Zoals zovelen mogen ervaren is Chello nu niet bepaald de ideale ISP. Ik speel graag een potje UT, maar de laatste tijd is het zo goed als onspeelbaar. Op zich is de verbinding meestal goed, alleen komen er om de haverklap van die enorme lagattacks tussendoor, waardoor de boel meerdere seconden blijft hangen. Dit is bij alle servers waar ik speel in meer of mindere mate het geval. Nu wilde ik, voordat ik mij genoodzaakt zie onaangenaam tegen de 'behulpzame' helpdeksmedewerkers van Chello te gaaan doen (replies geven is hun onbekend), weten of er meer mensen dit fenomeen mogen, of beter gezegd moeten ervaren.
Ja dus
. Het is 3x kut.
Ik speel al helemaal geen UT online meer , en hoor van vrienden die ook bij Chello zitten hetzelfde.
Moet je maar eens pingen naar chello.nl , de hele tijd packet loss.
Ik ga ze morgen bellen , en ik raad iedereen aan die hetzelfde probleem heeft dat ook te doen, denk niet dat het helpt maar je moet toch wat.
Het lijkt mij dat ze alleen maar nieuwe abonnees aannemen maar het netwerk voor geen meter uitbreiden !!.
Alleen s'nachts (tussen 5 en 6 of zo) is het snel, maar overdag en s'avonds is het niet vooruit te branden (ook surfen gaat kut!).
Headshot voor die gasten
!.
sterkte.
. Het is 3x kut.Ik speel al helemaal geen UT online meer , en hoor van vrienden die ook bij Chello zitten hetzelfde.
Moet je maar eens pingen naar chello.nl , de hele tijd packet loss.
Ik ga ze morgen bellen , en ik raad iedereen aan die hetzelfde probleem heeft dat ook te doen, denk niet dat het helpt maar je moet toch wat.
Het lijkt mij dat ze alleen maar nieuwe abonnees aannemen maar het netwerk voor geen meter uitbreiden !!.
Alleen s'nachts (tussen 5 en 6 of zo) is het snel, maar overdag en s'avonds is het niet vooruit te branden (ook surfen gaat kut!).
Headshot voor die gasten
!.sterkte.
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Hmm, net vanmorgen ff geprobeerd (quake2, zie topic q2+win2k), ping 43 en totaal 0% packet loss...
Ligt dus zwaar aan chello, want ik durf het vanavond niet te proberen....
Ik zal ook eens gaan bellen denk ik!
Ligt dus zwaar aan chello, want ik durf het vanavond niet te proberen....
Ik zal ook eens gaan bellen denk ik!
Heb dus ook Tjello in A'dam... maar dus ook sucken hoor met UT 
PL waar je gek van wordt...
Met Q3 pings om van te dromen.
Tja enig verschil is dat UT over TCP gaat en Q3 over UDP... valt wat voor te zeggen.

PL waar je gek van wordt...
Met Q3 pings om van te dromen.
Tja enig verschil is dat UT over TCP gaat en Q3 over UDP... valt wat voor te zeggen.
UT gaat ook over UDP, Q3 weet de pl wat beter te verbergen denk ik.
Nu heb ik een pl van ongeveer 10-20%.
's avonds op de beste servers heb ik een pl. van 30-40%, met af en toe een paar tellen dat alles goed gaat. Valt eigenlijk niet meer normaal mee te spelen...
Nu heb ik een pl van ongeveer 10-20%.
's avonds op de beste servers heb ik een pl. van 30-40%, met af en toe een paar tellen dat alles goed gaat. Valt eigenlijk niet meer normaal mee te spelen...
Ik heb ook al stevige problemen met de Chello verbinding 
's Avonds stevige packetloss en af en toe voor enkele secondes tot minuten geen verbinding
. Soms disconnect het modem zelfs!
Ik was laatst Q3 aan het spelen ergens, toen had iemand met Casema een beter verbinding dan mij!! Dat klopt toch niet?

's Avonds stevige packetloss en af en toe voor enkele secondes tot minuten geen verbinding
. Soms disconnect het modem zelfs!Ik was laatst Q3 aan het spelen ergens, toen had iemand met Casema een beter verbinding dan mij!! Dat klopt toch niet?
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Komop mensen, nog een paar honderd, nee wat zeg ik, duizend replies! Dan zal ik er eens een feedbackje mee gaan vullen. En misschien helpt het als we allemaal dreigen ons abonnement op te zeggen als er niet snel verbetering in de situatie komt. Bluffen heet dat
Verwijderd
ik deel voorledig in deze topic en replies!! Ik heb al Chello sinds Quicknet van Telekabel door UPC werd overgenomen, daarvoor had ik ook al Quicknet sinds het in Nijmegen is gekomen! Met Quicknet was het veel 'starters'-problemen, maar dat excuse is natuurlijk allang niet meer op UPC van toepassing.Zoals Hellhound al zei is er één heel simpele verklaring voor Chellos problemen wat betreft de verbinding en dat is gewoon dat UPC maar mensen blijft aantrekken en aansluiten, daardoor wordt het hele UPC-net zwaar overbelast. Een duidelijk voorbeeld daarvan zijn de Chello-routers in A'Dam voor de provincies Friesland, Gelderland en Brabant (waar het probleem het grootst is, zie http://www.coax.nl ). Een mooi overzicht voor de verbinding van deze 3 provincies is te vinden op http://www.chello.to/test
Hier vind je pingtijden naar Chello servers en routers en de backbone (Internet dus) met een duidelijk schema erbij hoe je daardoor naar de backbone wordt verbonden. Nog duidelijker is te zien dat de routers het probleem vormen, of de routers zelf, of de verbinding naar de routers, maar de mail server, of een paar andere server (zie zelf maar) geven altijd ping 50-, dus das ok, maar die routers

Ach je zou voor de lol eens die coax site beter moeten bekijken, bv. deze link, das een brief naar Chello wat er 'allemaal' (alles) fout is wat betreft het Chello pakket (verbinding, service, enz.)
http://www.coax.nl/nieuws/aug2000/brief/28-8-2000.htm Ps. ik zeg tegen iedereen die me vragen om Chello, dat je het echt alleen moet nemen als je érg veel gaat Internetten waardoor andere ISP's veel te duur worden......
Verwijderd
Het is inderdaad kut de laatste tijd. En dat geld voor bijna alle Chello-users. Maar ja ik heb ondertussen al 60 mails gestuurd. Geen reply gehad overigens. En tig keren de storingsdienst gebeld(ook vawege disconnection). En dan komen ze met van die smoesjes dat we dat maar voor lief moeten nemen, want download snelheid valt niet onder een bepaalde kb/sec. De ander geeft weer toe dat het waar is met die packetloss en dat hij zelf ook niet weet wat er aan de hand is. Met andere woorden ze werken daar langs elkaar heen en er gebeurd ook verder niks. Dat is typisch een vorm van arrogantie en laksheid. Hmm, dit doet me denken aan iemand die een monopoly positie heeft en die ook misbruikt. Ik was aan het denken om stappen te gaan ondernemen tegen Chello. Misschien moeten we dat allemaal tegelijk doen. Op deze manier staan we sterker. Ook heb ik ze hiermee gedreigd en toen kreeg ik meteen de volgende dag wel antwoord op mijn mail. Dus maw ze lezen wel degelijk je mail maar reageren gewoon niet.
[BT]ViolatoR aka KnalAAP
[BT]ViolatoR aka KnalAAP
Verwijderd
gedult wordt meestal beloond...zeg men
ik zit bij @Home en had in 't begin ook erg veel dagen dat 't zwaar tegen viel, en heb zelf op momenten gedacht waarom ik dit allemaal moest pikken voor de F85,- p.m
gelukkig na vele reparaties aan 't netwerk (wat echt zwaar *** was als ze de server er uitgooide als je speelde zodat ze eraan konden werken) , en doet @Home nu eindelijk wat 't moet zijn.. op zo af en toe een klein probleempje toe met de mail
kijk maar naar mijn stats metingen:
Date : 28 mei 2000
Time : 12:45
Speed: 75 Kbps / 9.2 K bytes/sec
Match: ISDN
---------------------------------
Date : 28 augustus 2000
Time : 21:48
Speed: 257.9 Kbps / 31.6 K bytes/sec
Match: Cable
een goeie vooruitgang na 4 maanden eindelijk
succes Chello-lui, ik denk met jullie mee
nog ff volhouden totdat UPC en Chello samensmelten op de kabels
ik zit bij @Home en had in 't begin ook erg veel dagen dat 't zwaar tegen viel, en heb zelf op momenten gedacht waarom ik dit allemaal moest pikken voor de F85,- p.m
gelukkig na vele reparaties aan 't netwerk (wat echt zwaar *** was als ze de server er uitgooide als je speelde zodat ze eraan konden werken) , en doet @Home nu eindelijk wat 't moet zijn.. op zo af en toe een klein probleempje toe met de mail
kijk maar naar mijn stats metingen:
Date : 28 mei 2000
Time : 12:45
Speed: 75 Kbps / 9.2 K bytes/sec
Match: ISDN
---------------------------------
Date : 28 augustus 2000
Time : 21:48
Speed: 257.9 Kbps / 31.6 K bytes/sec
Match: Cable
een goeie vooruitgang na 4 maanden eindelijk
succes Chello-lui, ik denk met jullie mee
nog ff volhouden totdat UPC en Chello samensmelten op de kabels
Verwijderd
? uh.. ik geloof dat Quartech UPC en Chello niet helemaal kent.....
of te wel, Quartech je weet niet waar je over praat... Chello is er al meer dan een jaar en het is vanaf het begin alleen maar ACHTERUIT gegaan, dus... geef ons geen valse hoop!
of te wel, Quartech je weet niet waar je over praat... Chello is er al meer dan een jaar en het is vanaf het begin alleen maar ACHTERUIT gegaan, dus... geef ons geen valse hoop!
Verwijderd
Ik sluit me bij jullie aan! Wat een brakke *&^%$# verbinding zeg! Speel geen UT meer agv waardeloze verbinding.
Heb al wel 2x een monteur deze week langsgehad. Maarrrrrrrrr ... ze konden dus echt niks vinden!!!!!! Toch geeft mijn kabelmodemtest (coax.nl) 10-20% en 0% aan, bijna altijd, dag en nacht! Pingen naar gateway geeft minstens 10% packetloss met uitschieters naar 50%.
Morgen komen 2!!!!! monteurs langs om zowel externe verbinding als interne verbinding tegelijk te testen... maar ik heb weinig hoop op een oplossing.
Als dit niet gaat werken, dan ga ik mijn geld terugclaimen. Volgens monteurs kan je dat vrij gemakkelijk bewerkstelligen omdat chello te slechte verbinding geeft + veel mensen claimen geld terug.
Heb al wel 2x een monteur deze week langsgehad. Maarrrrrrrrr ... ze konden dus echt niks vinden!!!!!! Toch geeft mijn kabelmodemtest (coax.nl) 10-20% en 0% aan, bijna altijd, dag en nacht! Pingen naar gateway geeft minstens 10% packetloss met uitschieters naar 50%.
Morgen komen 2!!!!! monteurs langs om zowel externe verbinding als interne verbinding tegelijk te testen... maar ik heb weinig hoop op een oplossing.
Als dit niet gaat werken, dan ga ik mijn geld terugclaimen. Volgens monteurs kan je dat vrij gemakkelijk bewerkstelligen omdat chello te slechte verbinding geeft + veel mensen claimen geld terug.
Verwijderd
ooops..ik heb 't iets ongelijk
UPC ging met Excite@Home samen door zee...d'uh
iedergeval, je kunt 't hier lezen: http://info.nld.chello.nl/voor_de_pers/P/2172/index.html
sorry dat ik er iets zei hoor, [nM.Locutus] !
UPC ging met Excite@Home samen door zee...d'uh

iedergeval, je kunt 't hier lezen: http://info.nld.chello.nl/voor_de_pers/P/2172/index.html
sorry dat ik er iets zei hoor, [nM.Locutus] !
Verwijderd
Hehe, ik vind echt niet erg dat je iets zei hoor Quartech, maar was niet echt 'handige' opmerking....
En Ender, dat die monteurs zeggen dat het vaak voorkomt dat Chello slechte verbindingen levert, hoeven die lui ONS niet te vertellen, ik bedoel, das nu wel duidelijk bij deze topic, dus wat betreft dat geld terug eisen, zou ik ook maar niet te veel valse hoop houden...
En Ender, dat die monteurs zeggen dat het vaak voorkomt dat Chello slechte verbindingen levert, hoeven die lui ONS niet te vertellen, ik bedoel, das nu wel duidelijk bij deze topic, dus wat betreft dat geld terug eisen, zou ik ook maar niet te veel valse hoop houden...
Ender, post wel ff je bevindingen van vandaag, met die monteurs, dan kijk ik of het de moeite waard is deze ook langs te laten komen!
Als ik nu die chello test uitvoer (8:17) dan komt de hoogste reply op 31ms!!!! en overal staat zo'n opgedrongen blij geel smiley'tje....
Gisterenavond kwamen er drie over de 300 met twee rode gezichtjes...
Als ik nu die chello test uitvoer (8:17) dan komt de hoogste reply op 31ms!!!! en overal staat zo'n opgedrongen blij geel smiley'tje....
Gisterenavond kwamen er drie over de 300 met twee rode gezichtjes...
Nog even over die lagattacks waar ik last van heb. Die hebben niks met de drukte te maken, want ze komen zowel 's middags, 's avonds als 's nachts voor.
Als ik een trace route doe naar een willekeurige UT-server, dan beginnen de problemen altijd bij dezelfde router, te weten:
213.46.161.30 European Regional Internet Registry/RIPE NCC
De ping schiet omhoog van 50-100 naar een paar duizend.
Anticiperen op je tegenstander wordt dan opeens een stuk lastiger
Als ik een trace route doe naar een willekeurige UT-server, dan beginnen de problemen altijd bij dezelfde router, te weten:
213.46.161.30 European Regional Internet Registry/RIPE NCC
De ping schiet omhoog van 50-100 naar een paar duizend.
Anticiperen op je tegenstander wordt dan opeens een stuk lastiger
Verwijderd
Luister en huiver:
Vandaag voor 3e keer deze week monteurs langsgeweest. Hiervoor 2x 1 monteur, nu 2 monteurs tegelijk!
Sochtends rond uur of 11 ging 1 monteur computer/modem/bekabeling testen en 1 ging buiten alles doornemen. Om lang verhaal kort te maken: conclusie: een PERFECTE verbinding (kan ook wel, want had sochtends een score van 96 en 100% met coax.nl). In totaal hebben vandaag 4 mensen bij chello mijn verbinding getest...
1. hier in huis.. ok
2. extern naar verbindingskast.. ok
3. bij wijkcentrum.. ok
4. netwerkserver bij chello.. ok
Algehele conclusie volgens chello.. heb een super verbinding (voor zover mogelijk)
Ik ga vervolgens op mijn computer rond uur of 12 verbinding testen... brak!
Gaat monteur verbinding op zijn portable testen.. best redelijk.
Gaan we bij mijn pa op computer testen (2e computer), ook brak...
pakken we weer portable van monteur.. toch weer betere verbinding...
Oftwel.. monteur zegt dat het aan onze computers ligt..
Das heel raar want we hebben onze verbinding hier al met 3 verschillende computers getest.. en allemaal brak
Nu komt chello monteur.. en die heeft aardige verbinding... heeel vreemd
Conclusie: geen oplossing.. ik geloof best dat verbinding goed is getest door chello.. maar toch blijf ik veel lag houden en een waardeloze verbinding (startpagina... minimaal 10 seconden.. tweakers.nl... dat wil je al helemaal niet weten....)
Testen op dit moment zijn allemaal rond 0% van de 100%...
Dat zowel computer van mezelf, als die van mijn pa, als die van mijn neef niet goed zijn... kan ik niet geloven. Toch zat er enig verschil tussen testresultaten van portable monteur en die van ons...
Ik weet dus nu echt niet meer wat ik moet doen... op dit moment is verbinding weer zwaar kut... aan mijn computer weet ik niks te veranderen.. wat kan ik nu doen om na te gaan of mijn computer niet goed is geconfigureerd voor chello? (zit een 3com kaart in.. dus niet echt slecht...)
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat configuratie van computer van materiele invloed is op prestaties van kabelmodem..
Iemand ervaring hiermee??
Vandaag voor 3e keer deze week monteurs langsgeweest. Hiervoor 2x 1 monteur, nu 2 monteurs tegelijk!
Sochtends rond uur of 11 ging 1 monteur computer/modem/bekabeling testen en 1 ging buiten alles doornemen. Om lang verhaal kort te maken: conclusie: een PERFECTE verbinding (kan ook wel, want had sochtends een score van 96 en 100% met coax.nl). In totaal hebben vandaag 4 mensen bij chello mijn verbinding getest...
1. hier in huis.. ok
2. extern naar verbindingskast.. ok
3. bij wijkcentrum.. ok
4. netwerkserver bij chello.. ok
Algehele conclusie volgens chello.. heb een super verbinding (voor zover mogelijk)
Ik ga vervolgens op mijn computer rond uur of 12 verbinding testen... brak!
Gaat monteur verbinding op zijn portable testen.. best redelijk.
Gaan we bij mijn pa op computer testen (2e computer), ook brak...
pakken we weer portable van monteur.. toch weer betere verbinding...
Oftwel.. monteur zegt dat het aan onze computers ligt..
Das heel raar want we hebben onze verbinding hier al met 3 verschillende computers getest.. en allemaal brak
Nu komt chello monteur.. en die heeft aardige verbinding... heeel vreemd
Conclusie: geen oplossing.. ik geloof best dat verbinding goed is getest door chello.. maar toch blijf ik veel lag houden en een waardeloze verbinding (startpagina... minimaal 10 seconden.. tweakers.nl... dat wil je al helemaal niet weten....)
Testen op dit moment zijn allemaal rond 0% van de 100%...
Dat zowel computer van mezelf, als die van mijn pa, als die van mijn neef niet goed zijn... kan ik niet geloven. Toch zat er enig verschil tussen testresultaten van portable monteur en die van ons...
Ik weet dus nu echt niet meer wat ik moet doen... op dit moment is verbinding weer zwaar kut... aan mijn computer weet ik niks te veranderen.. wat kan ik nu doen om na te gaan of mijn computer niet goed is geconfigureerd voor chello? (zit een 3com kaart in.. dus niet echt slecht...)
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat configuratie van computer van materiele invloed is op prestaties van kabelmodem..
Iemand ervaring hiermee??
Verwijderd
Ik wil je niet totaal depressief maken, maar ik heb wel vaker van dit soort gevallen gehoord. Soms zijn het mega vage redenen, bv. ik heb ook wel eens gehoord dat bij een A2K-gast in A'Dam ook dezelfde problemen voorkwamen, een erg onstabiele verbinding en vaak wegvallen van het net, toen kwam men er pas na maanden achter dat het 'signaal' net wat te zwak was en dat daarom de verbinding perfect, maar ook niet kon zijn.... 
Toch vind ik dat je het nog netjes voor elkaar hebt gekregen Ender, alleen die opmerking van die monteurs dat het aan jullie pc'S ligt is beetje dom. Hij kan beter kijken wat dan dat verschil uitmaakt... maar ja, blijf hoop houden....

Toch vind ik dat je het nog netjes voor elkaar hebt gekregen Ender, alleen die opmerking van die monteurs dat het aan jullie pc'S ligt is beetje dom. Hij kan beter kijken wat dan dat verschil uitmaakt... maar ja, blijf hoop houden....
Verwijderd
Nou.. zo goed dat dit mijn modemtest is van een paar minuten geleden (via coax.nl):
[StartDays] : 36770.8202021990720
[Version] : 1.98
[Datum] : 1-9-00
[Tijd] : 19:41:05
[Provincie] : Gelderland
[ModemType] : COM21
[Abonnement] : chello
[ProxyServer] : Disabled
[OS Version] : 4.10
[OS Build] : 2222
[OS Type] : Windows 95/98
[Number of Processors] : 1
[Processor Revision] : 0801
[Processor Level] : Pentium Pro/II/III
[FTPList] : Retrieved
[ftp.arnhem.chello.nl;25443] : 0.37 kb/s
[ftp.chello.nl;35993] : 2.40 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 5.89 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 14.72 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 9.11 kb/s
[ftp.chello.nl;Avg] : 9.91 kb/s
[ModemTest128] : 6.7%
[ModemTestBig] : 0.0%
[FinishDays] : 36770.8218188657408
En daar betaal ik 90 per maand voor
Oh ja.. ergste resultaat ooit net getest: 2,0% en 0%
Snif
[StartDays] : 36770.8202021990720
[Version] : 1.98
[Datum] : 1-9-00
[Tijd] : 19:41:05
[Provincie] : Gelderland
[ModemType] : COM21
[Abonnement] : chello
[ProxyServer] : Disabled
[OS Version] : 4.10
[OS Build] : 2222
[OS Type] : Windows 95/98
[Number of Processors] : 1
[Processor Revision] : 0801
[Processor Level] : Pentium Pro/II/III
[FTPList] : Retrieved
[ftp.arnhem.chello.nl;25443] : 0.37 kb/s
[ftp.chello.nl;35993] : 2.40 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 5.89 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 14.72 kb/s
[ftp.chello.nl;128614] : 9.11 kb/s
[ftp.chello.nl;Avg] : 9.91 kb/s
[ModemTest128] : 6.7%
[ModemTestBig] : 0.0%
[FinishDays] : 36770.8218188657408
En daar betaal ik 90 per maand voor
Oh ja.. ergste resultaat ooit net getest: 2,0% en 0%

Snif
Verwijderd
Oops... mijn 3com chello netwerkkaart blijkt stuk te zijn... dat bleek nadat ik de netwerkkaart uit pjuter van m'n pa in de mijne had gepropt 
Nu ineens weer resultaten boven 50%!
Helaas blijft UT om de 5 sec een lagpiek geven van 50% packetloss
... maar dat is altijd nog beter dan continue een packetloss van 50%

Nu ineens weer resultaten boven 50%!
Helaas blijft UT om de 5 sec een lagpiek geven van 50% packetloss
... maar dat is altijd nog beter dan continue een packetloss van 50%
Godver dit klinkt me erg bekend in de oren! ik heb allemaal psies dezelfde probs... ook met UT na 10 sec weer zo'n lag attack die 50 sec duurt! Gevolg: ping 1000 en loss 88% en na 5 sec is het weer normaal... na 10 sec begint het weer... enz enz. heb al verschillende keren gebeld maar ze weten niet wat het is (ze denken geloof ik dat het alleen bij mij is of in mijn buurt)
DUS ALLEMAAL BELLEN!
DUS ALLEMAAL BELLEN!
ik ga ze morgen (onee vandaag) ff bellen en dan deze thread voorlezen
Goed idee. Sinds ik Chello heb (mei) is het gvd steeds slechter geworden. Tijdens UT wordt ik ZO F**ING PISSED
dat ik bijna m'n monitor in zou willen slaan, elke paar seconden lag (sorry, net UT gespeeld ... agressie moet nog wegzakken ... agressie door die lag dus
). Moet je kijken het is half drie s'nachts maar het maakt geen reet uit, lag 24 uur per dag, dat providen ze uitstekend.
). Moet je kijken het is half drie s'nachts maar het maakt geen reet uit, lag 24 uur per dag, dat providen ze uitstekend.
Nee hoor, gelukkig trekken ze hier ook regelmatig de stekker er uit. Heb je weer een half uur geen verbinding. Voordeel is wel dat je dan wel moet isdn'en dus dan kan je even geoorloofd lag vrij spelen
Ik heb deze topic meerdere malen voorbij zien komen en ik heb er zelf ook last van. De laatste keer dat ik teruggebeld (!) ben door chello kreeg ik een gamer
uit Eindhoven aan de telefoon. Hij zij dat het probleem was dat het binnen het chello netwerk wel goed zat, maar de verbinding naar buiten is bar en bar slecht. Chello zegt zelf dat het niets met een tekort aan capaciteit temaken heeft, en dat ze aan het onderzoeken zijn wat die gigantische packetloss nou elke keer veroorzaakt. Het antwoord van een gamer klink toch wat betrouwbaarder, maar je moet wel weten dat hij bij chello werkt, dus het verhaal zal misschien een klein beetje kloppen.
Ik heb ergens anders gelezen dat chello te weinig bandbreedte (Dus toch capaciteit!!!!
) heeft ingekocht bij Level3 (de backbone naar internet). Daardoor is er teweinig bandbreedte voor alle gebruikers. Dit zal dus alleen maar erger worden met die grootscheepse ledenwervingsacties van chello. Ook heb ik iets zien staan dat het na een tijdje zal stabiliseren (geen idee waarom, misschien leegloop maar ik denk niet dat chello dat zou willen, minder klanten -> minder inkomsten, en ze maken al verlies) en dat daarom geen investeringen in bandbreedte gedaan worden omdat dit fortuinen kost.
Als ik dit zo de laatste paar maanden aanzie heb ik weinig vertrouwen in het beleid van Chello. Jammergenoeg komt ADSL pas volgend jaar hier in Apeldoorn
Dus enige mogelijkheid, blijven hopen op een of andere ingeving bij de Chello bazen.......
uit Eindhoven aan de telefoon. Hij zij dat het probleem was dat het binnen het chello netwerk wel goed zat, maar de verbinding naar buiten is bar en bar slecht. Chello zegt zelf dat het niets met een tekort aan capaciteit temaken heeft, en dat ze aan het onderzoeken zijn wat die gigantische packetloss nou elke keer veroorzaakt. Het antwoord van een gamer klink toch wat betrouwbaarder, maar je moet wel weten dat hij bij chello werkt, dus het verhaal zal misschien een klein beetje kloppen.Ik heb ergens anders gelezen dat chello te weinig bandbreedte (Dus toch capaciteit!!!!
) heeft ingekocht bij Level3 (de backbone naar internet). Daardoor is er teweinig bandbreedte voor alle gebruikers. Dit zal dus alleen maar erger worden met die grootscheepse ledenwervingsacties van chello. Ook heb ik iets zien staan dat het na een tijdje zal stabiliseren (geen idee waarom, misschien leegloop maar ik denk niet dat chello dat zou willen, minder klanten -> minder inkomsten, en ze maken al verlies) en dat daarom geen investeringen in bandbreedte gedaan worden omdat dit fortuinen kost.Als ik dit zo de laatste paar maanden aanzie heb ik weinig vertrouwen in het beleid van Chello. Jammergenoeg komt ADSL pas volgend jaar hier in Apeldoorn

Dus enige mogelijkheid, blijven hopen op een of andere ingeving bij de Chello bazen.......
Verwijderd
Ik heb gister de chello monteur deze thread al laten doorlezen, enige waar hij zich over verwonderde was het aantal malen dat het woord "kut" erin voor kwam 
Voor de problemen had hij geen antwoord omdat hij daar niet over ging (getronics ingehuurd personeel). Tot aan de chello server was in ieder geval mijn verbinding perfect... das enige wat hij mij kon vertellen....

Voor de problemen had hij geen antwoord omdat hij daar niet over ging (getronics ingehuurd personeel). Tot aan de chello server was in ieder geval mijn verbinding perfect... das enige wat hij mij kon vertellen....
Hmmmm, de verhalen beginnen steeds meer in elkaar te passenTot aan de chello server was in ieder geval mijn verbinding perfect... das enige wat hij mij kon vertellen....
Grrrrr, ik al een paar keer hele dagen offline geweest, modem kreeg geen connectie. Verder packet loss bij UT van soms wel 97%. Ik krijg er soms echt SCHOPNEIGINGEN van.
Vriend van mij heeft Casema, hij kan zelfs onderhand nog beter telnetten..
Da's echt klote, telnetten en dan pas een halve minuut later zien wat je getypt hebt..
Maar, ik moet erbij zeggen, dit is pas iets van de laatste maand, daarvoor is m'n connectie altijd zwaar goed geweest..
Vriend van mij heeft Casema, hij kan zelfs onderhand nog beter telnetten..
Da's echt klote, telnetten en dan pas een halve minuut later zien wat je getypt hebt..Maar, ik moet erbij zeggen, dit is pas iets van de laatste maand, daarvoor is m'n connectie altijd zwaar goed geweest..
Verwijderd
Pff.. die monteur is er niet om te vertellen dat je verbinding naar Chello goed is, Ender. Hij is er om op JOUW computer Internet te verzorgen.. dus laat hem je pc's eens doorchecken ipv te zeuren over de goede verbinding...
Verwijderd
Misschien wel locutus, maar ik kloot liever zelf met m'n computer als dat ik dat door een of andere chello monteur laat doen
Die Chello monteur had helemaal geen kaas gegeten van NT, dus als ie het zelf moest doen dan zat ik nu nog zonder...
Verwijderd
Die Chello-monteur die mij kwam aansluiten die wou al ff een schroefie uit men voeding draaien om de netwerk-kaart vast te zetten...
"Der zater toch zat schroefies in" was zijn argument
Nou... mooie boel als der van hun kant al geen schroeffie meer af kan... Maar gelukkig had ik er nog 1 over van men ISDN-kaart, dus die er maar ingedraaid...
Wat betreft de verbinding heb ik op het moment weinig te klagen... regelmatige pings van 60-80 en ooit uitschieters naar de 100-120 in CS... Het lagt wel een beetje ooit maar over het algemeen gezien valt het best mee...
"Der zater toch zat schroefies in" was zijn argument

Nou... mooie boel als der van hun kant al geen schroeffie meer af kan... Maar gelukkig had ik er nog 1 over van men ISDN-kaart, dus die er maar ingedraaid...
Wat betreft de verbinding heb ik op het moment weinig te klagen... regelmatige pings van 60-80 en ooit uitschieters naar de 100-120 in CS... Het lagt wel een beetje ooit maar over het algemeen gezien valt het best mee...
Chello is nu echt baggertraag 
Ik w8 ongeveer 2 minuten voordat er een got pagina is geladen

Normaal staan ze in 5 seconde op m'n scherm.

Ik w8 ongeveer 2 minuten voordat er een got pagina is geladen

Normaal staan ze in 5 seconde op m'n scherm.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Verwijderd
Iedereen die een baggerslechte verbinding heeft net zoals ik heb gehad, zou ik toch eens aanraden een andere netwerkkaart in zijn/haar computer te stoppen. Wie weet dat het aan de netwerkkaart ligt... In ieder geval heb ik nu weer een redelijk tot goede verbinding er aan overgehouden.
Volgens de Chello monteur was het trouwens mogelijk dat een defecte netwerkkaart ervoor kon zorgen dat de com21 modem offline springt, wat ik zelf ook vaak heb gehad (iets met spanningsproblemen bla bla bla).
Volgens de Chello monteur was het trouwens mogelijk dat een defecte netwerkkaart ervoor kon zorgen dat de com21 modem offline springt, wat ik zelf ook vaak heb gehad (iets met spanningsproblemen bla bla bla).
Verwijderd
Chello is hier in A'dam noord de laatste tijd ook tyfus traag, bij mij valt et nog wel mee maar bij kennis die vlak bij me in de buurt woont is et echt supertriest 
Ik heb me abo dan ook opgezegd en ga naar ADSL, als et goed is wordt deze maand onze huiscentrale aangepast voor ADSL

Ik heb me abo dan ook opgezegd en ga naar ADSL, als et goed is wordt deze maand onze huiscentrale aangepast voor ADSL
Heb er net weer een half uur uitgelegen !, en dat ligt echt niet aan de netwerk kaart.
Lijkt me sterk dat al m'n vrienden in de buurt ook een brakke kaart zouden hebben.
Packetloss allover.
Btw , ik weet niet of er hier mensen zijn die regelmatig op Newsgroups zitten , maar die nieuws server is helemaal te triest voor woorden , kun je net zo goed met je 28.8 modem gaan connecten.
Ik weet wel dat als ik de mogelijkheid heb om ADSL of zo te krijgen , ik meteen weg ben bij chello. Het woord service hebben ze nog nooit van gehoord , en als je belt krijg je iemand aan de lijn die er totaal geen verstand van heeft. Als dit bedrijf geen monopoly positie had , waren ze allang over de kop gegaan. Ik heb nu een half jaar kabel , maar het is alleen maar slechter geworden!.
Ik zit hier in Arnhem trouwens.
Me gaat morgen maar weer bellen.
Lijkt me sterk dat al m'n vrienden in de buurt ook een brakke kaart zouden hebben.
Packetloss allover.
Btw , ik weet niet of er hier mensen zijn die regelmatig op Newsgroups zitten , maar die nieuws server is helemaal te triest voor woorden , kun je net zo goed met je 28.8 modem gaan connecten.
Ik weet wel dat als ik de mogelijkheid heb om ADSL of zo te krijgen , ik meteen weg ben bij chello. Het woord service hebben ze nog nooit van gehoord , en als je belt krijg je iemand aan de lijn die er totaal geen verstand van heeft. Als dit bedrijf geen monopoly positie had , waren ze allang over de kop gegaan. Ik heb nu een half jaar kabel , maar het is alleen maar slechter geworden!.
Ik zit hier in Arnhem trouwens.
Me gaat morgen maar weer bellen.
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Verwijderd
Andere netwerkkaart is érg 'leuk' idee, maar ik weet niet hoe het met andere Chello gebruikers zit, maar ik weet WEL dat je in Nijmegen met Chello ALLEEN de 3Com netwerkkaart van Chello kunt gebruiken om mee te Internetten, alle andere doen het gewoon niet met Chello!!!
Verwijderd
Er is een probleem met een Router in de EU het hele internet is screwed.. voor de mensen die vaak op IRC ziteen bijv EFnet die zouden het ook wel door moeten hebben.. dag en nacht splits..
Verwijderd
Vreemd locutus, hier in Velp, dus vlakbij Nijmegen, kan ik met een noname kaartje ook het internet op! Ik heb echter zelf wel een 3com kaartje aangeschaft voor mijn pc ter vervanging van het oude kaartje (90 gulden). Maarja, dat heb ik wel voor een goede connectie over. Ga wel proberen het geld terug te krijgen van chello.
Locutus, helaas heb je dus niet gelijk, hiero in Middelaar, onder Nijmegen kan het dus wel i.c.m. Com21 modem, ik heb de 3Com isa vervangen door een PCI versie en het werkt gewoon...
Ook heb ik er een keer een Digital (DEC450) PCI kaartje voor gebruikt en dat werkte ook dus......
Ook heb ik er een keer een Digital (DEC450) PCI kaartje voor gebruikt en dat werkte ook dus......
Verwijderd
zijn jullie nou zo onlogisch of ben ik dat nou? 
ik had het ook over IN (!!) nijmegen dweeps
komen ze allemaal met rondom Nijmegen, pfff

ik had het ook over IN (!!) nijmegen dweeps
komen ze allemaal met rondom Nijmegen, pfff
Ik heb sinds 3 weken een brakke verbinding, wat is brak?
nou dat elke dag wel minimaal 3x het lampje RF op mijn com21 modem oranje knippert, wat aangeeft dat je niet meer kunt internetten.
verder zat ik voorheen altijd wel rond 35kb/s gemiddeld wat ik wel een goede snelheid vind en lokaal naar de chello servers gemiddeld 140kb/s
nu is dat anders, buiten chello netwerk rond 3 kb/s soms ook wel onder 1kb/s en op chello netwerk 25kb/s
Waarom nou ineens die verslechtering, ik weet zeker dat dit niet aan mijn netwerkkaart ligt, lijkt me een beetje onzin want hoe kan je netwerkkaart nou je modem offline gooien???
Wat ik ook gehoord heb is dat chello alle com21 modems gaat vervangen door terrayon modem, zie www.coax.nl .
dit noemen ze dan het aansluiten van modems op een nieuw platform, nou ik neem aan dat ik dus nog op het oude platform zit en misschien dat ze daar gewoon helemaal nix meer aan doen, dus ze verwaarlozen het en richten hun op het niewe platform.
Ik ken wel iemand die nu zo'n nieuw modem heeft en die zegt dat hij nu ineens 2x zo snel gaat, tijden drukke tijden haalt hij nog 50kb/s
Nou zul je wel denken, doe mij ook zo'n modem maar volgens mij als men meer chello gebruikers aansluit op het nieuwe platform is het weer traag
nou dat elke dag wel minimaal 3x het lampje RF op mijn com21 modem oranje knippert, wat aangeeft dat je niet meer kunt internetten.
verder zat ik voorheen altijd wel rond 35kb/s gemiddeld wat ik wel een goede snelheid vind en lokaal naar de chello servers gemiddeld 140kb/s
nu is dat anders, buiten chello netwerk rond 3 kb/s soms ook wel onder 1kb/s en op chello netwerk 25kb/s
Waarom nou ineens die verslechtering, ik weet zeker dat dit niet aan mijn netwerkkaart ligt, lijkt me een beetje onzin want hoe kan je netwerkkaart nou je modem offline gooien???
Wat ik ook gehoord heb is dat chello alle com21 modems gaat vervangen door terrayon modem, zie www.coax.nl .
dit noemen ze dan het aansluiten van modems op een nieuw platform, nou ik neem aan dat ik dus nog op het oude platform zit en misschien dat ze daar gewoon helemaal nix meer aan doen, dus ze verwaarlozen het en richten hun op het niewe platform.
Ik ken wel iemand die nu zo'n nieuw modem heeft en die zegt dat hij nu ineens 2x zo snel gaat, tijden drukke tijden haalt hij nog 50kb/s
Nou zul je wel denken, doe mij ook zo'n modem maar volgens mij als men meer chello gebruikers aansluit op het nieuwe platform is het weer traag
Iemand hier die online gaming op heeft moeten geven vanwege die K*T-Chello (Eindhoven - Brabant)? Ik kan gewoon niet meer spelen online ... heb het nu zeker 15+ keer geprobeerd de afgelopen weken en ik heb gewoon altijd goddamn LAG. Eerst dacht ik dat ik dat het iets met m'n computer was. Heb Win98, WinME en Win2000 erop gehad, netwerk kaart verplaatst in verschillende PCI-sloten ... kwam ik erachter dat veeeeel mensen er last van hadden/hebben ... Ipv een leuke game UT Instagib CTF kom ik nu altijd pissed
achter me PC vandaan ... denk er echt over ermee te stoppen
.
achter me PC vandaan ... denk er echt over ermee te stoppen
.
Same here, heb voor me clan al 3 weken niets meer gedaan. Altijd weer die * lag, dus stuur ik er maar iemand anders in.
Pagina: 1