[3COM 3300] Wachtwoord resetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 09:48
Hoi

Het gaat dus om deze switch: http://emea.3com.com/products/switches_stackable/ss3_3300tm.html?hub=2

Probleem is dat ik dus het wachtwoord voor beheer kwijt ben.. stom stom stom, nu mijn vraag, kun je het wachtwoord resetten bij een 3Com? Ik weet dat het mogelijk is bij een Cisco.. maar die heb ik hier dus nu niet staan...
Graag oplossingen, en is het ook mogelijk om via een webbrowser de 3Com aan te sturen (web-management)?

Weppel

Verwijderd

Memory-batterijtje loshalen oid? geen idee... bios van 't ding flashen? eeprom opnieuw proggen?

Verwijderd

Deze heb ik dus ook... ik zou het ook wel graag willen weten of je net als bij een Cisco het via het web kan doen.. want die cisco hebben we in amsterdam

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 10:10

asusk7m550

Athlon 550@500

Het is te lang voor mij geleden of het nog precies te weten, maar ik weet dat je met verschillende gebruikersnamen in kan loggen, waarschijnlijk heb je het ww van de gebruiker admin kwijt, nou bestaat er ook een gebruiker security, dan moet je even kijken of je met de naam er in kan komen, met ww security.
Ik heb het boekje er even bij gepakt, en zie staan dat je dan met een andere user moet inloggen (wat ik dus net zij) en dan de switch naar 'default settings' terug moet zetten.

Er staat ook, kan niemand er in, dan moet ie terug naar de fabriek. (Management guide, page 216)
Misschien kun je ook met een nulmodem kabel, een computer op de switch aansluiten en dan het ww veranderen (maar ik weet niet of je dan ook een gebruikersnaam en ww moet gebruiken)

Nu even een antwoord op die andere vraag, ja het is mogelijk om de switch via de webbrowser te configureren. Die doe je door eerst met een nulmodem kabel de switch aantesluiten en dan ga je naar ip->interface->define en daar vul je je ipadres in. met met ip->interfae->display kun je kijken wel ipadres je hebt.
Als je hier klaar me bent, kun je dit ip adres in de browser intypen en krijg je de switch voor je neus, wel even gebruikersnaam en ww invullen.

Mocht het niet helemaal zo willen, meldt het even en ik zal maandag (op mijn werk) even kijken hoe het precies moet (dit heb ik nu nm uit mijn hoofd gedaan)

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

Ik ben een Superstack II switch 1100 en het zelfde probleem.
Ik kan op geen enkele manier contact leggen met switch.

Waarschijnlijk is er al een ip-adres ingesteld, maar deze weet ik niet. Nou wouw ik proberen de switch helemaal te resetten, maar er zit geen resetknop op. ;(

Kan iemand mij vertellen hoe ik de switch kan resetten??

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

ThaHandy

Discovery Channel

dikke kick :X

heb je de console poort al geprobeerd?
en resetten kan je alleen doen als je kan inloggen, helaas

Verwijderd

dat heb ik al geprobeerd, maar ik zou niet weten hoe ik verbinding moet maken.
De hyperterminal van windows zegt dat hij een connectie heeft, maar ik kan verder niets.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:06:
De hyperterminal van windows zegt dat hij een connectie heeft, maar ik kan verder niets.
ff handleiding downloaden/doornemen? ;)
volgens mij moet je een paar keer op enter drukken bij verbinding

[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 30-10-2005 23:09 ]

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sftp server draaien en firmware upgraden ... Anders eens eens een arp -a <macid> <kiesjeip> en dan kan je daarmee connecten (of krijg je het juiste ip in je arp-stack, moet je zelf ff uitvissen hoe dat commando werkt, is lang geleden). Mac adres van de switch staat er trouwens altijd op.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:40:
Ik ben een Superstack II switch 1100 en het zelfde probleem.
Ik kan op geen enkele manier contact leggen met switch.

Waarschijnlijk is er al een ip-adres ingesteld, maar deze weet ik niet. Nou wouw ik proberen de switch helemaal te resetten, maar er zit geen resetknop op. ;(

Kan iemand mij vertellen hoe ik de switch kan resetten??
Even in de diverse IP-ranges en subnetten gaan zitten (althans, de meest populaire is meestal goed zat), en even portscannen op :23.
Zo kwam ik er ook achter bij twee SuperStack II 1100's (Die dus in 10.2.10.x zaten)

offtopic:
Overigens lijkt het mij beter als je hier even een eigen topic voor had geopend, in Network Troubleshooting wel te verstaan. :)

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 30-10-2005 23:40 ]

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 14:47
Verbinding opzetten via Hyperterminal icm null-modem kamer.
- Druk 2x op enter.
- Login met:
Username: security
Password: security

Dit account werkt alleen via console port.
Staat volgens mij ook gewoon in de handleiding(en).

Verwijderd

En als dat allemaal niet werkt, heb ik het volgende gedaan met mijn 3Com SS2 3000: Verwijderd in "3Com switch, poort failed -> gehele swit..."

[edit]
Al heb je geen resetknop zoals je aangeeft, mja dan gaat dat wat lastiger. Ik heb in ieder geval een "klein" knopje achterop mijn switch.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 11:41 ]

Verwijderd

Sorry, maar een topic van 4 jaar terug vind ik echt te gek worden. Als je er niet uitkomt kun je een eigen topic starten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.