Afstandsbediening van Pinnacle Studio PCTV stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
De afstandbediening van mijn 1.5 jaar oude Studio PCTV doet het niet meer. Wat kan er defect zijn behalve de a.b. zelf en het IR-ontvangertje?
Pinnacle reageert als vanouds niet op supportvragen, dus moet ik op deze manier aan informatie zien te komen...

Alvast bedankt voor het advies, Bob.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat dacht je van de batterijen?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Rocketman
Op vrijdag 12 oktober 2001 18:22 schreef laupro het volgende:
Wat dacht je van de batterijen?
Die zijn gloednieuw en geven 1.54 volt aan...

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 12 oktober 2001 19:35 schreef Rocketman het volgende:

[..]

Die zijn gloednieuw en geven 1.54 volt aan...
i.p.v. 3 volt? Dat zou ik eerst is checken, het kan natuurlijk ook zijn dat de intrarood LED van de afstandsbediening ofzo stuk, is maar eerst natuurlijk proberen zelf op te lossen. Ik heb niet zoveel met infrarood en computers gewerkt, maar volgens mij kan daar zeer snel een fout bij optreden (hardwarematig of softwarematig). Dus probeer is een herinstallatie of iets dergelijks.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

als je een webcam of een camera hebt moet je ff zappen in de lens want camera's kunnen infrarood goed zijn dus dan zie je (als de afstandsbedienig nog goed doet)
het ledje duidelijk oplichten via de camera.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

een normale penlite geeft toch echt 1.5 volt af hoor, als je er twee naast elkaar zet, dan wel 3V natuurlijk, maar ik krijg de indruk dat ze allebei 1.5 geven, niet samen.

Voor starter: Heb je met softwareinstellingen zitten kloten?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 13 oktober 2001 01:38 schreef joostb het volgende:
een normale penlite geeft toch echt 1.5 volt af hoor, als je er twee naast elkaar zet, dan wel 3V natuurlijk, maar ik krijg de indruk dat ze allebei 1.5 geven, niet samen.

:? Is dat zo'n grote afstandsbediening dan? :?

Ik nam aan dat er twee knoopcellen inzittten ofzo. (niet dat het voltage omhoog gaat, maar dan gewooon van 3v)

• Rocketman
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:38 schreef joostb het volgende:

Ik heb niets met de instellingen gedaan, ik vermoed dat de hardware het begeven heeft. Maar hoe stel ik nu vast wat er defect is: de a.b. of de ontvanger?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dit leek op een AV-vraag; ik heb de topictitel ff aangepast.
Je kan idd met een videocamera of webcam testen of hij nog kan zenden; heb je geen camera, dan zou je naar een electronicazaak kunnen gaan waar ze een aantal camera's hebben staan waarmee potentiele klanten mogen spelen.
Richt hem op de lens van de camera, druk een paar knoppen in en je ziet in de zoeker wel of de AB nog signalen verstuurt.
Soms zit het IR-LEDje weleens los: ik weet niet of de AB openkan?

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 17:21 schreef Rocketman het volgende:
De afstandbediening van mijn 1.5 jaar oude Studio PCTV doet het niet meer. Wat kan er defect zijn behalve de a.b. zelf en het IR-ontvangertje?
Pinnacle reageert als vanouds niet op supportvragen, dus moet ik op deze manier aan informatie zien te komen...

Alvast bedankt voor het advies, Bob.
Bij het gebruik van mijn pctv-pro is me ook opgevallen dat de afstands-bediening niet altijd doet wat je mag verwachten. Ik heb het niet direct in een hardware-probleem gezocht maar de pctv-software even opnieuw geinstalleerd en dat gaf het gewenste resultaat; de software is niet 100%. Jammer maar helaas......

• Rocketman
Op zaterdag 13 oktober 2001 11:29 schreef 5491 het volgende:

[..]

Bij het gebruik van mijn pctv-pro is me ook opgevallen dat de afstands-bediening niet altijd doet wat je mag verwachten. Ik heb het niet direct in een hardware-probleem gezocht maar de pctv-software even opnieuw geinstalleerd en dat gaf het gewenste resultaat; de software is niet 100%. Jammer maar helaas......
Ik denk dat ik toch maar eens opnieuw ga installeren, want zo'n a.b.tje is wel erg fijn als het werkt.
De voeding van mijn a.b. bestaat overigens uit 2 penlites van 1.5 volt.
Pagina: 1