote kaart nu wel weg gooien... of heeft iemand nog een id hoe tefixen? ik kan niet meer in dos komen met een opstart disk als de controller er in zit. en in de mobo bios kan ik ook niks selecteren dat ik de controller over wil slaan
ik heb dus een abit ide controller genaamd hot rot 66.
ik had (ja had) een probleem mee dat hij met slave apparaten geen win2k wou opstarten. dus ik nieuwe drivers en bios downloaden. dat was niet zo easy ze stonden niet tussen drivers niet tussen bios. stond wel iets bij utilies om je bios teflashen, maar de bios zelf stond er niet bij. toen ik maar naar products info (hele andere sectie). daar vond ik dus de update's
ik kurig de readme file gelezen. daar stond dus in dat ik ff het stikkertje er af moet halen van de bios promt omdat ik het zou moeten selecteren. nou daar stond dus:
Winbond
w29c011a-15
924gn2913096014g
ik programma draaien met een dos opstart disk.
ik tik dus in load.exe bios.bin
krijg ik een liijstje van 5 type chips
en he daar staat w29c011a
dus ik kies voor die.
flashen ging ok. ik druk op CTRL-ALT-DEL hij reboot
ram word geteld
harde schijven en cd-rom drivers worden gevonden.
en dan....
...
....
niks nada nopes. is dus niet de goede bios
dus ik kan die klote kaart nu wel weg gooien... of heeft iemand nog een id hoe tefixen? ik kan niet meer in dos komen met een opstart disk als de controller er in zit. en in de mobo bios kan ik ook niks selecteren dat ik de controller over wil slaan
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0