TV-kaart op server

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik wil graag een TV-kaart op m'n server zetten, zodat de andere pc's dit signaal ook kunnen ontvangen (server zit in meterkast, dus ik hoef dan geen coax naar de computer waarop ik 't wil bekijken leiden).

Is dit mogelijk? Met welke software is dat? Kan ik het ook zelf proggen???

Bijvoorbaat dank

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

't is mogelijk met o.a. realsystem maar ut vreet bandbreedte ..

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Het kan MAAR:

- Vreet bandbreedte (in de computer op de bus, op het netwerk)

- Vreet CPU-power (redelijke server nodig voor dit soort toepassingen)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:50
Je zou 't ook heel simpel met netmeeting kunnen doen, maar dan kan je maar max. met 1 PC tegelijk kijken denk ik..
Bovendien is de qualiteit niet echt toppie dan :o

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

het kan vast, maar hoe snel is je netwerk?

10mbit netwerk -> max. 1mbyte/sec (grofweg), maar eerder iets van 800kbyte/sec

stel je neemt 100kbyte/sec (350mbyte/uur, is nog slechte kwaliteit) voor de tv beelden. Dat betekent 100 * aantal clients kbytes/sec (per client want het is geen broadcast!)

In dit zeer simpele geval ben je op je netwerk dus al iets van de helft van je bandbreedte kwijt (stuk of 3 a 4 clients allemaal kijken).

Volgens mij is die kwaliteit trouwens nog laag (in vergelijk met DivX maar dat kun je nooit zo snel encoden op je server volgens mij), alhoewel het meer is dan de gemiddelde RealVideo op internet natuurlijk 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Om fatsoenlijk die beelden verder te kunnen sturen heb je volgens mij een upload nodig van 40mbit ofzo, en dat is niet echt haalbaar voor een normale consument.

Denk dat je daarvoor het beste een stream server account kunt nemen, en dat kost flink poen.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:50
Op vrijdag 12 oktober 2001 18:13 schreef Yokozuna het volgende:
Om fatsoenlijk die beelden verder te kunnen sturen heb je volgens mij een upload nodig van 40mbit ofzo, en dat is niet echt haalbaar voor een normale consument.

Denk dat je daarvoor het beste een stream server account kunt nemen, en dat kost flink poen.
Bij mijn weten heeft hij het over een intern LAN.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
het netwerk is 100Mbit dus...

Cogito Ergo Credo

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 12 oktober 2001 18:13 schreef Yokozuna het volgende:

40mbit is wel realiseerbaar, maar PER client of totaal?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Misschien kan je iets maken dat hij het opneemt en het 3 minuuten vertraagt een soort Bluffer,
Dan heb je GEEN happeringen denk ik :) misschien via MEDIA spy?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:16
Toch lijkt het me verder, buiten wat hierboven al aangetekend wordt, vrij moeilijk realiseerbaar.

Nog een puntje: wat als je op twee verschillende pc's tegelijk naar 2 verschillende zenders wilt kijken? ... :)

Ff een coax kabeltje naar iedere kamer trekken lijkt me toch het handigst hoor

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Voor beeldoverdracht van de server naar de clients gewoon in de server en in elke klient een fiber channel kaart en via glasvezel sc duplex, is razendsnel en toekomstgericht,ik zou het is moeten uitproberen,heb toch alle kaarten en kabels voorradig, moet ik wel een degelijk softw. prog.hebben, gaag julie opinie.
Pagina: 1