Toon posts:

Sony Vaio Fx301 + WIN XP = internet wiel nie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb net een nieuwe notebook (Sony Vaio Fx301) (erug fijn dingetje). Nou zit daar ook een Realtek RTL8139 Family PCI Fast Thernet NIC in, maar als ik mn netwerk kabel van chello erin plug, en die dingen instel zoals ze in de chello handleiding staan werkt het niet. Ik draai duz WIN XP, die hebbik direct geinstalled (omdat me lap xp compatible hoort te zijn, staat er nl op).

Nou is mijn vraag, ligt dit probleem hardware matig, dat die netwerk kaart niet geschikt is voor chello op 1 of andere manier ?

Dingen die me opvallen:
1)Als ik netwerk kabel van chello inplug, en me lap opstart is hij vrij lang aan het laden voordat hij zeg maar de muis vrij geeft (zon 5 minuten een zandloper). Dit gebeurt zonder het pluggen van een netwerk kabel niet

2)Als ik in me device manager kijk dan geeft hij zon debiel dom vraagteken aan (zon geel ding) dat hij die shit niet kan installen [PCI Simple Communications Controller]

Zou dit aan xp liggen ? Want ik hebbem met ME nl niet geprobeerd (xp direct geinstalled), en ik wil toch heeellll graag xp gebruiken, maar internet boven alles natuurlijk

Nahjah pleaz help me out again GOT Friends,
lata

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Tja ik kan je er niet mee helpen. Ik wil er wel ff iets aan toevoegen. Zelf heb ik een FX301 met Windows 2000. Daar geeft ie ook een probleem met die [PCI Simple Communications Controller] dus dat ligt niet aan XP. Verder doet alles het wel, Modem, Firewire (I/link) dus zo belangrijk is het niet maar toch....

Verder lijkt het erop dat ie een probleem heeft met de DHCP server maar goed iemand die dat misschien beter weet :?

Chance favors the prepared mind

Verwijderd

Topicstarter
het netwerk is bij mij zeer evident, kan zonder internet nl niks (ivm werk). Ik hoop niet dat dit een niet op te lossen probleem op de vaio is, maar dat lijkt me niet logisch...but pleaz help gasten